//

Apple vs Android

Apple vs Android discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door HardFusion Ga vanmiddag persoonlijk naar zo'n center van Telenet, eens onderhandelen en vragen wat zoal de keuzes zijn. Zal ook wat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Discussie gesloten

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 31-01-15, 16:05
HardFusion HardFusion is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HardFusion Bekijk bericht
Ga vanmiddag persoonlijk naar zo'n center van Telenet, eens onderhandelen en vragen wat zoal de keuzes zijn. Zal ook wat doordrammen over die 16GB versie van Iphone 6 dat hij wel verkrijgbaar is maar volgens hen moeilijk leverbaar (wat een laag excuus is). Laat het jullie vanavond weten
Heb geweest maar alles is uitverkocht... Wanneer ze leverbaar zijn is niet bekend en de Iphone 6 16GB komt de eerste 3 maanden niet meer binnen wegens te weinig vraag naar --"
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 31-01-15, 16:19
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Niet gek want van de 16gb hou je maar 10/12 voor eigen gebruik over en veel vinden dat gewoon te weinig.
Zelfs mijn moeder heeft momenteel spijt van de 16gb keuze en zoveel doet ze er niet op bewaren.
  #63  
Oud 31-01-15, 16:36
HardFusion HardFusion is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roos79 Bekijk bericht
Niet gek want van de 16gb hou je maar 10/12 voor eigen gebruik over en veel vinden dat gewoon te weinig.
Zelfs mijn moeder heeft momenteel spijt van de 16gb keuze en zoveel doet ze er niet op bewaren.
Ze hadden nog 1 toestel dat ik meteen kon kopen, de Iphone 6 64GB GOLD was de enige dat ze nog hadden. Maar GOLD voor een jongen past niet echt lijkt me, al zal dat wit vooraan ook snel vuil worden vrees ik
  #64  
Oud 31-01-15, 22:13
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Ik denk dat 16 Gb in een moderne smartphone, IOS of Android, gewoon te weinig is. Foto bestanden zijn al een stukje groter dan twee jaar geleden. Hetzelfde is voor muziekbestanden van toepassing. Gebruikten we "vroeger" Mp3 bestanden van 128 Kb/s nu is het al snel 320 Kb/s. Verschillende programma, bijv. Facebook, slurpen heel wat data. Smartphones kunnen meer en daarom kan ons gebruikspatroon ook wijzigen. Een toestel van zo'n 700 euro koop je niet voor een half jaartje.
In mijn directe omgeving zie ik toch al een aantal mensen (wederom: zowel IOS als Android) met 16 Gb toestellen die steeds vaker spullen op de computer MOETEN zetten om het toestel bruikbaar te houden....al was het maar om ruimte vrij te houden voor IOS updates.
  #65  
Oud 01-02-15, 15:13
HardFusion HardFusion is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Celf Bekijk bericht
Ik denk dat 16 Gb in een moderne smartphone, IOS of Android, gewoon te weinig is. Foto bestanden zijn al een stukje groter dan twee jaar geleden. Hetzelfde is voor muziekbestanden van toepassing. Gebruikten we "vroeger" Mp3 bestanden van 128 Kb/s nu is het al snel 320 Kb/s. Verschillende programma, bijv. Facebook, slurpen heel wat data. Smartphones kunnen meer en daarom kan ons gebruikspatroon ook wijzigen. Een toestel van zo'n 700 euro koop je niet voor een half jaartje.
In mijn directe omgeving zie ik toch al een aantal mensen (wederom: zowel IOS als Android) met 16 Gb toestellen die steeds vaker spullen op de computer MOETEN zetten om het toestel bruikbaar te houden....al was het maar om ruimte vrij te houden voor IOS updates.
Bedankt voor het antwoord. Aangezien ik toch een lange periode ga moeten wachten voor de iphone terug verkrijgbaar is ga ik waarschijnlijk wachten tot in september, dan komt de 6S er normaal en die zou 2GB ram hebben en nog een krachtigere hardware.
  #66  
Oud 01-02-15, 15:25
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HardFusion Bekijk bericht
...ga ik waarschijnlijk wachten tot in september, dan komt de 6S er normaal en die zou 2GB ram hebben en nog een krachtigere hardware.
Doe dat. Een goede vriend van mij wil al sinds 1984 een Mac kopen. Maar hij wacht nog even want volgend jaar komt er een nieuwe Mac uit met nog betere specs en hardware.

