//

Apple vs Android

Apple vs Android discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hmm misschien heb ik hier de juiste plaats gevonden om de knoop door te hakken. Heb momenteel een Moto G 8GB, zeer tevreden over. Maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Discussie gesloten

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-01-15, 16:21
HardFusion HardFusion is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 89
Standaard Apple vs Android

Hmm misschien heb ik hier de juiste plaats gevonden om de knoop door te hakken. Heb momenteel een Moto G 8GB, zeer tevreden over. Maar op lange termijn zou ik voor de allereerste keer misschien een iphone aanschaffen. Wat me tot nu toe altijd heeft tegengehouden om een iphone te kopen is de batterijduur, hoor er velen klagen en zie van mijn vrienden dat ze toch heel regelmatig hun toestel moeten opladen... Wat misschien wel irritant is, toch?
Als ik zuiver op cijfers af ga (zonder meningen van mensen) dan zie ik dat iphone ook geen top product is en zeker de hoogste cijfers niet haalt. Maar ik heb hier ondertussen al gelezen dat de Iphone 6 over een 1.4 GHZ processor beschikt en een ander toestel (G3) beschikt over een 2.3GHZ processor. En wat blijkt is dat de iphone toch SNELLER is terwijl hij qua cijfers toch een serieuze "trein" achter komt. Wat ik ook vind is dat iphone langer hun waarde behouden + ze langer de software update ondersteunen. Bij Android heb je vlugger het probleem dat ze de update naar een nieuw software pakket niet meer ondersteunen.

Dus om nu duidelijke taal te spreken, als android gebruiker is het aangeraden om toch die stap te wagen naar iphone? Graag wat meningen gevraagd wat jullie van voor & nadelen hadden tussen android en iphone en waarom jullie de overstap naar iphone deden of waarom juist niet. Alvast bedankt mensen!

MvG
HardFusion
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-01-15, 16:34
Youri91 Youri91 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 20
Standaard

Hoi HardFusion,

Wat je sowieso niet moet doen is de specificaties van een Android telefoon vergelijken met die van een iPhone; iOS is speciaal gemaakt voor de iPhone, waardoor het besturingssysteem veel efficienter met de hardware kan omgaan. De samenwerking tussen hardware en software van Apple is gewoon goed en hierdoor kan je er gewoon vanuit gaan dat je iPhone lekker snel is (iniedergeval snel genoeg voor alle apps en games uit de App Store).

Wat betreft batterijduur weet ik dat er op dit moment meerdere Android telefoons zijn die een veel betere batterij hebben dan een iPhone, maar ervaring leert dat het ook erg afhankelijk is van het gebruik van je telefoon. Android is namelijk een stuk minder energiezuinig en heeft minder restricties, dus je kan al apps installeren die de batterij snel leegtrekken op de achtergrond. Heb je weinig apps op je Android telefoon met een grotere capaciteit batterij dan gaat hij zeker langer mee, maar heb je veel (energieverbruikende) apps dan gaat hij even snel (of nog sneller) leeg als een iPhone. Een iPhone met veel apps die draaien op de achtergrond gaat naar mijn mening toch net wat langer mee dan een Android telefoon.
  #3  
Oud 27-01-15, 16:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HardFusion Bekijk bericht
Maar ik heb hier ondertussen al gelezen dat de Iphone 6 over een 1.4 GHZ processor beschikt en een ander toestel (G3) beschikt over een 2.3GHZ processor. En wat blijkt is dat de iphone toch SNELLER is terwijl hij qua cijfers toch een serieuze "trein" achter komt.
Dat zal wel zijn omdat men eigenlijk niet over "Android" kan spreken. Er zijn tientallen Android derivaten en elke producent van smartphones kan zijn ongebreidelde fantasie loslaten op de Android kernel. Dat is niet zo bij iOS.

