//

IPhone5 scherm gevoeligheid erg raar

IPhone5 scherm gevoeligheid erg raar discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Mijn IPhone5 16gb (zwart) met zojuist geinstalleerde ios 8.2 doet al enige tijd erg raar (deed ook raar met de vorige ios versies). De ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-03-15, 12:52
trac trac is offline
• iOS 8.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 7
Standaard IPhone5 scherm gevoeligheid erg raar

Hallo,

Mijn IPhone5 16gb (zwart) met zojuist geinstalleerde ios 8.2 doet al enige tijd erg raar (deed ook raar met de vorige ios versies).

De scherm-gevoeligheid wisselt heel erg.

De ene keer reageren apps en knoppen zoals het zou moeten, de andere keer reageert het scherm nergens op (zelfde plek van het scherm), de volgende keer is het scherm overgevoelig en begint al te reageren als mn vinger nog geeneens het beeld heeft aangeraakt.

Als ik de iphone kort aan/uit zet met de reset-knop bovenaan, doet die het meestal wel weer even goed. Tot het moment dat die weer ongevoelig gaat worden.

Als ik op apps druk (meestal die in het midden van het scherm), gaat die heel vaak direct naar 'zoeken met spotlight' en vult soms al gelijk al een paar letters in omdat daar mn vinger kennelijk nog contact maakte. Erg storend.
Duurt soms meerdere keren voordat mijn app wordt geopend en ik niet naar 'zoeken met spotlight' wordt gestuurd.

Omdat de gevoeligheid vaak weer anders is na het aan/uitzetten, vraag ik me af of het wel aan het scherm ligt, of dat er iets van software niet in orde is.
Aangezien ik met ios 8.2 nog dezelfde verschijnselen heb als met 8.1.3 en de versie daarvoor, ligt het niet daaraan.

Wie heeft nog suggesties voor mij?
Wil even wat zekerheid hebben voordat ik een scherm laat vervangen.

Als er een expert in omgeving Putten of Woensdrecht naar wil kijken hoor ik het graag en betaal uiteraard voor de uren.

gr. Bram
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-03-15, 22:27
michael620 michael620 is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2014
Berichten: 4
Standaard

Hoi,

Hetzelfde heb ik ook gehad met mijn iPhone 5s, de oorzaak was een scheurtje in de bandkabel van het moederbord naar het scherm.
Daarbij had ik ook af en toe een grijze streep van boven naar onder en zat het scherm rechts boven een beetje los.

Oplossing was een nieuw scherm.
  #3  
Oud 21-03-15, 01:46
trac trac is offline
• iOS 8.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 7
Standaard

Oke, ik heb geen streep of loszittend scherm, maar kan eens kijken of met een test met een nieuw beeldscherm de klachten over zijn.

Dank,

Bram
  #4  
Oud 06-04-15, 13:58
trac trac is offline
• iOS 8.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 7
Standaard

Met een nieuw scherm was het toch opgelost.

Reparatie uitgevoerd door www.schermgebroken.nl / www.repareer-mijn-iphone.nl , fijn dat alles het weer doet en mijn iphone 3 met pensioen kan

gr. Bram
  #5  
Oud 06-04-15, 23:20
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trac Bekijk bericht
Met een nieuw scherm was het toch opgelost.

Reparatie uitgevoerd door www.schermgebroken.nl / www.repareer-mijn-iphone.nl , fijn dat alles het weer doet en mijn iphone 3 met pensioen kan

gr. Bram
110 euro is veel geld voor een niet origineel scherm .
Desbetreffende beweren originele onderdelen te gebruiken, wat onmogenlijk is want desbetreffende is geen gecertificeerd bedrijf .
  #6  
Oud 07-04-15, 15:56
trac trac is offline
• iOS 8.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 Bekijk bericht
110 euro is veel geld voor een niet origineel scherm .
Desbetreffende beweren originele onderdelen te gebruiken, wat onmogenlijk is want desbetreffende is geen gecertificeerd bedrijf .
Naar ik weet is er wel een origineel scherm gebruikt bij deze reparatie; volgens de site is er een keuze origineel / niet-origineel.

Kunnen alleen gecertificeerde bedrijven originele Apple onderdelen kopen?

Gr.Bram
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ipad air 2 scherm gevoeligheid slecht callous iPad algemeen 9 11-11-14 13:39
iPhone5 scherm in dockingstation doet raar kastenbart iPhone algemeen 4 08-05-14 14:43
Vervangen scherm IPhone5 CHUCK209 iPhone accessoires en onderdelen 7 26-02-13 19:51
Iphone doet erg raar!!??? Kjelt iPhone algemeen 8 13-10-09 15:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:55.