//

Nieuwe iPhone 6 heeft slechte Wifi waar het niet zou mogen..

Nieuwe iPhone 6 heeft slechte Wifi waar het niet zou mogen.. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Dag allemaal, er werd mij naar hier verwezen van een andere forum dus probeer ik het hier. Ik heb zaterdag een iPhone 6 16GB Space ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-03-15, 17:34
Azamato Azamato is offline
• iOS 8.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 14
Standaard Nieuwe iPhone 6 heeft slechte Wi-Fi waar het niet zou mogen..

Dag allemaal, er werd mij naar hier verwezen van een andere forum dus probeer ik het hier.

Ik heb zaterdag een iPhone 6 16GB Space Grey gekocht, ik ben er content mee (behalve the usual iTunes gedoe die ik altijd had) maar de Wi-Fi heeft mij teleurgesteld..

Ik kom van een Samsung Galaxy S4 en ik had altijd een deftige Wi-Fi verbinding op mijn kamer en kon snaps, instagram notes en twitter feed ontvangen, net als browsen wanneer ik het nodig had. Met de iPhone kan ik dat helemaal/bijna niet. Ik moet echt in de woonkamer zijn waar de modem hangt om te kunnen browsen en social media te gebruiken.. Op mijn kamer heb ik wel 2 van de 3 streepjes maar ik kan niets updaten of snaps sturen, hetzelfde bij het browsen..


Ik heb geupdate naar 8.2 maar dat heeft niet geholpen, ik heb een aantal kerel mijn netwerk settings gereset en dat heeft ook niet geholpen. Meer nog, als ik wil verbinden geeft hij een "wachtwoord is onjuist" error terwijl het wel degelijk klopt.


Dit vind ik heel spijtig natuurlijk. Kan iemand mij hiermee helpen ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-03-15, 17:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Herstart om te beginnen de Wi-Fi router (als je dat nog niet gedaan hebt).
  #3  
Oud 10-03-15, 20:23
Azamato Azamato is offline
• iOS 8.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Herstart om te beginnen de Wi-Fi router (als je dat nog niet gedaan hebt).
Heb ik gedaan, geen verschil..
  #4  
Oud 10-03-15, 20:48
Otje82 Otje82 is offline
• iOS 10.0.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 590
Standaard

Toevallig internet van ziggo?
  #5  
Oud 10-03-15, 21:23
Azamato Azamato is offline
• iOS 8.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otje82 Bekijk bericht
Toevallig internet van ziggo?
Neen, ben Belg dus gewoon Telenet.
  #6  
Oud 10-03-15, 22:23
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Heb je Wi-Fi 2,4 of 5ghz of beiden uit je router? 2,4 heeft een beter bereik maar is trager. 5 heeft een slechter bereik, maar is sneller.
Als je beiden hebt, en je s4 gebruikte 2,4 terwijl je iPhone 5GHz gebruikt, dan kan je het gedrag krijgen wat je beschrijft.
Ik heb in fora gelezen dat mensen in huis met 5GHz nog niet eens op de bovenverdieping komen.

Als je beiden hebt, probeer je telefoon eens op 2,4ghz te koppelen. Wellicht helpt het
  #7  
Oud 10-03-15, 22:27
Azamato Azamato is offline
• iOS 8.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Heb je Wi-Fi 2,4 of 5ghz of beiden uit je router? 2,4 heeft een beter bereik maar is trager. 5 heeft een slechter bereik, maar is sneller.
Als je beiden hebt, en je s4 gebruikte 2,4 terwijl je iPhone 5GHz gebruikt, dan kan je het gedrag krijgen wat je beschrijft.
Ik heb in fora gelezen dat mensen in huis met 5GHz nog niet eens op de bovenverdieping komen.