De snelheid van een processor heeft niet zoveel te betekenen. Een MacBook Air met een dual core i5 1.4 GHz draait prima met OS X 10.10 Yosemite. Een Windows 7/8 laptop met dezelfde specs draait waarschijnlijk niet zo vlot. Het besturingssysteem is bepalend.
  #4  
Oud 27-01-15, 17:00
HardFusion HardFusion is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Youri91 Bekijk bericht
Hoi HardFusion,

Wat je sowieso niet moet doen is de specificaties van een Android telefoon vergelijken met die van een iPhone; iOS is speciaal gemaakt voor de iPhone, waardoor het besturingssysteem veel efficienter met de hardware kan omgaan. De samenwerking tussen hardware en software van Apple is gewoon goed en hierdoor kan je er gewoon vanuit gaan dat je iPhone lekker snel is (iniedergeval snel genoeg voor alle apps en games uit de App Store).

Wat betreft batterijduur weet ik dat er op dit moment meerdere Android telefoons zijn die een veel betere batterij hebben dan een iPhone, maar ervaring leert dat het ook erg afhankelijk is van het gebruik van je telefoon. Android is namelijk een stuk minder energiezuinig en heeft minder restricties, dus je kan al apps installeren die de batterij snel leegtrekken op de achtergrond. Heb je weinig apps op je Android telefoon met een grotere capaciteit batterij dan gaat hij zeker langer mee, maar heb je veel (energieverbruikende) apps dan gaat hij even snel (of nog sneller) leeg als een iPhone. Een iPhone met veel apps die draaien op de achtergrond gaat naar mijn mening toch net wat langer mee dan een Android telefoon.
Alvast bedankt voor jullie snel antwoord, ik wist dat ik hier wel wat meer info ging verkrijgen. Mijn Moto G is inderdaad een goede smartphone, zeker qua prijs/kwaliteit vergelijking. Ik haal zo'n 2 tot 3 dagen met een opgeladen batterij. Ik gebruik dagelijks de Wi-Fi (soms 3G) om gewoon even snapchat & facebook te volgen. Alles samen misschien 1 à 2 uur dat ik hem intensief gebruik per dag maximum. Maar ik ondervind wel dat zoals eerder vermeld de Iphone langer hun software updates ondersteunen, bij een ouder android toestel kan dit al voor problemen zorgen... Wat ook een feit is dat iphone veel langer hun waarde behouden, een android phone is na een jaar niet veel meer waard (mijn moto G is nog 7€ waard...) terwijl iphone toch sterk blijft op de markt. Het enige angstaanjagend gevoel was om te zien dat vrienden van me met een iphone telkens hun gsm tot bijna 2x toe per dag moesten opladen. Daarom koos ik in der tijd voor mijn Moto G. Maar sedert de Iphone 6 merk ik dat de batterijduur toch deels verbetert is, waardoor ik terug in twijfel geraak. En wat denk je van Iphone met abbo? Dacht aan iphone 6 met telenet KING. Dan betaal ik eenmalig 199€ + 15€ (24 maand) afbetaling + 15€ king. Komt op 30€ per maand abbo inbegrepen dit gedurende 2 jaar. Aangeraden?

Berekening:
- 199€ direct
- 24 x 15€ afbetaling = 360€
- 199 + 360 = 559€ voor een iphone 6 16GB.

Abbo van 15€/maand reken ik er niet bij aangezien ik dit nu ook betaal met of zonder iphone, lijkt me een vaste kost...
  #5  
Oud 27-01-15, 17:16
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Ik heb zelf zeer slechte ervaring met Android.

Op papier allemaal leuk en aardig, maar na een jaar loopt alles stroef, het lijkt windhoos wel.

Zelfs de hele familie is zo langzamerhand over naar Apple.

Niemand in de familie heeft echter de nieuwste devices, de jongste telefoon is een 5s, de nieuwste iPad een Air (1).

Het loopt soepel en wat velen zien als nadeel, vind ik een voordeel; de software is niet/nauwelijks aan te passen, wat normaal resulteert in een goedwerkend ding.

