//

Mijn Macbook Pro start langzaam op na update

Mijn Macbook Pro start langzaam op na update discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Enkele maanden geleden heb ik mijn Macbook Pro geüpdatet naar Yosemite. Maar sindsdien komt er, na het opstarten, een scherm waar ik me wachtwoord moet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-03-15, 23:05
canucar canucar is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2015
Berichten: 1
Standaard Mijn Macbook Pro start langzaam op na update

Enkele maanden geleden heb ik mijn Macbook Pro geüpdatet naar Yosemite. Maar sindsdien komt er, na het opstarten, een scherm waar ik me wachtwoord moet invoeren. Nadat ik dat doe, verschijnt er een laadbalkje. Hierdoor start me laptop in ongeveer 2-3 minuten op. Voor de update duurde het maar 15-20 seconden. Ik ben al naar de winkel gegaan, daar hebben ze tegen me gezegd dat ik een nieuwe harde schijf moet inzetten, alleen dat is voor mij iets te prijzig. Weten jullie misschien iets waardoor dit verdwijnt of enigszins sneller maakt?

Groet,
Can
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-03-15, 03:13
bertoes bertoes is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 154
Standaard

Post je probleem eens op het forum 'MACFREAK.NL'
Hier zijn vele zeer kundige mensen actief speciaal voor OSX machines (imac, macbook, Mac pro)
100% zeker dat zij je kunnen helpen.

Succes
__________________
Macbook Pro Retina 13 inch, 2.4 ghz, 8 gb ram, 256 ssd - iphone 2G 16 Gb - iphone 3GS 16 Gb - iphone 4 16 Gb zwart -Iphone 4S 16 Gb zwart - iphone 5 32 Gb zwart
  #3  
Oud 31-03-15, 15:06
Rasz's schermafbeelding
Rasz Rasz is offline
• iOS 8.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 208
Standaard

Beste Can,

Het verschil zit hem in de manier van afsluiten. Indien je de Macbook volledig afsluit zal deze inderdaad volledig moeten opstarten. Indien je hem in sluimermodus zet zal deze zeer snel weer volledig bruikbaar zijn!
  #4  
Oud 31-03-15, 15:20
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door canucar Bekijk bericht
Maar sindsdien komt er, na het opstarten, een scherm waar ik me wachtwoord moet invoeren. Nadat ik dat doe, verschijnt er een laadbalkje.
Dan zal je wel een EFI paswoord ingesteld hebben.
  #5  
Oud 31-03-15, 15:47
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Of heb je FileVault ingeschakeld?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #6  
Oud 01-04-15, 19:28
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Ik zou maar eerst softwarematig bekijken wat er aan de hand is ipv een reparatie/vervanging van de hardeschijf zonder dat er maar iets vast is gesteld.

Is het probleem dat je een wachtwoord moet invoeren of dat het zolang duurt? Mijn ervaring is dat als ik mijn MacBook en iMac update inplaats van een volledige installatie, bij de update erg langzaam is bij opstarten, lange wachttijd van slaapstand naar actieve stand etc.

Je zou eens een herinstallatie kunnen overwegen, uiteraard eerst een back-up maken (!)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Delete toets van mijn MacBook Pro 2012 werkt niet meer rpdeclercq iPhone algemeen 2 18-09-14 11:09
MacBook Pro Retina of MacBook Pro 15 inch 750 gb? blackpirates Chat en geruchten 1 17-07-12 09:56
Hoe krijg ik mijn iPhone gesynchroniseerd met een nieuwe macbook Pro? Nafets Archief 1 30-04-10 21:49
Mobile-Me werkt niet op mijn iPhone, wel op mijn Macbook pro... glow iTunes 9 01-02-10 09:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:14.