Als je beiden hebt, probeer je telefoon eens op 2,4ghz te koppelen. Wellicht helpt het
Geen idee hoe ik dat moet doen dus ik ga het morgen wel uitzoeken, maar hoe zit het met de "onjuist wachtwoord" probleem.. ik kan niet eens mijn eigen netwerk kiezen.
  #8  
Oud 10-03-15, 22:35
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Hmm, da's een moeilijke. Ik zou persoonlijk
- 100% zeker weten welke netwerken mijn router uitzend (2,4-ja/nee-welke naam en 5-ja/nee-welke naam)
-controleren welke netwerken mijn telefoon mee verbind.
hou er rekening mee dat een 2,4 of een 5 Wi-Fi netwerk twee verschillende netwerken zijn. ALS je router beiden uitzend, hebben ze dus beiden een andere SSID en een ander wachtwoord. Het zijn dus twee gescheiden netwerken.

- De Wi-Fi netwerken in mijn telefoon verwijderen (settings-Wi-Fi-jouw netwerk-forget this network)
- dan opnieuw een verbinding maken naar het netwerk (de 2,4 óf de 5) waarvan je zeker weer wat het wachtwoord is.

edit.:
Ik heb zelf overigens een eigen router na de router van de provider geplaats (UPC) omdat de meegeleverde router alleen maar óf 2,4 óf 5 uit kon zenden (1 Wi-Fi radio) en omdat het bereik bagger was. Nadat ik een dual band router had geinstalleerd kon ik overal 2,4 én 5 zonder problemen gebruiken
  #9  
Oud 10-03-15, 22:57
Azamato Azamato is offline
• iOS 8.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Hmm, da's een moeilijke. Ik zou persoonlijk
- 100% zeker weten welke netwerken mijn router uitzend (2,4-ja/nee-welke naam en 5-ja/nee-welke naam)
-controleren welke netwerken mijn telefoon mee verbind.
hou er rekening mee dat een 2,4 of een 5 Wi-Fi netwerk twee verschillende netwerken zijn. ALS je router beiden uitzend, hebben ze dus beiden een andere SSID en een ander wachtwoord. Het zijn dus twee gescheiden netwerken.

- De Wi-Fi netwerken in mijn telefoon verwijderen (settings-Wi-Fi-jouw netwerk-forget this network)
- dan opnieuw een verbinding maken naar het netwerk (de 2,4 óf de 5) waarvan je zeker weer wat het wachtwoord is.

edit.:
Ik heb zelf overigens een eigen router na de router van de provider geplaats (UPC) omdat de meegeleverde router alleen maar óf 2,4 óf 5 uit kon zenden (1 Wi-Fi radio) en omdat het bereik bagger was. Nadat ik een dual band router had geinstalleerd kon ik overal 2,4 én 5 zonder problemen gebruiken
Ik aprecieer de moeite maar al deze tech stuff zegt me echt niets haha hoe kan ik weten of ik 2.4 heb of 5 ? En ik heb wel verbindingen kunnen maken met mijn modem enzo het is gewoon sinds de update, anders is het gewoon een slechte verbinding op mijn kamer maar in mijn woonkamer gaat het goed.

Ik zie het echt niet zitten om alles weer opnieuw te moeten kopen vanwege de iPhone.. heb heel het weekend zitten frustreren ermee en wil het graag oplossen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 maart 2015 om 00:49 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Hmm, da's een moeilijke. Ik zou persoonlijk
- 100% zeker weten welke netwerken mijn router uitzend (2,4-ja/nee-welke naam en 5-ja/nee-welke naam)
-controleren welke netwerken mijn telefoon mee verbind.
hou er rekening mee dat een 2,4 of een 5 Wi-Fi netwerk twee verschillende netwerken zijn. ALS je router beiden uitzend, hebben ze dus beiden een andere SSID en een ander wachtwoord. Het zijn dus twee gescheiden netwerken.

