iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   na update ios 8.3 ziet iphone 6 de thuis Wi-Fi niet meer (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/163714-na-update-ios-8-3-ziet-iphone-6-de-thuis-wi-fi-niet-meer.html)

ellenvh 09-04-15 10:15

na update ios 8.3 ziet iphone 6 de thuis Wi-Fi niet meer
 
Na de update vanmorgen gedaan te hebben ziet de iphone de thuis Wi-Fi niet meer . Op dat laptop kan ik de Wi-Fi gewoon benaderen en gebruiken . Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen ? hoor het graag .

ellen

Guest-20180925190238 09-04-15 10:19

Herstart om te beginnen de router eens.

ellenvh 09-04-15 10:24

reeds meerdere keren gedaan , en er veranderd niks

Blazez 09-04-15 11:47

"Hij 'ziet' hem niet meer". . . de telefoon ziet de SSID (jouw Wi-Finaam) niet? Of ziet hij de SSID wel, maar kan niet connecten? (als dat zo is, netwerk weggooien in settings en opnieuw connecten).

Als hij jouw SSID niet meer ziet, zie je dan nog wel andere SSID's? en heb je de mogelijkheid eens naar een andere Wi-Fi te connecten (vrienden/familie)
Gebruikte je meerdere SSID's (bijvoorbeeld voor 2,4 en 5 GHz?) en zie je ze (als je ze beiden gebruikte) alletwee niet meer?
Heb je de mogelijkheid om 5GHz aan te zetten op je outer om daar eens mee te testen?

ellenvh 09-04-15 19:47

pff veel moelijke woorden , sorry

hij ziet wel andere Wi-Fi en mijn laptop heeft wel de Wi-Fi van thuis en mijn ipad die ik nog niet geupdate heb heeft mijn thuis Wi-Fi ook . kan je mij misschien een stappen plan uitleggen ?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 april 2015 om 19:48 ----------

en opeens heb ik ook een 3 g verbinding ipv 4 g

satwolf 09-04-15 21:35

Je kan nu kiezen tussen 2G , 3G en 4G

XIII 09-04-15 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door satwolf (Bericht 995810)
Je kan nu kiezen tussen 2G , 3G en 4G

Inderdaad! Nog niet eerder gezien...

Is dat nieuw in 8.3?

Scooter 10-04-15 06:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ellenvh (Bericht 995805)
pff veel moelijke woorden , sorry

hij ziet wel andere Wi-Fi en mijn laptop heeft wel de Wi-Fi van thuis en mijn ipad die ik nog niet geupdate heb heeft mijn thuis Wi-Fi ook . kan je mij misschien een stappen plan uitleggen ?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 april 2015 om 19:48 ----------

en opeens heb ik ook een 3 g verbinding ipv 4 g

Heb je al eens geprobeerd om het netwerk te doen vergeten op je iphone en opnieuw in te stellen? dus niet je router zelf maar op de iphone betrokken netwerk eventjes wissen en opnieuw instellen

Guest-20180925190238 10-04-15 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 995815)
Is dat nieuw in 8.3?

Ja, maar die functie wordt gestuurd door Carrier Bundle 19.0 (of 18.1.2 in iOS 8.3 Beta).

ellenvh 10-04-15 10:43

dat zie ik ook en daar heb ik 4g gekozen en andere mensen zien mijn Wi-Fi wel alleen mijn 2 iphones niet . ipad die geen update heeft gedaan ziet de Wi-Fi ook nog . dus denk dat er iets in de update niet goed is gegaan . Heeft iemand anders er ook last van ?

ellenvh 12-04-15 10:50

help help !!!!!
 
na update naar iOS8.3 ziet de telefoon mijn Wi-Fi niet meer .
ipad die waar ik nog geen update mee heb gedaan ziet het netwerk nog wel .
Help aub :-):confused:

jemmie 12-04-15 11:46

zie je wel andere netwerken, bv van de buren. Heb je al geprobeerd om je netwerk instellingen te herstellen, instellingen | algemeen | stel opnieuw in | herstel netwerkinstellingen

tradie 13-04-15 07:10

Idem hier, iphone herstarten helpt tijdelijk.
Nu heb ik netwerk eens doen vergeten en terug ingesteld. Afwachten wat dit geeft.

ellenvh 13-04-15 08:11

ik heb dat allemaal al geprobeerd , netwerk vergeten en iphone opnieuw opstarten enz .
het gekke is dat mijn ipad die geen iOS 8.3 heeft het Wi-Fi netwerk nog wel ziet .
ik zie de Wi-Fi netwerken van de buren ook wel en kan ook op andere plaatsen op de Wi-Fi , echter alleen thuis niet . Ik heb echter al gelezen dat meer mensen hier op het moment last van hebben

tradie 15-04-15 16:40

Reboot hielp maar tijdelijk.
Nu deed ik dit;
-Wi-Fi afzetten.
-instellingen-algemeen-stel opnieuw in-herstel alle instellingen (bovenste mogelijkheid dus)
-Wi-Fi aan en weer instellen
nu afwachten,...

