iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   IPhone 5 verliest 20% batterij in 1 minuut? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/163946-iphone-5-verliest-20-batterij-1-minuut.html)

Tigerx95 18-04-15 13:15

IPhone 5 verliest 20% batterij in 1 minuut?
 
Beste,

Al een tijdje is de batterij van mijn iPhone 5 niet zo denderend meer.
Toen ik vanochtend echter even op mijn iPhone zat, zag ik mijn batterijpercentage van 32% naar 9% gaan in ongeveer 1 minuut!!
Dit is toch niet normaal meer? Soms verliest mijn batterij zelfs 20% in 1 nacht terwijl hij op vliegtuigstand staat!
Ik heb al mijn iPhone gereset en batterij gekalibreerd, niets helpt. Ik kom helaas ook niet in aanmerking voor het batterij vervangingsprogramma van Apple.
Wat kan ik nog meer doen? Ik ben dit echt beu.

Mvg

dvischjager 18-04-15 14:59

De batterij kan aan z'n end zijn. Misschien helpt een nieuwe batterij.

Kris1986 18-04-15 15:17

Ik had hetzelfde probleem. Heb de batterij zelf vervangen (10min werk +/-) en nu gaat die terug zoals ervoor.

Tigerx95 18-04-15 15:49

Ik heb natuurlijk niet echt veel zin om daa €50 aan te geven.
Ik heb echter wel nog garantie bij de winkel waar ik hem gekocht heb, echter niet bij Apple zelf. Ik neem aan dat ik hiervoor niet mijn garantie kan aanspreken?

dvischjager 18-04-15 15:50

Garantie is altijd handig. Probeer dat eerst maar dan.

Kris1986 18-04-15 15:52

Garantie is eerste jaar altijd bij Apple. Daarna pas bij winkel van aankoop. Ge kunt altijd wel door Apple een batterij test laten doen. Dan weet je wat het probleem is. Batterij met schroevendraaiers erbij kost 35 EUR bij iFixit dus niet duur.

Tigerx95 18-04-15 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kris1986 (Bericht 996468)
Garantie is eerste jaar altijd bij Apple. Daarna pas bij winkel van aankoop. Ge kunt altijd wel door Apple een batterij test laten doen. Dan weet je wat het probleem is. Batterij met schroevendraaiers erbij kost 35 EUR bij iFixit dus niet duur.

Ik zie het niet echt zitten om dat zelf te doen, bij de iPhone 4 zou ik dit wel gedurfd hebben aangezien dat niet echt moeilijk is, maar bij de iPhone 5 blijf ik hier liever af.
Ik zal nog even afwachten, wie weet wordt het een pak beter met één of andere update.

Kris1986 18-04-15 16:02

Beter zak het niet worden waarschijnlijk. Op iFixit staat er ook een filmpje bij hoe je het moet doen. Echt niet moeilijk. Bij mij was het ook de eerste keer.

blackball147 20-04-15 08:56

als het toestel jonger is dan 2 jaar en je hebt het gekocht bij een reguliere winkel valt dit nog onder garantie volgens mij. zou toch proberen.

ballegooier 20-04-15 09:17

Ik heb het pas nog gedaan, maar het viel me inderdaad niet mee.

Het lastige was dat het scherm echt heel erg klem zat (er zat een flinke laag opgehoopt stof en rommel langs de randen) en ik had na het terug in elkaar zetten last van zwarte strepen op het scherm & niet reageren op aanraken. Tot 2 x toe had één van de (stugge) flexkabels een connector weer los gemaakt tijdens het terugplaatsen van het scherm.

Dat staat gelukkig wel uitgelegd in de handleiding van iFixit dat dat kan gebeuren, zodat je weet hoe je het kan oplossen. Ik vond dat wel een priegel werkje. M'n iPhone 5s ging gemakkelijker open, maar daar zorgt het touch id flexkabeltje onder de Joke button weer voor een extra priegel stap...

faire4u 20-04-15 14:19

En bij een 5 en 5S altijd eerst het scherm plaatsen/aansluiten en dan pas de batterij connector aansluiten om problemen met het scherm te voorkomen!

ballegooier 20-04-15 20:21

Dat staat idd goed aangegeven op iFixit.

Als je dus het probleem hebt wat ik had; strepen op het scherm of geen registratie van aanraking (oorzaak connector los) dan moet je ook eerst de batterij weer loshalen voordat je dat je de connectoren opnieuw aan drukt. Haal je de spanning er niet af, dan blijven de problemen...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:51.