De IOS 8 was daarentegen RUK, dat is voor het eerst in mijn Apple beleving een irritatie factortje.

Ik heb zelf nog een 4s, die is nog steeds prima, en heb ook nog een Ipad 2 die nog uitstekend functioneert!
Ook de hogere aankoopprijs blijft wellicht een obstakel.
Echter, een Apple blijft zijn waarde lang behouden.

En dat is niet voor niets...

Als je niet de nieuwste maar een voorganger kiest, zijn de kosten aanzienlijk lager.

Succes met de aankoopbeslissing!
  #6  
Oud 27-01-15, 17:26
Youri91 Youri91 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 20
Standaard

Hoi HardFusion,

Het klopt inderdaad dat iPhones veel langer hun waarde behouden, ikzelf verkoop mijn iPhone meestal na 2 jaar (wanneer het abbonnement is afgelopen en ik een nieuwe iPhone neem) voor de helft van de oorspronkelijke prijs (meestal 700 euro). Dit krijg je bij Android telefoons eigenlijk nooit meer ervoor terug.

Inderdaad krijg je ook langer updates van iOS maar dit is oppassen, want het is wel zo dat meestal na 2-3 jaar je iPhone toch wel erg langzaam gaat worden van een nieuw iOS en de nieuwste features kan je ook niet meer gebruiken. Maar als je graag een telefoon hebt waarbij je verzekerd bent dat je nog zeker ruim 3-4 jaar updates krijgt die foutjes en beveiligingsproblemen oplossen ben je bij Apple aan het juiste adres.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HardFusion Bekijk bericht
Het enige angstaanjagend gevoel was om te zien dat vrienden van me met een iphone telkens hun gsm tot bijna 2x toe per dag moesten opladen.
Die angst hoor ik vaker en is, naar mijn mening, deels terecht. Een iPhone is ontworpen om een dag mee te gaan op je batterij, dit haal je dan ook makkelijk maar meer zit er ook niet in. Wanneer je je iPhone extreem veel gebruikt kan het zijn dat je hem halverwege de dag moet bijladen. Voor een grotere batterij moet er nou eenmaal worden ingeleverd op andere designaspecten zoals gewicht en dikte van het toestel. Apple heeft altijd gemikt op een batterijduur van een dag, pas sinds de introductie van de iPhone 6 en iPhone 6 Plus zie je dat er beweging gaat komen in de batterij duur. Ik denk dat ze beseffen dat batterijduur een steeds belangrijkere feature gaat worden en verwacht dan ook dat de nieuwe iPhones een betere batterij krijgen.

Eerlijk gezegd denk ik dat je met jouw gebruik en huidige telefoon, zeker bij een oudere generatie iPhone, niet tevreden zult zijn over de duur van de batterij. Hoe tevreden ik ook met mijn iPhone ben, de batterijduur is nooit een van de uitblinkende specificaties geweest en zal voor de meesten hier ook niet de reden zijn dat ze een iPhone hebben gekocht.
  #7  
Oud 27-01-15, 17:28
HardFusion HardFusion is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MCNO Bekijk bericht
Ik heb zelf zeer slechte ervaring met Android.

Op papier allemaal leuk en aardig, maar na een jaar loopt alles stroef, het lijkt windhoos wel.

Zelfs de hele familie is zo langzamerhand over naar Apple.

Niemand in de familie heeft echter de nieuwste devices, de jongste telefoon is een 5s, de nieuwste iPad een Air (1).

Het loopt soepel en wat velen zien als nadeel, vind ik een voordeel; de software is niet/nauwelijks aan te passen, wat normaal resulteert in een goedwerkend ding.

De IOS 8 was daarentegen RUK, dat is voor het eerst in mijn Apple beleving een irritatie factortje.

Ik heb zelf nog een 4s, die is nog steeds prima, en heb ook nog een Ipad 2 die nog uitstekend functioneert!
Ook de hogere aankoopprijs blijft wellicht een obstakel.
Echter, een Apple blijft zijn waarde lang behouden.

