iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Databundel snel op (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/163457-databundel-snel-op.html)

JanG 29-03-15 09:04

Databundel snel op
 
Al 2 maanden op rij ben ik binnen 3 weken door mijn 1000 mb data heen. In de voorgaande jaren had ik hier met mijn iphone 4 en hetzelfde abonnement nooit last van.

Updaten, FB video's afspelen enz. kan alleen via Wi-Fi. Wat zou het kunnen zijn?

ballegooier 29-03-15 09:34

Kijk eens bij Instellingen, Mobiel netwerk, naar beneden scrollen, en dan onder het kopje 'gebruik mobiele data voor'....?

JanG 29-03-15 10:09

Daar staan al m'n apps aangevinkt. Ik wil wel graag m'n apps kunnen blijven grbruiken als ik 4G heb. Of heeft uitschakelen hier geen invloed op?

dvischjager 29-03-15 11:17

Als je naar Instellingen > Mobiel netwerk gaat en helemaal naar beneden scrolt moet je je gegevens aan het begin van de maand opnieuw instellen. Als je aan het eind van je gigabyte weer daar kijkt zie je welke apps het meest hebben verbruikt.

corne64 29-03-15 12:19

Het is algemeen bekend dat je op 4G veel sneller door je data heen bent. Zeker als je filmpjes op youtube of zo bekijkt. Die worden haast allemaal in HD afgespeeld. Je 4G uit schakelen is volgens mij de enige oplossing.

dvischjager 29-03-15 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door corne64 (Bericht 994972)
Je 4G uit schakelen is volgens mij de enige oplossing.

Je kunt ook HD video over het mobiele netwerk uitschakelen.

JanG 29-03-15 12:21

3G en 4G is ook het enige verschil tussen toen en nu. Ik ga het eens een maandje testen.

ballegooier 29-03-15 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JanG (Bericht 994966)
Daar staan al m'n apps aangevinkt.

Het gaat me erom dat er informatie bij staat hoeveel MB die apps per stuk verbruiken. Dus het geeft je inzicht in je verbruik.

wollie1979 31-03-15 15:54

Het valt mij ook op dat sinds ik 4G bereik heb, mijn data veel sneller op gaat. Ik weet zeker dat mijn manier van data verbruiken niet anders is geworden dan toen ik gebruik maakte van 3G. Het gebruik van 4G zou in mijn geval dan als enige verandering moeten zijn, dat het allemaal sneller gaat. Dat is ook wel zo, maar het verbruik gaat dus ook sneller op. Erg vreemd allemaal.

faire4u 31-03-15 16:08

Volgens mij klopt dat niet dat je data bundel met 4G sneller op gaat, of je b.v. nou 10 MB met 3G in 10 sec binnenhaalt of met 4G in 2 sec het blijft 10 MB, dus dat je daardoor meer verbruikt lijkt mij niet logisch. Je haalt het met 4G sneller binnen maar het verbruik mag niet meer zijn.

JanG 31-03-15 16:14

Dat dacht ik dus ook. Wat echter wel kan is dat met 4G een hogere kwaliteit video afgespeeld wordt op bijvoorbeeld YouTube en hogere kwaliteit = meer MB's.

wollie1979 03-04-15 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door faire4u (Bericht 995152)
Volgens mij klopt dat niet dat je data bundel met 4G sneller op gaat, of je b.v. nou 10 MB met 3G in 10 sec binnenhaalt of met 4G in 2 sec het blijft 10 MB, dus dat je daardoor meer verbruikt lijkt mij niet logisch. Je haalt het met 4G sneller binnen maar het verbruik mag niet meer zijn.

ja uiteraard is mijn denkwijze exact als de jouwe, maar toch ervaar ik een hoger dataverbruik bij gelijk gebruik als via 3G. Ik zal het nog eens wat scherper gaan monitoren.

MissMaple 03-04-15 16:35

In theorie kun je wel meer data gebruiken... Als je op 4g minder tijd nodig hebt om een filmpje te laden, kun je in de 10 minuten in de trein misschien wel 4 filmpjes kijken ipv 3. Dat is volgens mij wat er bedoeld wordt met hoger dataverbruik bij 4g

JanG 03-04-15 21:58

Nee, wat filmpjes laden gaat altijd (dus ook met 3G) sneller dan het kijken. De lengte van een filmpje is hierbij dus bepalend, want die is langer dan de laadtijd.

XIII 03-04-15 22:35

Ik denk dat de resolutie van het filmpje (en niet de lengte) jouw verschil eerder zou kunnen verklaren (als je filmpjes bekijkt van diensten die de kwaliteit/resolutie van de stream van de beschikbare bandbreedte laten afhangen).

JanG 03-04-15 22:39

Dat is dus inderdaad de al eerder aangehaalde 4G = hogere resolutie. Ik heb nu sinds 5 dagen 4G uitgezet en ben toch al weer aardig ver in m'n bundel met nog 25 dagen te gaan...

vuurvreter 06-04-15 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wollie1979 (Bericht 995151)
Het valt mij ook op dat sinds ik 4G bereik heb, mijn data veel sneller op gaat. Ik weet zeker dat mijn manier van data verbruiken niet anders is geworden dan toen ik gebruik maakte van 3G. Het gebruik van 4G zou in mijn geval dan als enige verandering moeten zijn, dat het allemaal sneller gaat. Dat is ook wel zo, maar het verbruik gaat dus ook sneller op. Erg vreemd allemaal.

Dit had ik ook bij Vodafone, nu ik bij HI zit, is mijn gebruik weer normaal :eek:

JanG 11-04-15 14:00

Kleine update:

Ik heb aan het begin van mijn bundelmaand 4G uitgezet. Zit nu halverwege en m'n bundel is al weer op!

Heel vreemd: zat vanmorgen op 3G en kreeg een sms van T-Mobile dat ik 800 mb van de 1000 verbruikt had. Ik zit even op een forum zonder plaatjes wat te lezen, zat even in mijn fotoalbum te bladeren en 9 minuten later kreeg ik een sms'je dat ik door mijn databundel heen ben.

Is dat niet vreemd in 9 minuten 200 mb verbruiken als je niet eens iets download?

vuurvreter 11-04-15 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JanG (Bericht 995935)
Kleine update:

Ik heb aan het begin van mijn bundelmaand 4G uitgezet. Zit nu halverwege en m'n bundel is al weer op!

Heel vreemd: zat vanmorgen op 3G en kreeg een sms van T-Mobile dat ik 800 mb van de 1000 verbruikt had. Ik zit even op een forum zonder plaatjes wat te lezen, zat even in mijn fotoalbum te bladeren en 9 minuten later kreeg ik een sms'je dat ik door mijn databundel heen ben.

Is dat niet vreemd in 9 minuten 200 mb verbruiken als je niet eens iets download?

Dat is idd vreemd.
Heb je facebook er op?
Heb je telefoon al eens terug gezet naar fabrieks instellingen?

JanG 11-04-15 14:07

Ik heb Facebook ja. Maar die heb ik net niet gebruikt.

Facebook had ik ook op mijn iphone 4 met mijn oude abonnement en heb daar nooit problemen mee ondervonden.

Ook heb ik Facebook zo ingesteld dat filmpjes pas geladen worden als je ze aanklikt.

En updates en reservekopieën worden alleen gemaakt over de Wi-Fi.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:18.