//

iPhone 5C nog kopen?

iPhone 5C nog kopen? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen Mijn zus wilt een iPhone kopen (ze is 11 jaar) en ik twijfel of ik haar de 5s of de 5c moet aanraden. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-03-15, 23:32
ipotdje ipotdje is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 13.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 90
Standaard iPhone 5C nog kopen?

Hallo iedereen
Mijn zus wilt een iPhone kopen (ze is 11 jaar) en ik twijfel of ik haar de 5s of de 5c moet aanraden. Ze gaat er geen zware apps op draaien ofzo, en ik weet heus wel de verschillen e.d. , maar ik zou graag jullie mening horen erover.
Zijn er mensen die een iPhone 5c hebben waar iOS8 op draait? hoe draait dat? ik heb zelf de 6 plus maar ik wil toch echt zeker weten voor ik haar het toestel aanraad. ik weet dat er al een topic hierover is maar dat gaat niet over iemand van 11 jaar
bedankt!
jullie zouden mij enorm helpen!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-03-15, 08:22
PieterEhv PieterEhv is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2014
Locatie: Eindhoven
Berichten: 113
Standaard

iOS8 draait prima op de iPhone5 en 5c.
  #3  
Oud 09-03-15, 11:55
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Niet om l*llig over te komen, maar wat wil je horen? Op de gegevens die jij geeft kan je rustig zeggen dat je alle telefoons kan kopen die je maar wilt.
Beetje mail/internet/whatsapp, dat draait op alle telefoons zonder probleem. Zelf een 4s kan dat nog prima aan.
Daarnaast 11 jaar, dan moet je officieel nog een kinderaccount aanmaken . Een apple-ID moet je 13 jaar voor zijn (officieel dan he). En aangezien family sharing pas vanaf ios 8 werkt, kan je alles vanaf een 4s gebruiken.

Geen zware apps. wat zijn geen zware apps. Misschien dingen als farmville oid? Crossy road? streaming video, uitzending gemist?
Ervaring leert dat je een toestel koopt voor een tijd, en dat je toch wel andere apps zal gaan willen draaien. Dus dan kom je eerder op de vraag wat je budget is.
Geld zat? Koop lekker een 6 of 6+. lager budget, of gewoon een tijdje aankijken, koop een 4s.
  #4  
Oud 09-03-15, 11:58
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

Als de jonge dame kapitaalkrachtig genoeg is zou ik de 5S adviseren.
  #5  
Oud 09-03-15, 12:03
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ipotdje Bekijk bericht
Zijn er mensen die een iPhone 5c hebben waar iOS8 op draait?
Ik heb zelf geen iPhone 5c. Het enige iPhone model dat ik niet bezit. Maar, mijn kleindochter heeft wel er eentje, in pink. Dat toestel draait perfect met iOS 8. Op dit ogenblik draait er iOS 8.3 Beta 2 op zonder minste problemen.
  #6  
Oud 09-03-15, 23:20
ipotdje ipotdje is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 13.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 90
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Niet om l*llig over te komen, maar wat wil je horen? Op de gegevens die jij geeft kan je rustig zeggen dat je alle telefoons kan kopen die je maar wilt.
Beetje mail/internet/whatsapp, dat draait op alle telefoons zonder probleem. Zelf een 4s kan dat nog prima aan.
Daarnaast 11 jaar, dan moet je officieel nog een kinderaccount aanmaken . Een apple-ID moet je 13 jaar voor zijn (officieel dan he). En aangezien family sharing pas vanaf ios 8 werkt, kan je alles vanaf een 4s gebruiken.

Geen zware apps. wat zijn geen zware apps. Misschien dingen als farmville oid? Crossy road? streaming video, uitzending gemist?
Ervaring leert dat je een toestel koopt voor een tijd, en dat je toch wel andere apps zal gaan willen draaien. Dus dan kom je eerder op de vraag wat je budget is.
Geld zat? Koop lekker een 6 of 6+. lager budget, of gewoon een tijdje aankijken, koop een 4s.
1. je komt wel een beetje l*llig over
2. zware apps: zoals need for speed, infinity blade etc
3. account is geen probleem, ze heeft al een ipad

to the point is: kan ze met de 5C nog een paar jaar (2/3 jaar) doen?
danku
  #7  
Oud 09-03-15, 23:31
ergoboy ergoboy is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Lier (belgie)
Berichten: 295
Stuur een bericht via MSN naar ergoboy
Standaard

Ik vind persoonlijk dat kinderen een dergelijke telefoon nog veel te klein voor zijn
  #8  
Oud 09-03-15, 23:33
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Der zit nauwelijks tot geen verschil op tussen de 5c en de 5S, ik heb ze beiden gehad.
De 5c is een goed toestel ze, enige nadeel deraan is als u handen zweten of in de zomer zeker dan, die glipt sneller uit mijn handen, natuurlijk kan dat bij u zus anders zijn e.
Uiteindelijk zat er bij mij altijd een hoes rond dusja, tmaakt dan nie veel uit natuurlijk.
Ik zou toch eerder voor de 5S gaan en ja daar kan je nog zeker 2-3j meedoen ze.
Facebook en de meeste games en messenger en whatsapp gaan blijven draaien .

Ik hoop dan wel u zus al oud genoeg is om der zorg voor te dragen , oplette da ze haar toestel niet stelen, de iPhone is iets dat in het oog springt e. Ook oplette als ge bv naar een pretpark ofzo gaat, ik stak die altijd in zo'n kleine doorzichtige plastiek opgerolt toen ik een waterattractie inging.


