iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iOS 8.2 ervaringen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/163003-ios-8-2-ervaringen.html)

wblink 14-03-15 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edwardfotografie (Bericht 993686)
Ik krijg de update niet gedownload. Ongeveer op de helft wordt onderbroken met de melding dat de netwerkverbinding verbroken is.
Internet echter doet het prima:confused:

Op 10 maart (de dag dat je dit schreef) was de verbinding via Itunes een deel van de dag waardeloos. Teveel mensen tegelijk vrees ik.

Pra 15-03-15 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 994020)
Even achter mijn computer gekropen om dit te schrijven, want.

Ik kan niet meer via Safari op iOS reageren op posts op dit forum. Andere werken wel gewoon. Reboot en reset al geprobeerd.

Normaliter tik op het witte reactieveld, dan verschijnt de 'cursor', piept het toetsenbord omhoog en kan ik tekst gaan typen. Toetsenbord springt wel normaal omhoog, maar ik krijg nu geen 'cursor' te zien, en ook verschijnt er geen tekst in het vak - ik kan typen wat ik wil maar er komen geen letters in het veld in het scherm.

Heel vreemd. Ik heb geüpdatet middels herstel in iTunes, daarna reservekopie teruggezet (zonder jailbreak resten)

EDIT: het is opgelost. Safari opnieuw ingesteld op de iPhone.
Safari blijft wel beetje vreemd doen op iculture, hij blijft nu bijvoorbeeld aanbieden om automatisch m'n wachtwoord in de vullen, terwijl ik in dit veld zonder gebruikersnaam of ww gewoon m'n tekst aan het typen ben :confuser:

EDIT II: en het probleem is weer terug. Kennelijk herhaalt zich dit weer na een tijdje. Eens verder zoeken of dit probleem bekend is.

Ik heb precies hetzelfde probleem.

pascalsiekman 16-03-15 11:06

Battery duur is echt drama sinds IOS8.2. Eerst dacht ik nog dat ik de enige was, maar na het weekend de collega's er op te wijzen merken ze hetzelfde. De telefoon is sinds 6:30 van de lader en inmiddels zit ik op 60% waarbij het gebruik niet groot is geweest afgelopen uren. Dit heb ik dus niet alleen, maar de collega's allen met een iPhone5s ook. We hebben Wi-Fi en Bluetooth al uit dat is niet de oorzaak.

vuurvreter 16-03-15 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pascalsiekman (Bericht 994110)
Battery duur is echt drama sinds IOS8.2. Eerst dacht ik nog dat ik de enige was, maar na het weekend de collega's er op te wijzen merken ze hetzelfde. De telefoon is sinds 6:30 van de lader en inmiddels zit ik op 60% waarbij het gebruik niet groot is geweest afgelopen uren. Dit heb ik dus niet alleen, maar de collega's allen met een iPhone5s ook. We hebben Wi-Fi en Bluetooth al uit dat is niet de oorzaak.

Het verwijderen van de Facebook app was in mijn geval een hele grote merkbare verbetering.

Guest-20180925190238 16-03-15 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pascalsiekman (Bericht 994110)
We hebben Wi-Fi en Bluetooth al uit dat is niet de oorzaak.

Wi-Fi, met maximaal 100 mW, en Bluetooth, met maximaal 10 mW, is nooit de oorzaak. mW = duizendsten van één (1) Watt.

pascalsiekman 16-03-15 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter (Bericht 994112)
Het verwijderen van de Facebook app was in mijn geval een hele grote merkbare verbetering.

Dat was wat me collega ook vertelde. Echter hij heeft dus geen Facebook app en ikke wel. Alle 2 hebben we nog een probleem.:confused: Ook het uitzetten van de Health app settings hielp niet.

vuurvreter 16-03-15 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pascalsiekman (Bericht 994115)
Dat was wat me collega ook vertelde. Echter hij heeft dus geen Facebook app en ikke wel. Alle 2 hebben we nog een probleem.:confused: Ook het uitzetten van de Health app settings hielp niet.

