iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Nieuwe iphone, reservekopie gebruiken, maar wel zo "schoon" mogelijk (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/162066-nieuwe-iphone-reservekopie-gebruiken-maar-schoon-mogelijk.html)

Drmark 27-01-15 21:07

Nieuwe iphone, reservekopie gebruiken, maar wel zo "schoon" mogelijk
 
Benieuwd of jullie goede tip hebben voor mijn "probleem"

Morgen worden er 2 nieuwe iPhones 6 bezorgd.

Bij het instellen wil ik mijn contacten, agenda, mail instellingen (met oa werk Exchange server) en foto's allemaal behouden.

Maar mijn muziek, bepaalde apps die ik eigenlijk nooit gebruik etc mogen eraf. Sommige apps wil ik ook weer behouden.

Maar ik wil de nieuwe iphone eigenlijk zo kaal/schoon mogelijk in gebruik nemen, behoudens het meenemen van bovenstaande vereisten.

Plan is om hem via de iTunes reservekopie terug te zetten.

Is het dan handigst om eerst op mijn oude iphone alle apps en muziek etc te verwijderen, dan reservekopie en dan herstel?
Of kan je ook een beperkte/selectie back up maken, en die vervolgens op de nieuwe iphone zetten?

Wellicht een non-probleem, maar heb het idee dat met de standaard reservekopie een hoop onnodige meuk meegekopieerd wordt...

Thanks!

Guest-20180925190238 27-01-15 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drmark (Bericht 990719)
Of kan je ook een beperkte/selectie back up maken, en die vervolgens op de nieuwe iphone zetten?

Dat kan niet. Het alles of niets. Tenzij je de moed hebt om in de iTunes backup te gaan prutsen met iBackupbot of zo iets.

Youri91 28-01-15 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 990720)
Dat kan niet. Het alles of niets. Tenzij je de moed hebt om in de iTunes backup te gaan prutsen met iBackupbot of zo iets.

Dat 'prutsen' is makkelijker dan jij denkt. Ik heb dit vaker gedaan en als je er tijd in wilt steken is het zeker te doen.

Wanneer je echt alleen de gegevens wilt bewaren die jij opnoemt, dan adviseer ik je een reservekopie te maken via iTunes en vervolgens via iBackupbot ALLES uit deze reservekopie te verwijderen behalve de te behouden bestanden.

Deze mappen zijn redelijk makkelijk in de backup te vinden, zorg wel dat je eerst een backup van je reservekopie maakt! Vervolgens moet je je nieuwe iPhone gewoon installeren als een nieuwe iPhone en daarna met iBackupbot een partial restore uitvoeren, waarmee alleen de bestanden in de backup aanwezig worden teruggeplaatst op de nieuwe iPhone.

Guest-20180925190238 28-01-15 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Youri91 (Bericht 990788)
Dat 'prutsen' is makkelijker dan jij denkt. Ik heb dit vaker gedaan en als je er tijd in wilt steken is het zeker te doen.

Hoe weet jij wat ik denk? :rolleyes: Enne, ik heb dat ook al vaak gedaan om bijvoorbeeld jailbreak restanten uit een backup te slopen. Dus, ik weet min of meer waar over ik praat.

Citaat:

...en vervolgens via iBackupbot ALLES uit deze reservekopie te verwijderen behalve de te behouden bestanden.
Als je met "bestanden" ook property lists bedoelt dan moet men inderdaad goed oppassen dat niet alles verprutst wordt. Het zijn meestal vernaggelde property lists (en gekoppelde launch daemons) die problemen veroorzaken.

belgiumiphone 28-01-15 14:21

Ik vind dit een zeer interssant topic.

Bij elke update van mijn iPhone en zeker bij de aankoop van een nieuwe iPhone wil ik ook een "propere" versie van ios hebben. Een reservekopie van een gejailbreakte iPhone bevat jailbreak-restanten die je hierbij wilt vermijden. Maar als je jouw gegevens wilt terugzetten ben je wel aangewezen op deze reservekopie. Bij mij gaat het vooral om de contacten, agenda-items en notities. In mindere mate vind ik ook de sms-berichten en de safari favorieten belangrijk. De foto's back-up ik manueel wel.

Dus een handleiding om de reservekopie proper te maken zou wel handig zijn.

Voor de volledigheid: er is natuurlijk ook nog iCloud (ik bedoel de back-up van gegevens, niet de reservekopie in iCloud). Ik vind dit op zich wel praktisch, maar mijn grootste bezwaar is dat dit veel van jouw batterij vergt. Zeker als je iCloud op push zet. Daarom ook deze vraag: zijn er tips om iCloud te gebruiken met een zo laag mogelijk batterijverbruik?

Drmark 28-01-15 16:28

Wat ik in mijn hoofd had;
Belangrijke dingen zoals agenda etc via iCloud.

Echter paar dingen zoals oude whatsapp bestanden en instellingen van mijn Exchange mail etc, wil ik liever laten staan.
Zon gedoe om weer opnieuw werkend te krijgen.

Soort spagaat dus....

Guest-20180925190238 28-01-15 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drmark (Bericht 990807)
Belangrijke dingen zoals agenda etc via iCloud.

Die data wordt gesynchroniseerd met iCloud. Dat is dus geen enkel probleem.

belgiumiphone 28-01-15 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 990809)
Die data wordt gesynchroniseerd met iCloud. Dat is dus geen enkel probleem.

Wat ik lastig vind aan icloud is dat dit aan de batterij (en aan je databundel) vreet.

Guest-20180925190238 28-01-15 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone (Bericht 990826)
Wat ik lastig vind aan icloud is dat dit aan de batterij (en aan je databundel) vreet.

Ik gebruik alle iCloud features: Mail, Agenda's, Contacten, Herinneringen, Notities, enz... en heel wat apps die via iCloud Drive syncen en heb daar geen last van.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:18.