iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Apple Carplay Pioneer SPH-DA120 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/164404-apple-carplay-pioneer-sph-da120.html)

ruffian 11-05-15 10:29

Apple Carplay Pioneer SPH-DA120
 
Ik heb afgelopen weekend Apple Carplay ingebouwd in mijn auto.
De Pioneer SPH-DA120 met firmware 1.08 om precies te zijn (link).

Nu ondervind ik nog aardig wat bugs en vervelende dingen.

Als ik mijn telefoon aansluit en ik roep "Hé Siri" dan luistert hij even en springt direct weer uit en zegt "Hoi" terug. Ik krijg geen enkele mogelijkheid om een vervolg commando in te spreken.

Als ik muziek afspeel en ik krijg telefoon, na het beëindigen van mijn gesprek springt hij terug naar mijn muziek maar het scherm bevriest dan.

Sluit ik mijn iPhone eerst aan en start daarna de auto (gaat de radio aan) dan bevriest het scherm, ik moet eerst de radio op laten starten en mag daarna pas mijn iPhone aansluiten.

Zijn er meerdere die dit soort rare dingen hebben en of tips?

lecson 11-05-15 13:09

Erg vervelend. Ik denk dat er binnenkort een update komt, hou dit dus in de gaten.

Beste is om contact op te nemen met pioneer.

ruffian 11-05-15 13:11

Pioneer verwijst mij naar de dealer en die verwijst mij weer naar Pioneer want die weten er natuurlijk alles van.
Het voelt nu wel als een miskoop hoor, vooral omdat er nog maar weinig 3e Apps zijn die het ondersteunen (Spotify alleen)

fratam 16-05-15 15:05

ik heb hem ook
Hij herkend ,op firmware 1.08, mijn iphone 6 plus alleen als ipod en krijg geen carplay

ruffian 16-05-15 19:59

Jij hebt hem dan alleen via bluetooth verbonden? Zodra je hem via lightning koppelt kan je Appradio gebruiken en dus Carplay. Dan kan je dus Kaarten, Contacten, Berichten, Ipod, Spotify, TuneIn en Telefoon gebruiken. Nog niet echt iets waarvan ik zeg wow! maar het begin is er wel.

fratam 16-05-15 21:11

Ok is dat dus niet de kabel die bij de iphone zelf zit ? Zo nee, Welke moet ik dan kopen?
Bedankt alvast en voor je vorige reactie!

senna22 17-05-15 18:14

lightning is de kabel die je bij je iphone krijgt.

fratam 17-05-15 19:15

Ok bedankt
Hij ziet CarPlay niet als ik de 6 plus aansluit met die kabel op de bijgeleverde usb kabel

corne64 17-05-15 20:07

Heb je de specs al eens bekeken op de site van pioneer? Daar staat dit onder apple Compatibility

Werkt met
Via HDMI:
• iPhone 5S/5C met besturingssysteem iOS7
• iPhone 5 met besturingssysteem iOS6 / iOS7
• iPhone 6/6+ met besturingssysteem iOS8

Via USB:
• iPhone 4/4S met besturingssysteem iOS5 / iOS6 / iOS7
• iPod touch 4e gen. met besturingssysteem iOS5 / iOS6
Ondersteunde functies• Toegang tot Foto's, Kalender, Contacten en Podcasts.
• Video's afspelen
• Muziek afspelen
• Batterij opladen


http://www.pioneer.eu/nl/products/25...120/specs.html

fratam 17-05-15 23:01

jeetje

dat is het dus,

ik heb alles nagelezen maar blijkbaar niet goed genoeg!

bedankt voor je reacties

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 18 mei 2015 om 00:01 ----------

Er blijkt iets heel anders aan de hand te zijn lees ik nu, het ligt aan de ios 8.3, lees hier :

https://discussions.apple.com/thread/7032610

ruffian 18-05-15 10:10

Vreemd, ik heb ook een iPhone 6 Plus met 8.3 en hier werkt het wel.
Al heb ik dan nog wel wat bugs, maar verbinden doet hij wel.

fratam 18-05-15 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ruffian (Bericht 998046)
Vreemd, ik heb ook een iPhone 6 Plus met 8.3 en hier werkt het wel.
Al heb ik dan nog wel wat bugs, maar verbinden doet hij wel.