Jij kan door fb te verwijderen, kijken of het probleem bij jou wordt opgelost.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 16 maart 2015 om 13:30 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edwardfotografie (Bericht 993828)
Whatsapp --> microfoon waarmee een boodschap gedicteerd kan worden.
Deze dicteert niet meer secuur en wordt telkens na het vullen van een regel, na een harde return of na een nieuwe alinea afgesloten.

Daar heb ik ook last van, trouwens nooit geweten dat je berichten kon dicteren :( Gelukkig ben je nooit te oud om te leren :D

Deze fout of bug doet zich bij mij alleen voor met Whatsapp.
Ook bij de beta 8.3 doet dit zich voor.

Mariko88 17-03-15 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pascalsiekman (Bericht 994115)
Dat was wat me collega ook vertelde. Echter hij heeft dus geen Facebook app en ikke wel. Alle 2 hebben we nog een probleem.:confused: Ook het uitzetten van de Health app settings hielp niet.



Hoe zet je die settings uit voor de health app? :)

pascalsiekman 17-03-15 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mariko88 (Bericht 994169)
Hoe zet je die settings uit voor de health app? :)

Hier vind je een artikel iOS 8.2 battery life trick: Shut down fitness tracking | BGR

wbtje 17-03-15 21:03

vorige week woensdag upgedate. zondag voor het slapen gaan 55% accu geen apps draaiend op de achtergrond in de ochtend 3% ik gister heel de dag opladen op werk en na werk van 17:00 tot 20:00 opeens 20% accu weg. Niks bijzonders gedaan.

vandaag harde reset gedaan en vervolgens telefoon opnieuw geïnstalleerd via itunes en geconfigureerd als nieuwe telefoon. Vervolgens van 13:00 tot nu accu percentage op 20:58 5%

alle apps zoals trainings- app en ververs op de achtergrond en de locatievoorzieningen heb ik vanaf 100% uitgezet
Gebruik: 3:30 uur
standby: 8:13 uur

geen enkele app maakt overdreven gebruik toch gaat de accu zo snel leeg.

ook telefonische ondersteuning gehad van apple en die hebben een test op afstand gedaan zij konden niks raars zien en adviseerde me de telefoon opnieuw via i tunes te installeren.

ook wordt de iphone heel warm en het lijkt erop dat het batterij percentage met de minuut zakt.

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen? Ik ben lichtelijk teleurgesteld in mij iphone :(

harmjan 17-03-15 22:19

ook wordt de iphone heel warm en het lijkt erop dat het batterij percentage met de minuut zakt.

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen? Ik ben lichtelijk teleurgesteld in mij iphone :([/QUOTE]


Als iphone wam wordt is er toch iets op de achtergrond actief even uit en weer aanzetten lost alles op. Ik heb mijn mail ook niet voortdurend actief staan kijk een of twee keer per dag of er een bericht scheelt ook in batterij duur

wbtje 17-03-15 22:27

Het uit en aan proces is al gebeurt toen ik hem als nieuwe iPhone heb geconfigureerd vanochtend. Telefoon wordt warm als ik maar bijv even een app wil opstarten. Hij is nu helemaal leeg heb uitgezet en aan de oplader gehangen ben benieuwd wat dit zal doen.

Oefeltje 18-03-15 10:14

Wederom een drama met de update voor wat betreft het Wi-Fi ontvangst. Bij de update van 8.1 had ik ook de problemen met Wi-Fi. Ik kan momenteel geen Wi-Fi aanzetten op mijn 4s, na de update heeft hij het heel even gedaan. Daarna geen mogelijkheid meer gehad om hem aan te zetten. Ik heb herstel netwerkinstellingen gedaan, een harde reset maar niets helpt. Contact gezocht met een smartphone winkel en daar werd mij verteld dat na een IOS update de software de hardware controleert op de werking ervan en dat waarschijnlijk de Wi-Fi module defect is, deze zit met ca 40 pootjes aan je moederbord vast en er zullen een aantal pootjes defect zijn???? Heel vreemd want voor de update had ik nergens last van, telefoon is ook niet gevallen of iets. Ik heb ook begrepen dat het een bekend probleem is bij de 4S, de Wi-Fi.
Ik heb mijn internetabonnement al verhoogd, maar dat moet en mag niet de oplossing zijn. Ik zou bijna gaan kijken naar een andere telefoon terwijl mijn 4s voor de rest gewoon top werkt en nog steeds zeer tevreden ben over Apple.

