//

iPhone 5 replacement batterij APN nr verschilt

iPhone 5 replacement batterij APN nr verschilt discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb via de EU shop van iFixit een vervangende batterij gekocht voor de iPhone 5 van de mrs. Ik wilde deze zojuist vervangen, maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-04-15, 18:48
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard iPhone 5(s) replacement batterij APN nr. verschilt met origineel

Ik heb via de EU shop van iFixit een vervangende batterij gekocht voor de iPhone 5 van de mrs.

Ik wilde deze zojuist vervangen, maar zie nu dat de originele batterij een ander APN nr. heeft. Namelijk APN: 616-0610. De batterij die ik van iFixit heb gekregen heeft APN 616-0613.

Nu heb ik diverse keren gelezen dat de APN nummer hetzelfde moeten zijn. Dat is dus nu niet het geval. Gaat die vlieger hier ook op, of hebben we het hier over een uitzondering?

Aanvulling: deze iPhone is 2e hands gekocht. Nu zou hier theoretisch gezien de batterij al eens van vervangen kunnen zijn. Dat zou het verschil ook kunnen verklaren. EDIT: nagevraagd bij vorige eigenaar, dit is zeker weten niet gebeurd.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 03-04-15 om 20:39.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-04-15, 19:19
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Ik heb in mijn 5 ook de 610 en daarna de 613 erin gehad zonder problemen, moet wel zeggen ik heb nog geen update gedaan dus dat zou die kunnen weigeren.
Oude batterij nog niet weggooien, mocht je over een tijd een update of herstel doen en je krijgt een error dan kan je de oude batterij er weer in doen om hem uit de error te halen.
  #3  
Oud 03-04-15, 19:39
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door faire4u Bekijk bericht
Oude batterij nog niet weggooien, mocht je over een tijd een update of herstel doen en je krijgt een error dan kan je de oude batterij er weer in doen om hem uit de error te halen.
OK bedankt voor je reactie. Eerlijk gezegd vind ik deze oplossing niet handig (toestel openmaken en oude batterij weer terug moeten stoppen voor elke iOS update of herstel) Hoewel het geen moeilijk klusje is, vind ik het best een rottig priegel werkje om de iPhone open te maken, nl.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 april 2015 om 19:45 ----------

Ik had meteen alvast eentje voor mijn iPhone 5s ook besteld en zie dat daarvan de APN's ook niet overeen komen. De originele is APN 616-0719 en het replacement part 616-0720 (en de batterij op de foto van de handleiding van iFixit heeft 616-0730 als APN)

EDIT:
Inmiddels van iFixit een antwoord gekregen:
Citaat:
Hello _____,

Thank you for your email.

There are always several compatible APN for each device.
For a iPhone 5 these are 616-0610, 616-0611 and 616-0613.
It doesn't matter which battery you use as long as it is compatible. As you said our battery has one of the compatible numbers and therefore is suitable for every european iPhone model.

If there should be any problem with the battery after installing it in your iPhone you can always contact us.

Best regards,
Jasper (iFixit EU Team)
Verder valt me op dat bijv gsmpunt ook deze verschillende APN nummers voorschrijft voor de batterij van de iPhone 5, nl. 616-611


Conclusie: ik zie dat de specificaties zoals voltage (V) en watt-uur (Whr) wel kloppen, ondanks de verschillende APN.
Dus ik ga hem erin zetten. Straks met iOS 8.3 update zullen we zien wat er gaat gebeuren.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 03-04-15 om 23:45.
  #4  
Oud 03-04-15, 23:19
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

Ben benieuwd wat de goeroe hiervan vindt die heeft immers ifixit hoog in het vaandel staan.
  #5  
Oud 04-04-15, 09:16
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

En dat is niet geheel onterecht: ik kreeg een 2e mail na een vraag van mij over of ik de batterij terug mag sturen als deze na verloop van tijd toch problemen geeft. En dat ik de batterij vervanging voor mijn 5s, het andere toestel waar ik ook alvast een batterij heb besteld, nog een paar maanden wil uitstellen, maar wat te doen als de verschillende ANP bij de 5s tzt toch ook problemen gaat geven.

Komt erop neer dat ifixit de service zo hoog in het vaandel heeft staan, dat ik zelfs binnen een jaar de batterij terug kan sturen, binnen 6 maanden with no questions asked, en na 6 maanden met een klein verhaaltje erbij (dit verhaal dus)

Kom hier bij de gemiddelde onderdelen leverancier maar eens om. Ik heb andere ervaringen bij een Nederlandse supplieer waarvan de support en communicatie stopte op het moment dat ik het onderdeel besteld had. Pas toen ik een review op trust pilot achter liet over de service na de aankoop, wist hij me ineens gauw te vinden met maar een vraag: haal die beoordeling weg (en nog niet met hoe kunnen we het probleem oplossen)

En heel veel duurder zijn ze ook niet, 't is alleen jammer dat de verzendkosten zo hoog zijn. Die batterijtjes gaan ook best wel in een stevige enveloppe voor brievenbus post, maar ze werken nu eenmaal met pakketjes.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 05-04-15 om 10:25.
  #6  
Oud 04-04-15, 11:46
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Volgens mij ben ik de aanstichter van alle onduidelijkheid wat betreft apn nummers.
Heb mij de afgelopen dagen wat meer verdiept in deze materie.