Edit, probleem is er weer terug.

ellenvh 16-04-15 12:12

Wi-Fi netwerk thuis niet meer beschikbaar naar update iOS8.3
 
ik heb dit allemaal al geprobeerd en denk dat er niks anders op zit dan wachten op een update van apple om dit op te lossen .
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben ?:confused:

Scooter 16-04-15 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ellenvh (Bericht 996298)
ik heb dit allemaal al geprobeerd en denk dat er niks anders op zit dan wachten op een update van apple om dit op te lossen .
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben ?:confused:

Heb je eens geprobeerd je Wi-Fi netwerk manueel in te voeren ipv van gekende netwerken te laten kiezen?

tradie 16-04-15 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ellenvh (Bericht 996298)
ik heb dit allemaal al geprobeerd en denk dat er niks anders op zit dan wachten op een update van apple om dit op te lossen .
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben ?:confused:

Op apple support zijn er die telkens hun Wi-Fi pass moeten invoeren.
Ik heb idem als jij dat de Wi-Fi niet te vinden/zien is.
Op ipad, 2 stuks geen probleem, op iphone wel, iphone van de vrouw laat ik op 8.2.

Scooter 16-04-15 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tradie (Bericht 996307)
Op apple support zijn er die telkens hun Wi-Fi pass moeten invoeren.
Ik heb idem als jij dat de Wi-Fi niet te vinden/zien is.
Op ipad, 2 stuks geen probleem, op iphone wel, iphone van de vrouw laat ik op 8.2.

Hey,
Dat van Wi-Fi pas is al langer een oud zeer dit kan opgelost worden door je netwerk manueel in te voegen op je iphone.. Wat niet wil zeggen dat er eventueel geen foutje zit in de huidige iOS

iPhoneAlot 17-04-15 08:22

Wat een pech allemaal! Hier twee iPads en twee iPhones die draaien als de spreekwoordelijke zonnetjes.

RBI 18-04-15 15:15

Deze problemen ook ondervonden met mijn (gebruikt aangeschafte 4s 16 Gb.).
Bij aanschaf was Wi-Fi o.k., maar bij update naar eerst 8.2 (ik heb helaas niet gekeken welke versie er op stond), begonnen de hier vermelde problemen. Hij staat maar te zoeken naar netwerk en als hij mijn thuisnetwerk gevonden heeft, dan geeft hij na wachtwoord invoering, kan netwerk niet vinden. Alle gegeven oplossingen al geprobeerd, maar ook zelfs na update 8.3 hetzelfde resultaat. Bovenste Wi-Fi antenne vervangen, maar het blijft hetzelfde. Je hebt hier misschien niet zoveel aan, maar bij een 4s komt het ook voor. Wie de oplossing weet mag het zeggen.

blackball147 18-04-15 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RBI (Bericht 996472)
Deze problemen ook ondervonden met mijn (gebruikt aangeschafte 4s 16 Gb.).
Bij aanschaf was Wi-Fi o.k., maar bij update naar eerst 8.2 (ik heb helaas niet gekeken welke versie er op stond), begonnen de hier vermelde problemen. Hij staat maar te zoeken naar netwerk en als hij mijn thuisnetwerk gevonden heeft, dan geeft hij na wachtwoord invoering, kan netwerk niet vinden. Alle gegeven oplossingen al geprobeerd, maar ook zelfs na update 8.3 hetzelfde resultaat. Bovenste Wi-Fi antenne vervangen, maar het blijft hetzelfde. Je hebt hier misschien niet zoveel aan, maar bij een 4s komt het ook voor. Wie de oplossing weet mag het zeggen.

ik heb een gelijkaardig probleem gehad met de 4S van mijn vriendin, en ook na elke update Wi-Fi problemen.

ik heb verleden jaar de batterij laten vervangen en gelijk ook de Wi-Fi antenne, maar blijkbaar zijn er 2 antennes of toch onderdelen die met de Wi-Fi te maken hebben, ergens onderaan het toestel zou ook iets zitten dat met de Wi-Fi te maken heeft, in ieder geval heeft de persoon die de batterij heeft vervangen ook die 2 onderdelen vervangen, en sindsdien is het probleem opgelost.