Wat kunnen jullie mijj aanraden om te doen?

Guest-20180925190238 18-03-15 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oefeltje (Bericht 994229)
Ik heb ook begrepen dat het een bekend probleem is bij de 4S, de Wi-Fi.

Inderdaad. En niet alleen Wi-Fi maar ook Bluetooth. Soms kan een reflow van de Wi-Fi/Bluetooth radiochip helpen, soms ook niet.

Oefeltje 18-03-15 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 994230)
Inderdaad. En niet alleen Wi-Fi maar ook Bluetooth. Soms kan een reflow van de Wi-Fi/Bluetooth radiochip helpen, soms ook niet.

Hoe kan ik een reflow doen? De Wi-Fi module is in november opnieuw gesoldeerd en heeft het daarna altijd goed gedaan.

Guest-20180925190238 18-03-15 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oefeltje (Bericht 994232)
Hoe kan ik een reflow doen? De Wi-Fi module is in november opnieuw gesoldeerd en heeft het daarna altijd goed gedaan.

Opnieuw solderen is een reflow (= het soldeersel vloeibaar maken).

Oefeltje 18-03-15 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 994233)
Opnieuw solderen is een reflow (= het soldeersel vloeibaar maken).

Dat is toch een vreemde zaak dan, als de Wi-Fi voor de update goed werkte en geen problemen gaf. Nu kan ik voor de 2 keer, in een half jaar tijd € 80,00 betalen om de soldeerpunten van de module te laten maken. Dat gaat er bij mij niet in en Apple betaald dat niet omdat ze een update hebben waar ik nu kosten voor moet betalen. Ik baal hier wel heel erg van en ben geneigd om over te stappen naar een ander merk.

Apple heeft mij diep teleurgesteld :mad: en volgens mij ben ik niet de enige...

Guest-20180925190238 18-03-15 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oefeltje (Bericht 994234)
Dat is toch een vreemde zaak dan, als de Wi-Fi voor de update goed werkte en geen problemen gaf.

Met de update werd er ook nieuwe modem firmware geïnstalleerd. Tijdens het flashen van nieuwe modem firmware in de radiochip kan dit probleem optreden bij sommige iPhone 4S. Ik heb ook nog een test iPhone 4S die dit probleem nooit heeft gehad (misschien omdat ik alle updates met iTunes doe).

Apple is bekend met dit probleem. Je kan altijd nog beroep doen op het consumentenrecht en wettelijke garantie claimen.

Citaat:

Ik baal hier wel heel erg van en ben geneigd om over te stappen naar een ander merk.
Dat kan maar lost het probleem met die iPhone 4S niet op. Succes verder. :-)

iPhoneAlot 20-03-15 08:47

Een oud verschijnsel is weer terug...
 
Sinds de update naar iOS 8.2 gaan beide telefoons weer over als er naar één wordt gebeld. Aan de instellingen is niets veranderd. De telefoonnummers zijn over en weer niet aangevinkt en Facetime staat uit.
Zie ik een instelling over het hoofd, of is dit een bug?

Deora 23-03-15 19:31

Sinds de update naar IOS 8.2 wordt mijn scherm zwartwit als ik Spotlight gebruik (zie foto). Zijn er meer met dit probleem? Spotlight functioneert zoals het hoort, maar het scherm wordt zwartwit en de icoontjes korrelig.

http://i61.tinypic.com/efqo8y.png


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:16.