Apple Carplay Pioneer SPH-DA120 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Jippie1 Heb ik een lightning to AV-adapter nodig met HDMI en usb? Ja precies dan gaat het wel werken!! ---------- Bericht ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Citaat:
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 mei 2015 om 01:23 ---------- Heb mijn iPhone 6 plus als nieuwe iPhone herstelt en nu werkt CarPlay weer! Ook ik ondervind hinder van een aantal bugs die ik tegenkom Zoals berichten lezen en terug willen sturen en het daarna weer terug naar de muziek gaat niet echt vlekkenloos Evenals dat Siri met vaak niet verstaat of verkeerd verstaat |
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
Ik heb de lightning av HDMI adapter aangesloten. Dus ik heb nu Appradio mode. Het probleem is nu echter wel dat ik niet zonder meer terug kan naar CarPlay. Dan moet ik de instellingen wijzigen in het menu en de adapter weer verwijderen en de lightningkabel weer rechtstreeks op deiPhone aansluiten met bluetooth. Telkens als ik dat doe, verschijnt CarPlay niet direct op het scherm. Ik moet telkens mijn IPhone opnieuw opstarten evenals de radio. Dat gaat natuurlijk allemaal niet tijdens het rijden. Het zou fijn zijn als er een update komt waarbij je eenvoudig kunt switchen van CarPlay naar Appradiomode en weer terug. Het mooist zou zijn via bluetooth en zonder al die kabels. Als ik nu bijvoorbeeld een navigatieapp, bijvoorbeeld Navmii wil gebruiken moet ik voordat ik ga rijden kiezen voor de aansluiting voor Appradiomode en kan ik onderweg niet even switchen naar CarPlay voor bijvoorbeeld het ontvangen van IMessage. Dus eigenlijk is het met de SPH-DA120 kiezen: of CarPlay of Appradiomode. Wie heeft hier ook ervaring mee en vind dit ook geen goede oplossing?
|
|
|||
|
|||
ik kwam deze post tegen tijdens het debuggen van mijn pioneer sph-da120, na veel onderzoek op 't forum van apple, bezoekje aan de apple store om m'n iphone na te laten kijken, telefoontje met pioneer, had ik eigenlijk nog steeds geen werkende carplay op mijn sph-da120. Resets geprobeerd, factory default en via itunes een nieuwe installatie, geen antwoord van de sph-da120. Via mijn werk kreeg ik een nieuwe iphone 6 en heb deze gelijk aangesloten om te kijken of het hiermee ging werken, maar helaas, weer geen resultaat.
Deze avond zat ik wat met m'n iphone te spelen en bedacht me: "goh, laat ik siri eens aanzetten", beetje met Siri gespeeld wat best leuk is tot ineens een lampje ging branden.. "het zal toch niet zo zijn dat pioneer een vereiste stelt aan Siri?!", gelijk naar de auto toe, aansluiten en jawel... Carplay werkt! TL;DR: Pioneer SPH-DA120 (en waarschijnlijk ook andere Carplay devices) werken _enkel_ als Siri aanstaat! |
|
|||
|
|||
Ik zit er aan te denken om de Pioneer SPH-DA120 te gaan aanschaffen. Hoe zijn jullie ervaringen nu? Is het een do of een don't? Ben vooral benieuwd of carplay nu goed werkt en of offline navigatie mogelijk is.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Ben je dit niet van plan dan niet kopen, het werkt gewoon nog niet. TomTom geeft het geluid door maar dat is het enige. Heb je iTunes aan staan onderbreekt hij met een navigatie tip en de muziek komt niet terug. Buiten iTunes/podcast om werkt het gewoon niet lekker (of ik zie het verkeerd) en is het gewoon een te duur apparaat. |
|
|||
|
|||
Bedankt voor je reactie! Ik zou hem het liefst gebruiken voor offline kaarten en spotify. Ik ga er nog eens goed over nadenken dan!
|
|
||||
|
||||
|
Labels |
carplay, pioneer |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
|
|