iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iDevice's en Wi-Fi verbinding. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/162480-idevice-s-wi-fi-verbinding.html)

Raaabin 13-02-15 18:43

iDevice's en Wi-Fi verbinding.
 
Beste mede-iBezitters.

Al een paar weken heb ik een probleem met mijn iDevices.
Verschillende opties heb ik geprobeerd, niks heeft nog tot een goede oplossing gezorgd. Hieronder leg ik jullie uit wat mijn probleem is.

Ik heb thuis internet van Ziggo met een router voor draadloze verbinding. Overal in huis werkt dit perfect en heb ik hier weinig tot geen problemen mee. Echter op mijn iDevices, iPhone 5S en iPad 2 heb ik om de 3/4 dagen het probleem dat de draadloze verbinden zeer traag wordt tot zelfs helemaal niet meer werkt.

Wanneer ik bij instellingen naar Wi-Fi netwerk ga komt mijn adres wel tevoorschijn. Wanneer ik deze aanklik wordt mij gevraagd om het wachtwoord. Bij het goed intikken van het wachtwoord krijg ik de melding dat deze fout is. Het maakt niet uit hoe vaak je dit probeert, hij blijft deze melding geven.

Het vreemde is dat dit op zowel mijn iPhone 5S en iPad 2 gebeurt, andere tablets van bijvoorbeeld Samsung werken wel prima op draadloos. Ook de PC boven blijft gewoon verbonden met internet en vertoont geen lage snelheden.

Probleem is met een simpele 5 seconde de stekker uit de router te halen en weer in te pluggen verholpen. Echter kan ik niet geloven dat dit normaal is en zo zou moeten zijn.

Ik heb al diverse keren mijn iDevices leeg gegooid, ook zonder apps te downloaden en iCloud instellingen terug te zetten. Niks hiervan mag helpen. Heb contact gehad met Ziggo, hun kunnen mij hier niet mee helpen en geven de iDevices de schuld. Router al diverse keren een hard reset gegeven en alle instellingen opnieuw ingevoerd, ook dit hielp niet.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? En is hier een oplossing voor?
Ik hoor dan graag van jullie!!

Alvast bedankt.

Guest-20180925190238 13-02-15 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raaabin (Bericht 992028)
Heb contact gehad met Ziggo, hun kunnen mij hier niet mee helpen en geven de iDevices de schuld.

Zo kan men het ook zeggen. :rolleyes: Sommige Ziggo uBee routers ondersteunen het Bonjour aka mDNS aka Multicast DNS protocol niet of niet zeer goed. Volgens Ziggo moet je dus maar geen Apple toestellen of printers gebruiken die Bonjour nodig hebben.

Raaabin 13-02-15 20:16

Zal even lekker zijn...

Is dus niet op te lossen dit?

Guest-20180925190238 13-02-15 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raaabin (Bericht 992033)
Is dus niet op te lossen dit?

Gebruik de zoekfunctie van het forum met het zoekbegrip "ziggo ubee bonjour".

vuurvreter 17-02-15 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raaabin (Bericht 992033)
Zal even lekker zijn...

Is dus niet op te lossen dit?

Jawel, een nieuwe router aanschaffen, aansluiten op je huidige router, en je huidige router in "Bridge modus" zetten ;)

En als je toch een nieuwe router aanschaft, neem dan een dualband router, kan je meteen gebruik maken van de snellere 5Ghz
verbinding.

Leesvoer: http://www.allesoverdraadloosinterne...lband-routers/


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:59.