En dat is niet voor niets...

Als je niet de nieuwste maar een voorganger kiest, zijn de kosten aanzienlijk lager.

Succes met de aankoopbeslissing!
Bedankt voor de uitgebreide reactie, een 4S wil ik niet aangezien het scherm te klein is en het model te verouderd is. Een iphone 6 lijkt me wat maar is me net iets te hoog in aankoop prijs als je hem zonder abonnement wil. Ik dacht aan King met de 6 maar enkele vrienden van me blijven herhalen dat ik goed moet opletten dat ik niet in een valstrik raak of opgelicht wordt... Wat denken jullie daarover?
  #8  
Oud 27-01-15, 17:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Youri91 Bekijk bericht
Ik denk dat ze beseffen dat batterijduur een steeds belangrijkere feature gaat worden en verwacht dan ook dat de nieuwe iPhones een betere batterij krijgen.
De accu van de iPhone 6/6 Plus is niet beter of slechter dan de accu's van de vorige iPhones.

Eerst een beetje fysica: de capaciteit van een accu wordt bepaald door het volume van de accu. Dat is voor elke accu zo.

De accu's van de iPhone 6/6 Plus hebben meer volume dan de accu's van de vorige iPhones. Die accu's hebben door het grotere volume dus ook meer capaciteit. Dat heeft niets te maken met beter of slechter want het zijn allemaal Lithium-Polymer cellen met exact dezelfde chemische en elektrische eigenschappen.

En dat is voor Android smartphones niet anders.
  #9  
Oud 27-01-15, 18:11
Youri91 Youri91 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
De accu van de iPhone 6/6 Plus is niet beter of slechter dan de accu's van de vorige iPhones.
Bedankt voor de toelichting, je hebt gelijk. Met 'beter' bedoel ik dan ook niet dat de kwaliteit van de batterij anders is, maar heb ik het over de batterijduur. Deze is sinds de iPhone 6 en iPhone 6 Plus aanzienlijk verbeterd, mede ook door de toename van het formaat iPhone natuurlijk. Toch is het is hoogtijd dat de batterijduur meer een feature gaat worden dan bijzaak en ik hoop dat de toename aan batterijduur in de iPhone 6 en iPhone 6 Plus daar het begin van is.
  #10  
Oud 27-01-15, 18:32
HardFusion HardFusion is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Youri91 Bekijk bericht
Bedankt voor de toelichting, je hebt gelijk. Met 'beter' bedoel ik dan ook niet dat de kwaliteit van de batterij anders is, maar heb ik het over de batterijduur. Deze is sinds de iPhone 6 en iPhone 6 Plus aanzienlijk verbeterd, mede ook door de toename van het formaat iPhone natuurlijk. Toch is het is hoogtijd dat de batterijduur meer een feature gaat worden dan bijzaak en ik hoop dat de toename aan batterijduur in de iPhone 6 en iPhone 6 Plus daar het begin van is.
Is het dan verstandig van mijn Moto G naar de 6 te gaan? Of is het aangeraden nog een generatie te wachten op de nieuwe Iphone aangezien de batterijduur een revolutie lijkt te kennen bij Apple...?
  #11  
Oud 27-01-15, 18:38
daveensannie's schermafbeelding
daveensannie daveensannie is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 604
Standaard

