iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Probleem met Mail (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/16390-probleem-mail.html)

Pl4y0r 15-07-08 23:31

Probleem met Mail
 
Als ik met mijn iPhone 3G een mail wilt verzenden, wordt ik uit het programma geknikkerd. Mail ontvangen gaat wel.

Is dit een voorkomend probleem?
Heb het een beetje op het forum doorzocht maar kwam er niets over tegen.....

Hopelijk kan iemand mij helpen?!?!?!

macfreaker 15-07-08 23:33

Heb je dan de wel de server correct ingezet ? En wat bedoel je met eruit geknikkerd ?Stopt het programma ? :D

Pl4y0r 16-07-08 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 143389)
Heb je dan de wel de server correct ingezet ? En wat bedoel je met eruit geknikkerd ?Stopt het programma ? :D

Met uitgeknikkerd bedoel idd dat het programma stopt en vervolgens weer in mijn hoofdmenu van de iPhone terugkomt.

De iPhone neemt de instellingen automatisch over van Outlook.
Dus het lijkt mij dat alle instelligen goed staan.
Ik kan namelijk wel email verzenden.

ButcherJF 16-07-08 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pl4y0r (Bericht 143520)
Met uitgeknikkerd bedoel idd dat het programma stopt en vervolgens weer in mijn hoofdmenu van de iPhone terugkomt.

De iPhone neemt de instellingen automatisch over van Outlook.
Dus het lijkt mij dat alle instelligen goed staan.
Ik kan namelijk wel email verzenden.

Toch hoeft dat niet zo te zijn, ik kan me herinneren dat van @home de instellingen moeten worden aangepast. Mogelijk staan de instellingen van je provider elders in dit hoofdstuk, kijk eens rond.

rcwvanes 20-07-08 22:18

Ik heb hetzelfde probleem... eerst reserve kopie terug gezet.. maar gmail werkt niet meer met de email applicatie.

een nieuw account aanmaken helpt niet en verwijderen van het account ook niet. (het account wordt niet verwijderd). Ook settings wijzigingen heeft nog niets geholpen

Is het mogelijk om de email settings te verwijderen op een andere manier? of gewoon email aan de praat te krijgen?

iScorpio 20-07-08 22:27

Van de blog.iphone-dev site:

Update 6: Mail application not working at 2.0? Please restore to your custom ipsw (you don’t need to DFU restore if you are pwned, normal restore will work now too) but then select “Set up as a new iPhone” when iTunes asks. Your first sync will bring back all of your settings anyway.

Musqito 21-07-08 09:38

Mijn mailapplicatie loopt vast op 2.0 (1st versie iphone). Al de rest gaat prima.
Hoe ga ik tewerk voor een restore op eens windows pc?

Predd 24-07-08 00:11

als je de iPhone als nieuw configureerd komen je sms'en dan ook gewoon terug? (mijn mail crasht namelijk meteen al na het opstarten)

tannne 30-07-08 10:42

instellen van e-mail account
 
Hallo iedereen,

ik heb een vraagje over het instellen van mijn email account. Als ik mijn gebruikersnaam + wachtwoord invoer bij "mail" > "yahoo", gaat dat allemaal prima en kan ik mijn mail checken op mijn iPhone. Het probleem is alleen dat ik met internet verbonden blijf en aangezien ik gewoon beltegoed heb, is dat niet echt handig. Ik neem aan dat ik zelf ergens kan instellen wanneer ik met het internet verbonden wil zijn om (bijv.) mijn mail te bekijken, maar ik heb geen idee waar. Weet iemand of je inderdaad zelf kan instellen of je internetverbinding wilt (en deze aan- en uit kan zetten) en zo ja, waar? Alvast hartelijk dank voor (een van) jullie reactie(s)!!

Mvg, tannne

Defrag 02-08-08 18:40

Oplossing mailprobleem na update naar 2.0
 
Na het updaten naar 2.0 werkte mijn e-mail ook niet meer. Dit heb ik opgelost door via Boss Prefs onder de tab more 'Fix User Dir Permissions' te gebruiken.

schoere 03-08-08 11:23

bedankt defrag,werkt perfect,jou oplossing.

bullmastiff 04-08-08 10:23

HULDE aan Defrag!!!!!!!
:):):):):):):):):):):):):):):)

Drag0n 29-08-08 13:49

super! defrag dat is een gouden tip heheh
het werkt inderdaad als je gewoon de user dir permissions reset, met de bossprefs app :)
bedankt

guideaux 03-09-08 10:24

Hi,

Ik heb een 2.02 iphone met ene mailprobleem waarbij de bigboss preff set user dir methode niet lijkt te werken.

Concreet stopt mijn e-mail programma naa een tijd met het periodiek automatisch ophalen van e-mail. In het schermen blijft alleen "verbinden..." zichtbaar, maar dit wordt niet opgevolgd door "e-mail controleren" .

Dit probleem ontstaat alleen als ik over gprs / edge mijn mail wil ophalen; via Wi-Fi geen probleem. lijkt of mailprogramma na een tijdje de gprs / edge verbinding niet meer kan vinden. De iphone aan en uitzet zetten zorgt ervoor dat mail weer tijdelijk werkt.

Als ik mijn verbinding test op een Samsung I600 geen problemen; oorzaak zit dus in de iphone. Ik heb een vodafone zakelijk abo + datasock 250 mb. De genoemde optie om de smtp server aan te passen werkt niet.

wie heeft er een id?

imagexl 03-09-08 12:21

boss replay?
 
hoi

heb ook problemen met mijn mail, na upgrade 2,01

waar kan ik boss(manier van defrag) vinden

superzemie 03-09-08 16:59

waar kan ik de boss preff vinden? heb 2.0.2

alvast bedankt ;)

slodo 03-09-08 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door superzemie (Bericht 183373)
waar kan ik de boss preff vinden? heb 2.0.2

alvast bedankt ;)

in cydia;)

benBEN 04-09-08 01:29

Mail problemen heb ik ook even gehad op m'n 1ste gen. iPhone.

Mail instellingen op de iPhone gewist, daarna handmatig ingesteld, toen ging het wel goed versturen en ontvangen..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:58.