RBI 18-04-15 18:33

Er is mij verteld, dat de 4s 2 antennes heeft (1 rechts bovenin en een onder).
De Wi-Fi schakelaar is nog gewoon te bedienen. Als hij grijs blijft, dan is de Wi-Fi chip kapot (dure reparatie). Ik ben hem helemaal zat en heb hem weer te koop gezet, zonder Wi-Fi.
Ik heb inmiddels een andere aangeschaft, maar die heeft softwareversie 6.1.2.
Deze versie geeft een heel ander uiterlijk, dan mijn ge-update (8.3), van mijn andere telefoon. Klopt dit ? Heeft iemand een vergelijk ? Verder geeft hij steeds aan om te upgraden naar 8.3, maar dit durf ik niet aan, gezien mijn vorige ervaring met upgraden.
Als je toch wilt upgraden, wat is dan de beste manier, via je iPhone of met i-tunes ?
Mijn i-pad air 2 heb ik ook ge-upgrade van 8.2 naar 8.3, zonder problemen. Ik heb dit wel gedaan via de i-pad. Heeft iemand een goede suggestie, wat het beste is ?

Guest-20180925190238 18-04-15 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RBI (Bericht 996482)
Als je toch wilt upgraden, wat is dan de beste manier, via je iPhone of met i-tunes ?

De beste manier is updaten met iTunes. Er komt dan steeds een fris gewassen en gestreken iOS image op het toestel.

RBI 18-04-15 19:09

Bedankt voor de reactie timosha (ik ben net nieuw op dit forum).
Is het dan ook verstandiger om via i-tunes de telefoon via herstellen, zodat alles verwijderd wordt en niet bijwerken te upgraden ? Ik ben er nog een beetje huiverig voor, gezien mijn ervaring met mijn vorige 4s, waarvan Wi-Fi niet meer werkte. Je hebt gezien in deze discussie, dat zelfs een i-phone 6 geen Wi-Fi meer heeft. Apple geeft geen garantie op een toestel van 2 jaar oud, als het mis gaat. Wat zijn de ervaringen over het algemeen bij jouw over dit onderwerp ?

Guest-20180925190238 18-04-15 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RBI (Bericht 996484)
Wat zijn de ervaringen over het algemeen bij jouw over dit onderwerp ?

Na serieuze problemen met twee (2) iPhone 4S en iOS 6.x.x OTA updates doe ik nooit meer een OTA update. Alleen nog updates met iTunes. Ook herstellen doe ik alleen met iTunes en dan bij voorkeur in DFU mode.

RBI 18-04-15 19:19

Beste timosha, ik heb nog een vraag over mijn andere 4s (met 8.3, met af en toe Wi-Fi).
Is hier nog wat aan te doen ? Kan je met jailbreaken een toestel terugzetten naar een oudere softwareversie, of is het een hardware (antenne of chip) kwestie ?

Guest-20180925190238 18-04-15 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RBI (Bericht 996486)
Kan je met jailbreaken een toestel terugzetten naar een oudere softwareversie...

Dat kan niet. Men kan alleen iOS versies terugzetten die Apple nog ondertekend. Op dit ogenblik zijn dat iOS 8.2 en 8.3.

Bij sommige iPhone 4S kan de Wi-Fi/Bluetooth radiochip te heet worden tijdens het updaten (flashen) van nieuwe modem firmware. In dat geval werkt Wi-Fi en Bluetooth niet meer. Men kan het zelfs niet meer inschakelen (schakelaar grijs).

Een antenne is een passief element en heeft daar niets mee te maken.

faire4u 18-04-15 22:13

En nu maar hopen dat er bij een volgende updat niet het zelfde gaat gebeuren als bij de 4 en 4S ( Wi-Fi greyed out ) dat de Wi-Fi chip onbruikbaar wordt.

tradie 19-04-15 09:19

Nu is volledig herstel gedaan.
We leven op hoop!
Bluetooth deed het ook niet goed, ene keer wel connectie in auto, dan weer niet.

ballegooier 19-04-15 13:11

@RBI je kunt natuurlijk ook overwegen om de iPhone 4S niet te updaten. Dan zit je sowieso goed. En blijft je toestel lekker vlot (iOS 8 draait iets minder dan snel dan 6 of 7, zeker op de iPhone 4S)

Of zijn er bepaalde functies typisch van iOS 8 waar je gebruik van wilt maken?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:40.