iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Slechte verstaanbaarheid 5S (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/162226-slechte-verstaanbaarheid-5s.html)

Guest-20180926152807 03-02-15 14:58

Slechte verstaanbaarheid 5S
 
Al vanaf het begin kamp ik met het probleem dat ik voor de ontvanger van een telefoongesprek soms slecht verstaanbaar ben.
Het betreft een iPhone 5S.

Met of zonder hoesje, het maakt geen verschil. De lokatie is ook niet van invloed.
Iets draaien van de telefoon maakt mij nagenoeg onverstaanbaar.
Het aan- of uitzetten van de optie "geluidsonderdrukking" maakt geen verschil.
Ik moet het toestel nu zo houden dat de microfoon recht en dicht voor mijn mond zit.
Met mijn vorige 4S nooit dit probleem gehad.

Kan het:
of een antenne probleem zijn?
of een microfoon probleem zijn?

Graag jullie suggesties.

faire4u 03-02-15 17:04

Geluidsopname met bv memo recorder of bij het filmen is dat wel oké?
Een nieuwe microfoon is niet zo duur zou je ook kunnen vervangen.

Guest-20180926152807 06-02-15 23:25

Inmiddels telefonisch contact gehad met Apple.
Medewerker heeft euvel van slechte verstaanbaarheid bij iets wegdraaien van iPhone ook vastgesteld.
Naar zijn zeggen kon Apple niets voor me betekenen omdat toestel 1 jaar en 3 maanden oud was. Tenzij tegen standaard reparatiekosten.
Ook een tweede poging heeft niets opgeleverd: "Apple levert 1 jaar garantie". Daarna is het zaak contact op te nemen met zaak waar Iphone gekocht was.
Deze gebeld (GSMeasy): doen zaken met Dynafix... Recenties van deze reparateur zijn bar slecht.

Iemand andere ervaringen met Aplle bij defect na 1 jaar?

Guest-20180925190238 07-02-15 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gijsph (Bericht 991627)
Naar zijn zeggen kon Apple niets voor me betekenen omdat toestel 1 jaar en 3 maanden oud was. Tenzij tegen standaard reparatiekosten.

Dat is heel spijtig aangezien je dit probleem één jaar geleden, op 19 februari 2014, al had:

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...tml#post950349

Heb je geen tijd gehad om iets vroeger met Apple te spreken? Toen het toestel nog onder fabrieksgarantie viel?

Guest-20180926152807 07-02-15 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 991632)
Dat is heel spijtig aangezien je dit probleem één jaar geleden, op 19 februari 2014, al had:

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...tml#post950349

Heb je geen tijd gehad om iets vroeger met Apple te spreken? Toen het toestel nog onder fabrieksgarantie viel?




Beste Timosha:

Voorheen gebruikte in voornamelijk telefoon van mijn werk.
Nu ik over enige ga stoppen met werken, gebruik ik mijn prive Iphone meer.
Buitengewoon hinderlijk dat ik soms hoor dat ik haast onverstaanbaar was en dat ik halve gesprek over moet doen.
Maar je hebt gelijk: hoewel ik erg weinig van mijn prive iPhone gebruik heb gemaakt, had ik het begin 2014 bij Aplle moeten melden.

Maar toch: het bevreemd me dat Apple zich blijkbaar aan de 2 jaars garantie kan onttrekken.

XIII 07-02-15 13:58

Off-topic: Het is "Apple"; niet "Aplle".

On-topic: Voor garantie moet je bij de verkoper zijn; dat ene jaar van Apple is iets extra's.

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:17.