iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Homebutton iphone5 werkt niet meer na reparatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/162186-homebutton-iphone5-werkt-niet-meer-na-reparatie.html)

marleenw 01-02-15 22:27

Homebutton iphone5 werkt niet meer na reparatie
 
Beste, ik heb onlangs de Dock connector vervangen in mijn iPhone 5 echter werkt nu de home button niet meer, heeft u enig idee wat dat kan zijn? Ik heb de contactjes exact hetzelfde gemonteerd als bijde oude, deze nog ontvet. Ook al geprobeerd te callibreren, nieuw systeem..... Alle andere onderdelen functioneren wel. Gebruik nu wel assistiveTouch, maar voor de reparatie werkte deze nog perfect! Heeft u enig idee wat de oorzaak kan zijn? Mvg Marleen.

suzuki2002 01-02-15 22:34

Zoals bij zovelen die dit zelf hebben geprobeerd heb je je moederbord gesloopt.

marleenw 01-02-15 22:39

Hoe bedoel je? Wat zou ik dan verkeerd hebben gedaan?

suzuki2002 01-02-15 22:44

Tijdens verwijderen batterij heb je op de printplaat 1 of meerdere weerstanden cq diodes beschadigd
Waarmee heb je ontvet

marleenw 01-02-15 22:49

Lijkt me onwaarschijnlijk, heb t heel voorzichtig gedaan met zo'n tool.

faire4u 02-02-15 16:08

Ben je van plan om voor je hobby iphones te repareren?

marleenw 02-02-15 16:12

Ik amuseer me er wel mee ja. Maar dit is eigenlijk toeval. De zwarte is van mijn echtgenoot en die wilde niet goed meer laden, op internet zag ik filmpjes en heb het zelf geprobeerd. Als er in de flexkabel geen scheurtje had gezeten was het gelukt.
Die witte had ik voor mezelf gekocht op internet, zou alleen een nieuwe batterij in moeten........ dus niet.

faire4u 02-02-15 16:32

Leuk, laat je niet ontmoedigen als het niet meteen lukt, mij heeft het ooit eens 7 maanden geduurd voordat ik ( met Nokia ) het Symbian programmeren onder de knie had.

Succes met je hobby.

marleenw 02-02-15 16:51

Dankjewel en ook voor de ondersteuning.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 februari 2015 om 17:25 ----------

@faire4u: ik kan dus maar beter op zoek gaan naar een moederbord? En wat denk jij van die met iCloud lock, kan ik die kopen om het moederbord over te zetten?

marleenw 03-02-15 20:35

YES,mdeze is gefixt,mbleek dus een scheurtje/ knikje te zitten in het nieuwe dockconnector.
Pfffff�� hartelijk dank voor de steun en hulp, nu de witte nog

faire4u 03-02-15 21:31

[/COLOR]@faire4u: En wat denk jij van die met iCloud lock, kan ik die kopen om het moederbord over te zetten?[/QUOTE]

Ik persoonlijk zou nooit een Iphone kopen met een iCloud lock voor het Logic bord, alle andere onderdelen zijn wel te gebruiken. Maar wanneer je een Logic bord nodig hebt is het verstandig om dit niet van een Iphone te nemen die een iCloud lock heeft, deze kan je nl niet gebruiken of je moet er de originele bon of factuur erbij krijgen.

marleenw 03-02-15 21:39

Oké dank je, dat lock zit op het moederbord dus. Men zegt dat dat eraf te halen is, maar als je vraagt hoe of waarom ze het er niet af kunnen halen is het stil.

faire4u 03-02-15 22:06

Sommige claimen dat ze die eraf kunnen halen tegen betaling van soms hoge bedragen. Eerst zien dan pas geloof ik het!
Iphone's met een iCloud lock worden niet voor niets zo goedkoop te koop aangeboden, je kan het alleen maar gebruiken voor de onderdelen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:46.