Ergoboy; vind ik zever. Mensen groeien nu op met al die technologie, tga geen 10j meer duren e en ge ga 3 jarigen allemaal met een iPad bezig zien .
  #9  
Oud 10-03-15, 09:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Der zit nauwelijks tot geen verschil op tussen de 5c en de 5S, ik heb ze beiden gehad.
Meent ge dat nu serieus?
  #10  
Oud 10-03-15, 13:14
Wooden Wooden is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 19
Standaard

Waarom zou je die nog NIET kunnen kopen voor een 11 jarig kind? Mijn zusje is 14 en loopt nog met een iphone 4. Meeste van haar klasgenoten hebben overigens een iphone 4/4s.

Doe alsjeblieft normaal, waar maak jij je druk over
  #11  
Oud 10-03-15, 14:42
ipotdje ipotdje is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 13.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 90
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wooden Bekijk bericht
Waarom zou je die nog NIET kunnen kopen voor een 11 jarig kind? Mijn zusje is 14 en loopt nog met een iphone 4. Meeste van haar klasgenoten hebben overigens een iphone 4/4s.

Doe alsjeblieft normaal, waar maak jij je druk over
ik maak me er niet druk over, mijn zus is moeilijk dus ik wil nadien graag geen verwijten.
de enige vraag to the point die ik stel: draait ios 8 VLOT op de i5c. niet constant laggy enz zoals de 4s op 8 / 4 op 7
  #12  
Oud 10-03-15, 14:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ipotdje Bekijk bericht
de enige vraag to the point die ik stel: draait ios 8 VLOT op de i5c. niet constant laggy enz zoals de 4s op 8 / 4 op 7
Lees in bericht #5 van dit topic mijn antwoord "to the point" nog eens.
  #13  
Oud 10-03-15, 17:26
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Wink

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ergoboy Bekijk bericht
Ik vind persoonlijk dat kinderen een dergelijke telefoon nog veel te klein voor zijn
... En hoe is dit krom geformuleerde zinnetje een antwoord op de heldere en correct gebrachte vraag van de TS? Ik wist niet dat iPhonebezit gerelateerd is aan lichaamslengte...

Persoonlijk vind ik dat men niet vroeg genoeg met een iPhone kan beginnen. Van mij mogen ze ter Leering ende Vermaack deel uitmaken van het activiteitencentrum boven een wieg!

Ik meen dat de iPhone 5 functioneel overeenkomt de 5c. In mijn omgeving zijn er verschillende 5-en in gebruik en die voldoen prima. Maar ja, met een 5s maakt jouw zusje natuurlijk helemaal de blits in haar kringen met die vingerafdruk...
Overigens lijkt 2 tot 3 jaar gebruik bij een 11-jarige wat optimistisch. Als je met minimaal drie meiden naast elkaar fietst terwijl de hele kudde collectief zit te toetsen, is de levensverwachting van elke iPhone enigszins betrekkelijk.
  #14  
Oud 10-03-15, 23:19
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Ergoboy; vind ik zever. Mensen groeien nu op met al die technologie, tga geen 10j meer duren e en ge ga 3 jarigen allemaal met een iPad bezig zien .
Hier kan ik me zeker wel in vinden. Mensen die steeds lopen te zeuren dat kinderen te jong zijn voor zoiets, vind ik zo een onzin.
Kinderen zullen steeds jonger hiermee bezig zijn. De wereld veranderd nou eenmaal. Deal with it

Ontopic. Wellicht wil je een 5(s) kopen, maar misschien is een 5c gezien de kleuren interesant (of gaat er een hoesje omheen).
Niemand kan zeggen hoe lang de verschillende modellen ondersteund worden, maar een mooie kleurige 5c, daar kan ze denk ik best nog wel een poos mee door.
  #15  
Oud 11-03-15, 16:56
BennyD BennyD is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 16
Standaard

Het is eigenlijk heel simpel, je moet vooral kijken naar je budget.

Persoonlijk zou ik m'n dochter de oude iPhone 4s geven van m'n vrouw, die 4s heeft ze trouwens van mij gekregen omdat ik een nieuwe 5s had gekocht. En dit doen we ook met de iPads thuis, doorschuiven.
  #16  
Oud 17-03-15, 00:51
Esy Esy is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 66
Standaard

Mijn vrouw heeft een paar weken terug een 5C voor haar werk gekregen van haar werkgever.
Ze had een 5 en ik een 5S maar de 5C doet qua snelheid in het dagelijks gebruik totaal niet onder voor de 5S.
Aangezien ze geen (zware)spellen speelt denk ik ook niet dat het verschil merkbaar gaat worden.

Kortom, ik weet niet wat het prijsverschil is maar gezien het verwachtte gebruik van je zusje is een 5S of een 6 geld door de plee spoelen.

O, en nog wat, ik heb het gevoel dat de 5C veel beter bestand is om regelmatig eens op de vloer te kletteren. Ik kan dat niet onderbouwen maar dat kunststof lijkt mij toch veerkrachtiger.
  #17  
Oud 17-03-15, 20:24
toeterbaas toeterbaas is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 64
Standaard

Ik zie er geen tot weinig verschil in.
Daarom heb ik een 5 en mijn vrouw een 5c.
Prima toestellen.
Wil je meer betalen en hard genaaid worden neem een 5S
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 5c: slim om nu (nog) te kopen? OmeWillem iPhone algemeen 9 03-03-15 22:32
iPhone 4s nu nog kopen? stelcos iPhone algemeen 9 19-09-13 10:47
Nog zinvol om Iphone 3 te kopen? Katalijne iPhone algemeen 8 24-07-13 22:15
iPhone 4 nog kopen? mVercruysse iPhone algemeen 30 12-01-13 13:41
Iphone 3g(s) nu nog kopen? bco Koopinformatie Nederland 1 21-06-10 13:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:54.