Ik kom tot de conclusie dat de apnnummer nummers bij de huidige generatie iphone allemaal
Compatible zijn.
Alleen bij de 3gs batterijen zijn er problemen geweest met als gevolg errorcode 29 of erger.
Ik ben vanaf die tijd niet meer overgestapt op andere apn nummers.
En verwissel alleen voor het juiste apn nummer.

Ik zal zelf ook voorzichtig aan eens andere nummers gaan plaatsen om te kijken wat het resultaat is,.
  #7  
Oud 04-04-15, 12:02
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Bij een 4S wilt dat ook wel eens mis gaan, niet bij alle 4S jes . Ik heb de afgelopen 2 jaar maar 2x gehad dat vanwege een "verkeerde" batterij itunes een foutcode gaf.
  #8  
Oud 04-04-15, 12:57
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Mijn ervaring gaat uit van de 3gs iPhones.
Hierna ben ik nooit meer andere apn nummers gaan gebruiken .
Om dit soort problemen te voorkomen .
Ik heb altijd alle beschikbare apn nummers tot mijn beschikking.
  #9  
Oud 04-04-15, 14:10
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

@suzuki2002 , je kunt je mss wel de aanstichter voelen betreffende de onzekerheid of een accu met een afwijkende APN nummer wel koosjer is.

Ik zelf vraag me af wat de reden kan zijn dat er verschillenden APN nummers uitgegeven zijn.
Zijn die door Apple uitgegeven of door de (verschillende) accu fabrikanten.
Apple zelf zal niet zonder enig reden diverse accu's uitbrengen en heb dan ook het vermoeden dat van een iphone model diverse series zijn met afwijkende hardware (nieuwere of ander fabrikaat chips ) waarbij dan ook een andere Accu hoort.

Dat een afwijkende APN nummer toch werkt kan betekenen dat bij normaal gebruik er niets aan de hand is , maar zoals gezegd kunnen er (onverklaarbare) probleempjes ontstaan.

Dus mi is het echt raadzaam om hetzelfde APN nummer te gebruiken wat ook in de Iphone zit.

Dat je bij gerenommeerde bedrijven garantie hebt dat zal best ook na een half jaar en met eventueel een klein verhaaltje, is en blijft vervelend voor je.

Wanneer neem je het besluit dat een probleempje gerelateerd is aan de accu???

Moeilijk moeilijk dus neem de wijze raad van Suzuki2002 ter harte.

Open je iphone (2 schroefjes) lees het APN nummer en bestel die en alleen die, dat de andere 100% compatibel zijn is onzin , waarom hebben ze dan een ander APN nummer????
  #10  
Oud 04-04-15, 15:33
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms Bekijk bericht
RI413468699CNfabrikaat chips )






Open je iphone (2 schroefjes) lees het APN nummer en bestel die en alleen die, dat de andere 100% compatibel zijn is onzin , waarom hebben ze dan een ander APN nummer????

Ik vind dat sterk overdreven, uit eigen ervaring bv in de iPhone 5 regelmatig ipv de 610 de 613 erin gezet zonder problemen.
  #11  
Oud 04-04-15, 16:24
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

Sterk overdreven ? Misschien, maar weet jij het verschil dan tussen een 610 en een 613 behalve 3?
Ben zeer benieuwd naar je uitleg.
  #12  
Oud 04-04-15, 20:08
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Tja, was het maar zo makkelijk dat je een bepaald APN kon kiezen. Dat is dus niet zo. Je bestelt een replacement part compatible voor het type iPhone dat je aan klikt. Je krijgt dus een willekeurig APN uit de range die als compatible worden gemarkeerd.

@suzuki2002 het viel me idd al op dat ik als probeer gericht te zoeken naar problemen met non-matching APN batteries ik niet heel veel concreets tegen kom, behalve wat oudere draadjes uit 2011 aangaande de iPhone 3G en 3Gs. Het zal dan sinds de iPhone 3Gs dan wel niet meer zo spelen, denk ik dan?
Of zoals iemand op iFixit forum het benoemt:
Citaat:
I do believe the days of endless woes of Error 29 are over.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 05-04-15 om 10:27.
  #13  
Oud 11-04-15, 10:13
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Met vreugde kan ik u allen hier mede delen dat de update naar iOS 8.3 gelukt is op deze iPhone 5. Zonder enige problemen.

(overigens de update uitgevoerd in DFU mode mbv herstel functie van iTunes)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone kan niet meer opstarten na backcover replacement Jelco iPhone algemeen 0 12-09-13 17:25
Replacement screen iPhone 4. Prijsverschillen. iDavid iPhone algemeen 7 13-03-12 10:50
Windows: synchronisatie iPhone verschilt van iPod feunie iTunes 0 19-05-10 18:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:25.