//

iPhone 6 of 6+

iPhone 6 of 6+ discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey allemaal, Ik heb momenteel een iPhone 5s, en wil misschien overstappen naar de 6. Mijn vraag alleen of ik beter een 64 gb versie ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-03-15, 17:23
Larsvh12 Larsvh12 is offline
• iOS 8.2
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 33
Standaard iPhone 6 of 6+

Hey allemaal,
Ik heb momenteel een iPhone 5s, en wil misschien overstappen naar de 6. Mijn vraag alleen of ik beter een 64 gb versie van de 6 kan nemen of de 16 van de 6+? Ik vind een groter scherm erg fijn, en heb altijd 16 gb op mijn iPhone's gehad en heb genoeg ruimte over. Maak af en toe wat foto's, speel wat spelletjes en browse vooral. Ik ga er dus geen films van een aantal gb opzetten, die kijk ik wel op mijn Macbook. Vele zeggen ook weer dat de 6+ echt té groot is, en dat die onhandig in gebruik is. Ik zou graag wat meningen en gebruikerservaringen horen
Alvast bedankt,
Groetjes, Lars
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-03-15, 17:28
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Larsvh12 Bekijk bericht
Ik zou graag wat meningen en gebruikerservaringen horen
Hier staan heel veel ervaringen.

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...ne-6-plus.html
  #3  
Oud 23-03-15, 20:07
Larsvh12 Larsvh12 is offline
• iOS 8.2
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 33
Standaard

Dankjewel. Heb mezelf veel ingelezen, en ook wat reviews gekeken. Ben voor de 6+ gegaan, ben benieuwd.
  #4  
Oud 24-03-15, 07:46
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Larsvh12 Bekijk bericht
Dankjewel. Heb mezelf veel ingelezen, en ook wat reviews gekeken. Ben voor de 6+ gegaan, ben benieuwd.
16 of 64GB?
__________________
Ik ben vlaming en daar ben ik fier op
  #5  
Oud 24-03-15, 08:03
Larsvh12 Larsvh12 is offline
• iOS 8.2
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scooter Bekijk bericht
16 of 64GB?
16 gb. Heb altijd met 16 gb gedaan op iPhone. Volgens mij ver terug zelfs met 8 op de iPhone 4. Ik browser vooral, plaats er wat liedjes op en wat apps. Ben heel erg benieuwd naar de 6+, vanaf augustus gebruik ik de 5s, dus qua grootte is het een enorm verschil.
  #6  
Oud 24-03-15, 11:00
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Larsvh12 Bekijk bericht
16 gb. Heb altijd met 16 gb gedaan op iPhone. Volgens mij ver terug zelfs met 8 op de iPhone 4. Ik browser vooral, plaats er wat liedjes op en wat apps. Ben heel erg benieuwd naar de 6+, vanaf augustus gebruik ik de 5s, dus qua grootte is het een enorm verschil.
Alvast veel plezier ermee tip gebruik alvast een goede cover en ja ik ben heel blij met de plus nog geen moment spijt gehad
  #7  
Oud 24-03-15, 11:06
Larsvh12 Larsvh12 is offline
• iOS 8.2
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 33
Standaard

Bedankt! Heb een bumper besteld, en een screenprojector. Gebruikte ik ook bij mijn iPhone 5s, vind een hoesje waar je hem compleet bedekt niet zo mooi. Je moet hem immers ook kunnen zien
  #8  
Oud 24-03-15, 18:57
Larsvh12 Larsvh12 is offline
• iOS 8.2
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 33
Standaard

Heb hem momenteel al een paar uur in gebruik. Mijn eerste indruk, wow wat een ding! Vergeleken met de iPhone 5s is het écht een groot verschil. Ik ben er al meer aan gewend, en vind het scherm prachtig. Vandaag helaas geen hoesje en screenprojector binnen, dus maar even langs de winkel geweest en daar (tóch) een soort dunne flip-cover gekocht en een screenprojector. Wil hem goed beschermt hebben, en achteraf na de bestelling denk ik dat een bumper toch minder beschermt dan zo'n cover. Morgen maar terugsturen! Eerste indruk: fantastisch ding!
  #9  
Oud 24-03-15, 20:07
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Proficiat met de aankoop! Geniet ervan. Ik heb ook de plus en ik ben er zeer tevreden over.

En remember: once you go big...
  #10  
Oud 24-03-15, 22:20
Dutchy123 Dutchy123 is offline
• iOS 8.1.3
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 44
Standaard

Hier ook van een 5s naar een 6+
Geweldig toestel!
Meenemen is even wennen en soms wat lastiger,maar....
Kijk nu nog eens op het scherm van een 4,5,5s......
  #11  
Oud 24-03-15, 23:06
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Haha ik nam onlangs nog eens een iphone 3GS vast. Mens, wat was dat schrikken! Zo een klein toestel!
  #12  
Oud 24-03-15, 23:57
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Larsvh12 Bekijk bericht
Hey allemaal,
Ik heb momenteel een iPhone 5s, en wil misschien overstappen naar de 6. Mijn vraag alleen of ik beter een 64 gb versie van de 6 kan nemen of de 16 van de 6+? Ik vind een groter scherm erg fijn, en heb altijd 16 gb op mijn iPhone's gehad en heb genoeg ruimte over. Maak af en toe wat foto's, speel wat spelletjes en browse vooral. Ik ga er dus geen films van een aantal gb opzetten, die kijk ik wel op mijn Macbook. Vele zeggen ook weer dat de 6+ echt té groot is, en dat die onhandig in gebruik is. Ik zou graag wat meningen en gebruikerservaringen horen
Alvast bedankt,
Groetjes, Lars
Ik heb beide toestellen gehad, ik had eerst de iPhone 6 maar al vrij snel wilde ik de 6 plus.