Als je t nog een maand of 8 a 9 vol kan houden dan zou ik wachten tot de 6s, kan je dat niet, dan zou ik gewoon voor de 6 gaan maar goed de keus aan je zelf, ik moet nooit meer een Android, Blackberry, Windowsphone daarin tegen.....misschien over een jaar of twee
  #12  
Oud 27-01-15, 18:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HardFusion Bekijk bericht
Of is het aangeraden nog een generatie te wachten op de nieuwe Iphone aangezien de batterijduur een revolutie lijkt te kennen bij Apple...?
De "revolutie" zit hem in de afmetingen van de iPhone 6/6 Plus niet in de accu.
  #13  
Oud 27-01-15, 18:45
HardFusion HardFusion is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daveensannie Bekijk bericht
Als je t nog een maand of 8 a 9 vol kan houden dan zou ik wachten tot de 6s, kan je dat niet, dan zou ik gewoon voor de 6 gaan maar goed de keus aan je zelf, ik moet nooit meer een Android, Blackberry, Windowsphone daarin tegen.....misschien over een jaar of twee
Zal het verschil tussen de 6 en 6S groot zijn denk je of zal dit te verwaarlozen zijn zoals bij de 4 en 4S?
  #14  
Oud 27-01-15, 18:46
daveensannie's schermafbeelding
daveensannie daveensannie is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HardFusion Bekijk bericht
Zal het verschil tussen de 6 en 6S groot zijn denk je of zal dit te verwaarlozen zijn zoals bij de 4 en 4S?
Dat weet niemand behalve Timmetje
  #15  
Oud 27-01-15, 18:48
Youri91 Youri91 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 20
Standaard

Ik zou als ik jou was je keuze daar niet door laten beïnvloeden. Zoals timosha al aangeeft zit de 'revolutie' hem op dit moment voornamelijk in het volume en het kan ook zijn dat de iPhone 6s helemaal niet veel verschil gaat zijn t.o.v. de iPhone 6 en iPhone 6 Plus. Het is puur een gok van mij dat Apple de batterij belanger gaat vinden en hier meer gaat proberen uit te halen (lees: meer volume genereren zonder iPhone groter te maken, of technologie achter de batterij verbeteren).

Een iPhone is een super telefoon waar je gegarandeerd geen spijt van gaat krijgen, maar ik wilde alleen duidelijk maken dat je niets van de batterij moet verwachten t.o.v. je huidige Android telefoon. Een iPhone kan niet op tegen het grotere volume van zo een batterij.
  #16  
Oud 27-01-15, 18:50
HardFusion HardFusion is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daveensannie Bekijk bericht
Dat weet niemand behalve Timmetje
En als ik bv binnen x aantal weken de iphone 6 met abbo aanschaf, mag ik dan zeker zijn dat ik de komende 2-3 jaar telkens de recentste updates zal hebben? Ik zou van plan zijn gemiddeld de iphone 2 tot 3 jaar te houden en dan de nieuwere generatie aan te kopen.
  #17  
Oud 27-01-15, 18:51
daveensannie's schermafbeelding
daveensannie daveensannie is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HardFusion Bekijk bericht
En als ik bv binnen x aantal weken de iphone 6 met abbo aanschaf, mag ik dan zeker zijn dat ik de komende 2-3 jaar telkens de recentste updates zal hebben? Ik zou van plan zijn gemiddeld de iphone 2 tot 3 jaar te houden en dan de nieuwere generatie aan te kopen.
Yup dat mag je
  #18  
Oud 27-01-15, 18:57
HardFusion HardFusion is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daveensannie Bekijk bericht
Yup dat mag je
Want ik ben graag up-to-date met mijn smartphone. Mijn Moto G heeft zelfs geen update gekregen naar de nieuwste android, terwijl mijn smartphone toch een redelijk krachtig toestel is. Dat frustreert me dat Android de toestellen niet lang genoeg ondersteunen voor recente updates... Alsook mijn toestel is nog 7€ waard, you kidding me? De waarde daalt zomaar even 95% in 1 jaar tijd gemiddeld!? Denk dat dit bij iphone totaal anders is?
  #19  
Oud 27-01-15, 21:38
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Even een puntje 16gb is niet veel misschien beter een stapje hoger want geheugen uitbreiden kan niet.
  #20  
Oud 27-01-15, 23:02
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Om het met cijfers te zeggen...

That's a whole sh*tload of lollipops...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg iPhone.sales.jpg‎ (42,5 KB, 22x gelezen)
__________________
Ignorance can easily be overcome...
Stupidity is forever...
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:36.