iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Siri Nederlands geen geluid meer (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/163738-siri-nederlands-geen-geluid-meer.html)

Boekenbon 10-04-15 07:24

Siri Nederlands geen geluid meer
 
Heb op m'n Iphone 5S IOS 8.3 geïnstalleerd. Siri deed het in alle talen prima. Siri Nederlands verstond me prima en het geluid deed het ook goed. Maar na 1 dag krijg ik geen geluid meer van Siri Nederlands. Siri geeft wel de correcte tekst antwoorden maar ik krijg geen Siri stem meer te horen in het Nederlands. Als ik in de Siri setting een willekeurige andere taal selecteer dan heb ik wel weer Siri geluid in die vreemde taal. Met andere woorden alleen de Nederlandse Siri geeft geen spraak antwoorden meer.

De Iphone al meerdere malen uitgezet, lopen pielen met de geluidssetting, earphone mic geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar.

Iemand een briljant idee?

CrazyD82 10-04-15 08:01

Ik heb sinds gisteren exact hetzelfde probleem! Ook op een 5S met 8.3.
Siri deed het prima in het nederlands, maar nu krijg ik alleen nog maar tekst antwoorden. Alle andere talen lijken wel gewoon met geluid te werken.
Ook al vanalles geprobeerd. Resetten, geluids instellingen, etc.
Maar wat ik ook probeer, geen resultaat

Skyhaq 10-04-15 11:53

Nog één:

Na installatie woensdag Siri geprobeerd: werkt perfect, stem is te horen.
Sinds gisteren onmogelijk om het stem geluid te horen. Siri werkt verder prima alleen geen stem geluid.

Alles switches, instellingen geprobeerd, uit/aan, volumesettings, alleen handsfree / altijd, Slaapstand/Wi-Fi/bluetooth uit/aan, phone gereboot etc

Alleen als ik overschakel naar een andere taal heb ik geluid, maar zodra ik terug schakel naar Nederlands hoor ik niets meer (ook niet via headphone etc)

faire4u 10-04-15 15:27

Hier bij mij ook niet. :confused:

niven10 10-04-15 18:09

Hebben jullie dit wel aan? Ga naar Instellingen -> Algemeen -> Siri -> Stemfeedback op altijd

Boekenbon 10-04-15 19:47

Vanzelfsprekend...

niven10 10-04-15 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boekenbon (Bericht 995894)
Vanzelfsprekend...

Ik weet niet hoor maar probeer alleen maar te helpen hoop dat u dat door heeft

Boekenbon 10-04-15 21:09

Bedankt voor je hulp Niven!!!! Waardeer je input juist heel erg.

niven10 10-04-15 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boekenbon (Bericht 995899)
Bedankt voor je hulp Niven!!!! Waardeer je input juist heel erg.

Fijn :) kwam niet over had vandaag een rot dag dus vandaar dat ik mis rot reageer maar zoon reactie maakt me dag beter

wilblues 11-04-15 21:04

geluid van siri weer herstellen van nederlands dat die weer doet
 
hallo mijn naam is wilblues

en ik zal jullie vertellen hoe je dit oplost

ga naar instellingen
naar toegankelijkheid
naar vice over
spraak
staan 2 regeltjes meestal 3
je moet de taal weg halen bij rotortalen
daar hoeft alleen maar voeg taal toe te staan geen taal heb ik weggehaald en toen deed die het weer
je kan ook de taal eert even wijzigen in Nederlands belgie en dan weer terug zetten heb ik ook gedaan op mijn ipad doet die het weer

ik hoor het wel

gr wil blues

CrazyD82 12-04-15 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wilblues (Bericht 995969)
hallo mijn naam is wilblues

en ik zal jullie vertellen hoe je dit oplost

ga naar instellingen
naar toegankelijkheid
naar vice over
spraak
staan 2 regeltjes meestal 3
je moet de taal weg halen bij rotortalen
daar hoeft alleen maar voeg taal toe te staan geen taal heb ik weggehaald en toen deed die het weer
je kan ook de taal eert even wijzigen in Nederlands belgie en dan weer terug zetten heb ik ook gedaan op mijn ipad doet die het weer

ik hoor het wel

gr wil blues

Hoi wil blues!
Bij mij stond hier alleen maar voeg taal toe. Maar na dat ik een taal had toegevoegd en weer verwijderd had, werkte het inderdaad weer!
Bedankt voor de tip!

Skyhaq 13-04-15 11:16

@wilblues

Ontzettend bedankt, ik heb een taal toegevoegd en weer verwijderd en Siri spreekt weer!
Top!

Boekenbon 15-04-15 23:45

Top thanks wilblues, hij doet het weer! Erg goeie oplossing.

Gerard Weel 18-05-15 13:28

Bovenstaande allemaal gedaan
werkt nog steeds niet
Siri opent wel
er klinkt ook een geluidje
stembediening werkt wel

XIII 14-09-15 22:54

Al een ouder topic, maar ik wil "wilblues" bedanken.

Na de upgrade naar iOS 9 (GM) hoorde ik ook geen geluid meer bij Siri op mijn iPad (op mijn iPhones geen problemen) bij NL als taal. Andere talen gaven wel geluid...

Bij mij bleek al het voldoende om slechts naar Spraak in Voice Over te negeren. Daar stond eerst alleen "Xander (standaard)", maar verscheen kort daarna ook "Xander (verbeterd)" en sindsdien heb ik ook bij NL weer geluid bij Siri.

ProxxiM 17-09-15 23:16

Ik had na de update naar iOS 9 nog lekker zitten kletsen met Siri, maar sinds vanmorgen hoorde ik ook ineens geen geluid meer als hij op Nederlands stond ingesteld. Na wat dingen wijzigen bij voice over werkt hij weer. Bedankt!

RobertT60 21-09-15 18:21

Ik wil Wilblues ook bedanken. Ik wilde al bijna de fabrieksinstellingen terugzetten. Ik zat met precies hetzelfde. Na de update naar IOS 9 sprak Siri geen Nederlands meer. Wel andere talen. Voorheen was er geen probleem. Ik heb de stappen in het bericht van Wilblues doorlopen en Siri praat weer Nederlands. :)

Koyan 11-10-15 15:07

Oude topic, maar ook even bedankt zeggen. Had hetzelfde probleem met mijn nieuwe 6S met iOS 9.0.2. Deze oplossing werkt perfect, maar ligt zo weinig voor de hand dat ik hem nooit zelf had gevonden. Bedankt!

MCNO 23-11-15 21:53

Bij mij "spreekt" Siri wel na opdracht, maar krijg ik de begin tune - 2 toontjes- niet te horen op Iphone.
Op Ipad wel, zelfde IOS.

Zet ik Siri uit dan komt "stembediening" en die geeft die 2 toontjes wel :(

Tips?

Vinzzz 31-03-16 09:38

Ik had hetzelfde probleem. Taal toegevoegd en weer weggehaald en hij doet het weer. Muchos gracias! :d:d


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:34.