- De Wi-Fi netwerken in mijn telefoon verwijderen (settings-Wi-Fi-jouw netwerk-forget this network)
- dan opnieuw een verbinding maken naar het netwerk (de 2,4 óf de 5) waarvan je zeker weer wat het wachtwoord is.

edit.:
Ik heb zelf overigens een eigen router na de router van de provider geplaats (UPC) omdat de meegeleverde router alleen maar óf 2,4 óf 5 uit kon zenden (1 Wi-Fi radio) en omdat het bereik bagger was. Nadat ik een dual band router had geinstalleerd kon ik overal 2,4 én 5 zonder problemen gebruiken

Oke ik heb eens rond gekeken en ik zie dit allemaal wat ik momenteel heb

http://puu.sh/gv9da/d66eea1194.png
http://puu.sh/gv9j6/775b382810.png
http://puu.sh/gv9mG/1783d149b2.png


Wat moet ik veranderen? Wat gebruik ik het beste?

Thanks! Ik begin er wat meer vertrouwen in te krijgen.
  #10  
Oud 11-03-15, 08:47
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azamato Bekijk bericht
Ik begin er wat meer vertrouwen in te krijgen.
Tof. Als je toch bezig bent dan kijk eens na of je in die Telenet router een "Multicast" instelling kan vinden. Indien ja dan zet die aan. Het kan ook zijn dat die functie "Multicast DNS" of "mDNS" heet.
  #11  
Oud 11-03-15, 11:09
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Inderdaad mooi om te horen dat je er vertrouwen in krijgt. Het wil nog wel eens zijn dat zo een stuk ingewikkeld overkomt.

Als ik op je plaatjes kijk, lijkt het er op dat je alleen de 2,4ghz gebruikt. Met andere woorden, als je verbind met jouw Wi-Fi, dan verbind je met de naam Telenet-1BD78 (toch?).

In dat geval weet je dus zeker dat je op 2,4 werkt, en heb je verder niet zoveel aan mijn verhaal over de 5ghz band. De multicast dns die timosha aangeeft, daarvan weet ik zo even niet het effect. Dat moet je dus even zelf proberen.
  #12  
Oud 11-03-15, 11:12
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
De multicast dns die timosha aangeeft, daarvan weet ik zo even niet het effect.
Een probleem met mDNS kan dit symptoom verklaren:

Citaat:
Op mijn kamer heb ik wel 2 van de 3 streepjes maar ik kan niets updaten of snaps sturen, hetzelfde bij het browsen..
  #13  
Oud 11-03-15, 16:36
Azamato Azamato is offline
• iOS 8.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Tof. Als je toch bezig bent dan kijk eens na of je in die Telenet router een "Multicast" instelling kan vinden. Indien ja dan zet die aan. Het kan ook zijn dat die functie "Multicast DNS" of "mDNS" heet.
Nergens DNS settings gevonden..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Inderdaad mooi om te horen dat je er vertrouwen in krijgt. Het wil nog wel eens zijn dat zo een stuk ingewikkeld overkomt.

Als ik op je plaatjes kijk, lijkt het er op dat je alleen de 2,4ghz gebruikt. Met andere woorden, als je verbind met jouw Wi-Fi, dan verbind je met de naam Telenet-1BD78 (toch?).

In dat geval weet je dus zeker dat je op 2,4 werkt, en heb je verder niet zoveel aan mijn verhaal over de 5ghz band. De multicast dns die timosha aangeeft, daarvan weet ik zo even niet het effect. Dat moet je dus even zelf proberen.

ik zat op 2.4 ja, werkte niet. Heb hem op 5 gezet en werkt heel traag hier op de kamer maar heel zelden ook.. nog altijd niet tevreden


Heb allerlei resets gedaan ook naar fabrieks instellingen maar geen succes...

Laatst gewijzigd door Azamato; 11-03-15 om 19:02.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ipad 2 (ios 7) heeft geen/slechte Wi-Fi ontvangst veroen iPad algemeen 0 31-10-13 20:16
Slechte Wi-Fi bereik en camera doet het niet. sias9 iPhone algemeen 4 21-10-12 23:24
Als je je iphone zou inruilen voor welke zou je het dan doen? YvesT Chat en geruchten 92 09-01-12 18:38
sync niet zoals het zou moeten tombetaful iTunes 0 03-04-11 15:44
Zou niet weten waar ik dit moet plaatsen.....?! mrky Jailbreak apps en thema's 1 28-08-08 19:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:19.