iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   sim vergrendeld (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/162170-sim-vergrendeld.html)

Gonda 01-02-15 13:45

sim vergrendeld
 
Wie kan er mij helpen ?? Ik heb per ongeluk mijn iphone gewist. Op mijn scherm staat nu, sim vergrendeld. Ik ben deze iphone kwijt neem contact op met.....Dan komt er : "uw iphone kan niet worden geactiveerd omdat de activeringsserver tijdelijk niet beschikbaar is. Sluit uw iphone aan op itunes voor activering." Als ik via itunes ga krijg ik deze boodschap. De simkaart die in deze iPhone is geplaatst is vergrendeld met een pincode.
Voer de pincode van uw simkaart in en sluit uw iPhone opnieuw aan op iTunes.

biggest 01-02-15 13:48

Is het een 2e hands iPhone? Lijkt wel of deze van diefstal afkomstig is met zo'n melding.

Otje82 01-02-15 14:00

Stop de simkaart in een ander toestel en haal de pincode eraf. Nu zou je wel verder moeten kunnen. Als je tenminste de juiste inlog gegevens hebt.

Gonda 01-02-15 14:03

@ biggest: neen is gewoon mijn eigen iphone. Via zoek mijn iphone iets fout gedaan :-/
@ Otje82: ik heb de sim al in de iphone van mijn dochter gestopt, daar is er geen probleem en kan ik gewoon mijn code ingeven. Het is het toestel dat geblokeerd is, en de info op de iphone en itunes is tegenstrijdig.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 februari 2015 om 14:07 ----------

via icloud kreeg ik een mail dat ik mijn toestel heb gewist :(

suzuki2002 01-02-15 14:34

Antwoord.Is hier al gedeeltelijk gegeven

Gonda 01-02-15 14:37

met sim in ander toestel gaat niet hoor heb ik al geprobeerd

dvischjager 01-02-15 15:05

Kan je niet gewoon je simkaart uit de iPhone halen en hem dan aan iTunes hangen? Als je dan je iPhone opnieuw hebt ingesteld en eventueel een back-up hebt teruggezet doe je je simkaart er weer in. Als je de simkaart dan nog steeds niet ontgrendelt krijgt kun je aan je provider vragen of ze je een nieuwe simkaart opsturen.

Ik heb de reacties meerdere malen gelezen, en dit leek me de handigste oplossing.

Gonda 01-02-15 15:37

Ik hoop dat het nu werkt hij heeft nu toch al verbinding met itunes

suzuki2002 01-02-15 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gonda (Bericht 991104)
met sim in ander toestel gaat niet hoor heb ik al geprobeerd


Je sim gaat niet in een ander toestel ? Tuurlijk gaat dat wel

Gonda 01-02-15 17:38

De sim in een ander toestel gaat idd maar dat zorgde er niet voor dat het toestel nt meer geblokeerd was. Maar alles is opgelost ondertussen.

dvischjager 01-02-15 18:07

Fijn dat het is opgelost! Wil je vertellen wat je hebt gedaan waardoor het lukte? Handig voor andere forumbezoekers met deze vraag.

Gonda 01-02-15 18:11

Tuurlijk 😊 sim kaart uit het toestel halen. Itunes openen, home button ingedrukt houden en gelijktijd de usb instoppen. Itunes configureert dan. Dan je sim kaart weer instoppen. Via icloud of itunes je back up terug plaatsen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:14.