Het komt allemaal wel goed. Je wordt nog een echte Apple-fan. Een fanatiekeling is tenslotte een twijfelaar die een beslissing genomen heeft. Succes verder.
  #67  
Oud 01-02-15, 16:35
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Hopeloos...
__________________
Ignorance can easily be overcome...
Stupidity is forever...
  #68  
Oud 01-02-15, 18:23
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Doe dat. Een goede vriend van mij wil al sinds 1984 een Mac kopen. Maar hij wacht nog even want volgend jaar komt er een nieuwe Mac uit met nog betere specs en hardware.

<<knip >> Succes verder.


Ervaring zegt me dat dit einde steun Timosha is

@TS, ik heb net een 5s gekocht, eigenlijk antiek dus?
Maar ik kan je zeggen dat ie het prima doet!

De 6 heb ik ook in de hand gehad, doet het ook goed, maar voor mij te groot.

Je "wachten" op een 6s zegt me dat je teveel Samsungs in handen heb gehad, elke maand(?) een betere versie.
Dat verschil is bij Apple's echt niet zó groot.
Apple komt maar eens per 1/2 jaar met een nieuw type, dus wacht jij lekker tot die er is.

Maar, oh wacht, dan komt de iTex uit, een smart apparaat dat ideaal is om te whatsappen, facetimen, imessage e.d. maar niet meer kan bellen, want dat doen we dan niet meer.
Daar zit jij dan met je iPhone 7, die geen cent meer waard is....
  #69  
Oud 01-02-15, 20:51
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Op zich is wachten op de 6S misschien niet zo verkeerd. Ik vind nl. het volgende nogal interessant en ben heel benieuwd naar jullie mening.

De iPhone 6 en 6+ hebben 1 Gb intern geheugen. De iPad air 2 heeft 2 Gb intern geheugen. Wanneer je weet dat een telefoon sneller vervangen zal worden dan een iPad (na 2 jaar of meer)vraag ik me echt af wat Apple bij dit verschil heeft gedacht. Is het intern geheugen van de iPhone eigenlijk toch te klein door programma's die groter worden en meer van de hardware gaan vragen en is hierop alvast een voorschot genomen bij de Air 2? Heeft Apple in het kader van de winstmaximalisatie nog net het dubbeltje naar 1 ipv 2 Gb laten vallen? Ik hoor nl. al wel mensen die vinden dat bij intensief gebruik van Safari tabbladen nog steeds door IOS gesloten worden.
  #70  
Oud 01-02-15, 21:24
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Er kan ook een minder negatieve reden zijn om de iPhone op 1GB te houden:

Apple has always been conservative when it's come to RAM. Part of it might be cost at scale or availability at scale, but part of it might also be balancing resources and power demands, not to mention fitting the chips onto the dies and into the super-thin casing while keeping everything within thermal tolerance levels.

Bron: What could Apple do with 2GB of RAM in the iPhone? | iMore
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #71  
Oud 01-02-15, 21:31
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Er kan ook een minder negatieve reden zijn om de iPhone op 1GB te houden:
Het heeft niets met "negatieve redenen" te maken, de iPad 2 Air heeft toch al 2 Gb intern geheugen en dat zal Apple niet zonder reden gedaan hebben.
  #72  
Oud 02-02-15, 12:28
HardFusion HardFusion is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MCNO Bekijk bericht


Ervaring zegt me dat dit einde steun Timosha is

@TS, ik heb net een 5s gekocht, eigenlijk antiek dus?
Maar ik kan je zeggen dat ie het prima doet!

De 6 heb ik ook in de hand gehad, doet het ook goed, maar voor mij te groot.

Je "wachten" op een 6s zegt me dat je teveel Samsungs in handen heb gehad, elke maand(?) een betere versie.
Dat verschil is bij Apple's echt niet zó groot.
Apple komt maar eens per 1/2 jaar met een nieuw type, dus wacht jij lekker tot die er is.