Dat hangt van persoon tot persoon af; ne maat van me die typt vrijwel altijd met 1 hand; dus die heeft nie veel aan de 6 plus.

Ik typ vrijwel altijd met 2 handen, of ik houd het toestel dus met 2 handen vast en typ dan alleen met de rechterduim . Daarom al de rede wrm ik wel een 6 plus kon kopen en goed kan gebruiken. Ik heb ook liever een groot scherm.

Al moet ik er wel bijzeggen dat de phone al een paar keer uit de handen is gekletst, de hoes die er rond zat (volledig beschermd wel) heeft me gelukkig gered, die schoot ook gelukkig niet open, goede magneet .
Maar dit kan je uiteraard ook tegen komen met de 6 of eender welk ander toestel maar er is vind ik iets meer slipgevaar haha door die grootte dus toch voorzichtig mee blijven . Maar laat het u zeker niet tegen houden om de plus te kopen.

Als je zegt bij de plus hoe moetk aan die bovenste apps geraken; of je tikt 2 maal snel op de homebutton of je zal na verloop van tijd vanzelf een manier hebben waarbij je er nog makkelijk kan aangeraken, ik laat die gelijk slieren in de hand en herpakken haha, is een automatische me nu. .

Voor mij heeft de grootte vooral te maken met of je meestal met 1 hand typt of met 2 zoals ik heb uitgelegd of met 2 hande wel vast houd maar dan met je duim ofzo typt .

Update; ow sorry haha, ik had niet eens gezien je de plus al in bezit hebt haha.
  #13  
Oud 25-03-15, 15:47
Larsvh12 Larsvh12 is offline
• iOS 8.2
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 33
Standaard

Bedankt voor jullie reacties allemaal! Heb hem nu al een dag in gebruik, en vind het scherm echt prachtig, en aan de grootte raak je snel gewend. Heb er nu een goede flipcase omheen (en een screenprojector op scherm). Ik denk dat ik er nog wel een transparant achterkantje bij bestel. Soms afwisselen
  #14  
Oud 26-03-15, 07:23
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Naast de grote van het scherm vindt ik de Battery ook een enorme pluspunt tegenover de vorige iphones !! Apple gaat er wel degelijk op vooruit
  #15  
Oud 26-03-15, 10:59
Larsvh12 Larsvh12 is offline
• iOS 8.2
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 33
Standaard

Inderdaad. Ik doe nu echt een hele dag met de batterij, en voor mij als 15-jarige is dat veel. Gebruik hem op school heel veel, en thuis ook veel voor YouTube, browsen, spelletjes. De 5S was vaak al leeg toen ik thuis kwam van school.
  #16  
Oud 26-03-15, 11:51
jevamo jevamo is offline
• iOS 16.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 220
Standaard

Heb beide modellen gehad. Qua functionaliteit vond ik de plus toch beter. Met sporten is de gewone 6 handiger. Heb nu de 6 in bezit, maar de accuduur van de plus bevalt me toch beter. Als je twijfelt gewoon beide aanschaffen. Kun je wisselen wanneer je wilt 😉
  #17  
Oud 26-03-15, 15:55
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jevamo Bekijk bericht
Heb beide modellen gehad. Qua functionaliteit vond ik de plus toch beter. Met sporten is de gewone 6 handiger. Heb nu de 6 in bezit, maar de accuduur van de plus bevalt me toch beter. Als je twijfelt gewoon beide aanschaffen. Kun je wisselen wanneer je wilt 😉
hoelang doet de gewone 6 het qua Batterij?
  #18  
Oud 26-03-15, 18:09
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jevamo Bekijk bericht
Als je twijfelt gewoon beide aanschaffen. Kun je wisselen wanneer je wilt 😉
Helaas heeft iedereen niet het geld ervoor of het er voor over. Ipv de Plus kun je dan beter een iPad kopen.
  #19  
Oud 26-03-15, 18:51
jevamo jevamo is offline
• iOS 16.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 220
Standaard

Als je het voor de accuduur wilt doen, dan zou je de plus moeten nemen. De gewone doet het ook wel goed maar de plus lijkt onuitputbaar
  #20  
Oud 27-03-15, 19:01
HardFusion HardFusion is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Larsvh12 Bekijk bericht
Hey allemaal,
Ik heb momenteel een iPhone 5s, en wil misschien overstappen naar de 6. Mijn vraag alleen of ik beter een 64 gb versie van de 6 kan nemen of de 16 van de 6+? Ik vind een groter scherm erg fijn, en heb altijd 16 gb op mijn iPhone's gehad en heb genoeg ruimte over. Maak af en toe wat foto's, speel wat spelletjes en browse vooral. Ik ga er dus geen films van een aantal gb opzetten, die kijk ik wel op mijn Macbook. Vele zeggen ook weer dat de 6+ echt té groot is, en dat die onhandig in gebruik is. Ik zou graag wat meningen en gebruikerservaringen horen
Alvast bedankt,
Groetjes, Lars
Heb sinds vandaag mijn allereerste Apple product, een iphone 6 64GB. Dit samen gekocht met een screenprotector + flipcase hoesje. Eerste indruk? WOW! Die camera? Die snelheid? Dat prachtige beeldschermkwaliteit? Wat een beest! Locatie, mobiel netwerk, Wi-Fi en bleuthoot liggen af om batterij te sparen. Alsook is automatische helderheid ingeschakeld.

Dit is echt een top toestel, beste smartphone dat ik tot nu toe heb gehad en zeer gebruiksvriendelijk! Ik denk dat apple er een trouwe gebruiker bij heeft O-) Een aanrader
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:21.