Hoe heb je die 8.3 geïnstalleerd
Clean of met daarna backup
Schijnt zo te zijn als je 8.3 erop zet en als nieuwe iphone installeert dat het dan wel werkt!

ruffian 18-05-15 10:50

Ik had de iPhone 6 plus direct toen hij uit kwam, ben dus opbouwend geweest vanaf iOS8 (?)

fratam 18-05-15 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ruffian (Bericht 998052)
Ik had de iPhone 6 plus direct toen hij uit kwam, ben dus opbouwend geweest vanaf iOS8 (?)

Ja ok,

1- If you RESET your Car Play capable iphone, it will lose Car Play capability when the reset has finished.
2- If you Restore your phone as a new iphone, you will regain Car Play capability.

Proof: When the technician did a hard wipe of my phone and restored it as a new iphone, I went to my car and plugged it in. Car Play was properly enabled. Immediately, I reset my iphone. After the reset finished I plugged in my iphone and "USB device not supported" message comes up, Car Play gone... I went back into the apple store, got the technician to do another restore as new iphone, then back to my car and Car Play was working again.

Reset: Keep in mind, when I say reset, I dont mean turning the phone off and on (just in case). I mean going into the settings of the iphone and selecting reset. Somehow something required for carplay is not included or changed in the reset. The only fix that has worked thus far is to fully wipe the iphone, (DONT RESTORE from a back up), and sync your phone and put all of your data back on that way. The restore didnt work when I tried it.

ruffian 18-05-15 11:15

Maar ik heb niet het probleem dat hij geen verbinding kan maken, dit doet hij wel.
Alleen als ik een telefoontje krijg en beëindig die, krijg ik wel de muziekapp weer in beeld alleen die speelt geen muziek af (wel de tijd loopt op) en ik kan geen play, pauze, forward etc. drukken.

fratam 18-05-15 12:19

Het zou zo maar kunnen dat dat dan toch ook hier mee te maken kan hebben, maar je hebt dus gewoon in itunes geupdated van 8.2 naar 8.3? Toch wel belangrijk om te weten, iig voor mij...

ruffian 18-05-15 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fratam (Bericht 998062)
Het zou zo maar kunnen dat dat dan toch ook hier mee te maken kan hebben, maar je hebt dus gewoon in itunes geupdated van 8.2 naar 8.3? Toch wel belangrijk om te weten, iig voor mij...

Klopt, ik ben developer en had 8.3 als beta geïnstalleerd. Toen de versie officieel werd heb ik hem via iTunes opnieuw geïnstalleerd en de back-up terug gezet.

fratam 20-05-15 23:43

kijk, das top info ruffian
bedankt
ga het testen

dat laatste had ik ook gedaan ja , die beta

dus ik heb hoop

ruffian 21-05-15 00:16

Ben reuze benieuwd, want dan ga ik hem ook nogmaals herstellen om te checken of alle bugs er dan uit gaan.
Vreemd btw dat Pioneer dit alles ontkend, die zeggen dit probleem nog nooit eerder gehoord te hebben.

Jippie1 23-05-15 20:59

Pioneer SPH-DA120 Appradio en navigatie
 
Hallo, weet iemand hoe ik apps uit de Appstore op het scherm tover? Ik heb Appradio van Pioneer en Carmediaplayer van Pioneer uit de Appstore op mijn iPhone 5 gezet. Ook de navigatieapp Navmii. Hoe sluit ik nu de iPhone aan? Ik heb hem nu verbonden met usb en lightning maar dan zie ik in de linkerbovenhoek van het scherm alleen CarPlay. Als ik de lightning ontkoppel en via bluetooth verbind zie ik in de linkerbovenhoek Apps met een X maar daar kan ik niet op drukken. Heb ik een lightning to AV-adapter nodig met HDMI en usb?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:17.