Maar, oh wacht, dan komt de iTex uit, een smart apparaat dat ideaal is om te whatsappen, facetimen, imessage e.d. maar niet meer kan bellen, want dat doen we dan niet meer.
Daar zit jij dan met je iPhone 7, die geen cent meer waard is....
Ben ook aan het sparen voor een nieuwe auto, dan begrijp je ook wel dat ik daar niet zomaar even 700€ ga neerleggen hé. Dan wacht ik liever tot de 6S er is, tegen dan heb ik al 100% zeker mijn auto en hebben we wat langer gewerkt en kan het er "meer" vanaf die periode dan nu. Hopelijk begrijp je deze situatie
  #73  
Oud 02-02-15, 14:30
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Allez dan... Dan stel ik voor dagge de teksten uit deze thread opslaat ergens...for future reference als het ware...

SLOTJEUUUUU !!!
  #74  
Oud 02-02-15, 16:50
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

waarom moet er een slotje op
  #75  
Oud 02-02-15, 17:17
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Efkens plat wezen...

Omdak dieë pipo zijne zever müch zen... Mijn gedacht !!!
  #76  
Oud 02-02-15, 17:24
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wally© Bekijk bericht
SLOTJEUUUUU !!!
Of deze chatsessie laten verplaatsen naar het forum "Chat en Geruchten". Kunnen ze smakelijk verder chatten over geruchten.
  #77  
Oud 02-02-15, 20:02
HardFusion HardFusion is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wally© Bekijk bericht
Efkens plat wezen...

Omdak dieë pipo zijne zever müch zen... Mijn gedacht !!!
Reageer dan ook niet en ga een ander topic lezen? @ alle anderen, ik dank jullie voor de goede info en tips! Laten we er een slotje op smijten voor het uit de hand loopt.

/Case closed
  #78  
Oud 02-02-15, 22:52
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Voordat het slotje er op gaat, mag ik dan nog wat zeggen?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HardFusion Bekijk bericht
Ben ook aan het sparen voor een nieuwe auto, dan begrijp je ook wel dat ik daar niet zomaar even 700€ ga neerleggen hé. Dan wacht ik liever tot de 6S er is, tegen dan heb ik al 100% zeker mijn auto en hebben we wat langer gewerkt en kan het er "meer" vanaf die periode dan nu. Hopelijk begrijp je deze situatie

Een auto kopen is 1, een auto op de weg houden is 2.
Of te wel, als je, je auto rijd hou je nog steeds niet veel geld over.
En of je nu die €700 uitgeeft of in december, het blijft 700 euro.

En de 6S is mogelijk weer wat duurder.
  #79  
Oud 03-02-15, 11:59
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Voordat het slotje er op gaat, mag ik dan nog wat zeggen?





Een auto kopen is 1, een auto op de weg houden is 2.
Of te wel, als je, je auto rijd hou je nog steeds niet veel geld over.
En of je nu die €700 uitgeeft of in december, het blijft 700 euro.

En de 6S is mogelijk weer wat duurder.
Zou perfect kunnen
__________________
Ik ben vlaming en daar ben ik fier op
  #80  
Oud 03-02-15, 12:54
HardFusion HardFusion is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Voordat het slotje er op gaat, mag ik dan nog wat zeggen?





Een auto kopen is 1, een auto op de weg houden is 2.
Of te wel, als je, je auto rijd hou je nog steeds niet veel geld over.
En of je nu die €700 uitgeeft of in december, het blijft 700 euro.

En de 6S is mogelijk weer wat duurder.
Klopt maar de ene moment zit je er beter voor dan het ander moment Buiten een Iphone en een auto zijn er namelijk nog kosten hé makker, het is niet omdat je wat geld op de bank hebt dat het er meteen af moet Ik zei ook niet dat ik hier zowiezo een Iphone ging kopen. Ik vroeg meningen en voor of nadelen van de Iphone zodat ik wat meer op weg ben geholpen met de keuze, dat is nu ook gebeurd. Wanneer ik er 1 koop weet ik niet maar de volgende is wel een Iphone.
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:01.