iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Gloednieuwe iPhone 6 met lichtwitte pixel(s) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/163344-gloednieuwe-iphone-6-lichtwitte-pixel-s.html)

nickertlol 24-03-15 14:11

Gloednieuwe iPhone 6 met lichtwitte pixel(s)
 
Hoi allemaal!

Ik heb een klein vraagje.
Sinds gister (maandag 23 maart) heb ik een iPhone 6 128 GB, via studentmobiel incl. abbo van tele2.
Overigens heb ik gister direct bij de eerste boot van m'n iPhone ontdekt dat er ongeveer halverwege het scherm een felle witte pixel (of een groepje pixels dicht bij elkaar) zit. Dit is vooral goed te zien bij een witte/lichte achtergrond.

Dit hoort uiteraard niet, en heb hierom ook een afspraak gemaakt bij de Genius Bar voor aanstaande donderdag.
Ik heb verder totaal geen ervaring met de Genius Bar in dit soort gevallen, en vroeg mij af hoe groot de kans is dat zij hem gaan vervangen?
En als zij het toestel vervangen, krijg ik dan een refurbished model of een gloednieuwe? Of gaan zij gewoon het scherm ter plekke vervangen?

Alvast bedankt!

Guest-20180925190238 24-03-15 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nickertlol (Bericht 994625)
Ik heb verder totaal geen ervaring met de Genius Bar in dit soort gevallen, en vroeg mij af hoe groot de kans is dat zij hem gaan vervangen?

Die kans is 50/50. Kan het toestel hersteld worden dan wordt het hersteld. Kan dat niet dan krijg je een ander toestel.

nickertlol 24-03-15 14:20

Oké dankjewel, maar ik mag er dus vanuit gaan dat ze er sowieso iets aan gaan doen?
Aangezien dit niet door eigen toedoen komt en ik nog gewoon garantie heb.

Guest-20180925190238 24-03-15 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nickertlol (Bericht 994627)
Oké dankjewel, maar ik mag er dus vanuit gaan dat ze er sowieso iets aan gaan doen?

Zo is het. De Apple Genius gaat dat probleem zeker oplossen. :-)

nickertlol 27-03-15 16:05

Om nog even een update te geven:

Gistermiddag langs de Genius Bar geweest.
Ze zeiden direct dat het inderdaad niet hoort en dat het onder de garantie valt. Binnen anderhalf uur hadden ze mijn scherm vervangen en kom ik hem weer mee naar huis nemen.

Top service!

rsnhakan 28-03-15 11:36

Hmm mooi dat jij hier tevreden mee bent. Ik zou een toestel van €899 die ik nog maar net heb niet laten repareren. Tele2 had je wss een nieuwe toegestuurd.

NTMvanVliet 30-03-15 12:51

Je kan inderdaad voortaan bij een nieuw toestel beter terugsturen naar de organisatie waar je hem van gekocht hebt. Dan krijg je namelijk een compleet nieuw toestel. Alle materialen die bij de Genius bar gebruikt worden zijn voor zover ik weet niet 100% nieuw. Maar dit terzijde. Als je een nieuw toestel hebt en deze is niet goed, moeten zij een compleet nieuw toestel regelen voor je! voor volgende keer;)

XIII 30-03-15 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NTMvanVliet (Bericht 995039)
Als je een nieuw toestel hebt en deze is niet goed, moeten zij een compleet nieuw toestel regelen voor je! voor volgende keer;)

Nee hoor, ze mogen er ook voor kiezen om jouw toestel te repareren:

U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren.

Bron: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:43.