//

Push: voor het eerst word ik gek!

Push: voor het eerst word ik gek! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Al mijn toestellen zijn van Apple en ik wil graag gebruik maken van de 'Push'-technologie. Althans zo heet het denk ik want ik zie ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-07-08, 15:33
rbb rbb is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 4
Standaard Push: voor het eerst word ik gek!

Hoi,

Al mijn toestellen zijn van Apple en ik wil graag gebruik maken van de 'Push'-technologie. Althans zo heet het denk ik want ik zie het bos door de bomen niet meer! Ik lees over 'Hosted Exchange', 'Entourage', IMAP', POP',...

Wat ik zou willen: Al mijn email-accounts via 'push' op al mijn toestellen kunnen beheren, alsook mijn agenda en contacten.

Ik heb ondertussen het ganse MobileMe-pakket doorlopen (heb ook account) en daar bieden ze me niet aan wat ik wil. Ik vind het product trouwens Apple-onwaardig. Half werk werd hier geleverd en dat zijn we toch niet gewoon! Adressen koppelen aan de me-account is dwaas want bij het antwoorden verschijnt dan je me-adres! En één POP-account toevoegen is te weinig.

Dan heb ik de 'Hosted Exchange' bekeken en dit lijkt me wel wat maar ik heb helemaal geen zin om die Outlook te gebruiken, laat staan 'Entourage' want dat moet grafisch zowat het afschuwelijkste zijn wat Microsoft ooit in elkaar stak (en op dat gebied kunnen ze er daar wat van!) Het lijkt ook teveel op een Microsoft-programma wat me garant lijkt te staan voor 'onlogisch'.

Voor het overige smijt men overal met 'POP'- en 'IMAP'-verhalen op het net maar bij al mijn hosts werkt men met 'POP' (net als mijn account bij Telenet!)

De vraag!
Kan iemand mij, aub, eens in klare taal uitleggen wat ik moet doen als Apple-gebruiker (desktop OS X, Mac book OS X en iPhone 3g) om al mijn accounts, agenda en contacten te beheren met 'Push'-techniek en mét de software van Apple? (mss een interessant item voor iphoneclub.nl want ik vermoed dat er heel wat mensen zijn zoals ik, die stilaan gek worden van teveel verschillende informatie over deze dienst(en))

Ik zal u eeuwig dankbaar zijn
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-07-08, 15:44
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

al op de helpsite van apple gekeken?
daar kunnen ze je het beste helpen
__________________
at your service
  #3  
Oud 16-07-08, 15:50
rbb rbb is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 4
Standaard

Beste truckdriver, bedankt voor de snelle reactie en de tip maar op de helpsite ben ik ook al langs geweest. Uiteindelijk krijg ik telkens weer een half antwoord en moet ik verder klikken om op het einde van de rit weer uit te komen waar ik begonnen was!
  #4  
Oud 16-07-08, 15:57
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

kan het zijn dat alleen me adres ondersteunt wordt voor puch mail.
heb volgens mij dat nog ergens gelezen dat andere mailaccounts niet meewerken in de dienst
  #5  
Oud 16-07-08, 16:04
rbb rbb is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 4
Standaard

Wel, ik heb mijn stoute schoenen aangetrokken en een account geopend bij Cyso Managed Hosting - Cyso Managed Hosting Deze lijkt me het best bij Apple en iPhone te passen en heeft het voordeel dat alles in het Nederlands uitgelegd wordt. Ik wacht dus even af tot deze geactiveerd is en dan laat ik zeker mijn ondervindingen via deze weg weten. Thx
  #6  
Oud 16-07-08, 16:10
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rbb Bekijk bericht
Beste truckdriver, bedankt voor de snelle reactie en de tip maar op de helpsite ben ik ook al langs geweest. Uiteindelijk krijg ik telkens weer een half antwoord en moet ik verder klikken om op het einde van de rit weer uit te komen waar ik begonnen was!
Wanneer je een abo hebt op mobile.me dan worden de mail instellingen in mail.app automatisch gedaan voor je mobile.me mail adres. Voor andere accounts bij andere providers is er nog niet direct een oplossing .Wat je kan doen is al je mail laten doorsturen naar je mobile.me account en dan worden die ook mee gepusht.Enig nadeel is wanneer je een mail verstuurd dan komt het altijd van je mobile.me mail adres. Ik hoop dat dit een beetje helpt ?
  #7  
Oud 16-07-08, 16:24
rbb rbb is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 4
Standaard

Thx macfreacker maar dat is nu net het probleem met mobile.me, dat is dat de ontvanger als afzender mijn mobile.me-adres te zien krijgt. Ik vind het jammer dat Apple hier een dienst aflevert die niet af is, niet vernieuwend of revolutionair, ik durf zelfs zeggen 'achterhaald' is (en dit bij mijn weten voor het eerst sinds de terugkeer van Steve!) Ik kan wel begrijpen dat ze aan het huidige tarief deze extra's niet kunnen aanbieden maar dat je niet eens de mogelijkheid hebt om deze functies betalend toe te voegen is niet goed te praten. Apple heeft deze maal niet gescoord met mobile.me!
  #8  
Oud 16-07-08, 16:46
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

is het als je een mail verstuurd vanop je desktop?
daar kan je duidelijk kiezen van welke account je mail verstuurd.
dit zal je wel weten maar probeer het toch maar;-)
zo normaal toch ook op je iphone
  #9  
Oud 16-07-08, 16:49
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
dit zal je wel weten maar probeer het toch maar;-)
zo normaal toch ook op je iphone
Heb dit ook al eens geprobeerd maar dat lukt niet hoor.mobile.me heeft duidelijk nog te korten.
  #10  
Oud 16-07-08, 17:02
Redchilly's schermafbeelding
Redchilly Redchilly is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Hilversum
Berichten: 262
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rbb Bekijk bericht
Ik vind het jammer dat Apple hier een dienst aflevert die niet af is, niet vernieuwend of revolutionair, ik durf zelfs zeggen 'achterhaald'
Euh, omdat ze een dienst brengen die exchange voor de "gewone" man brengen is het niet goed?
Zover ik ervaring heb met Microsoft exchange bij grote bedrijven maak je ook gebruik van het server mail account adres.
Dit is dus niets raars of nieuws. Dat het nu individueel beschikbaar is via MobileMe is wel degelijk vernieuwend, revolutionair en af
Het voegt verder weinig toe op MS Exchange zoals in grote bedrijven daar heb je natuurlijk gelijk in.

Laatst gewijzigd door Redchilly; 16-07-08 om 17:05.
  #11  
Oud 16-07-08, 17:50
paulmadejong paulmadejong is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Redchilly Bekijk bericht
Euh, omdat ze een dienst brengen die exchange voor de "gewone" man brengen is het niet goed?
Zover ik ervaring heb met Microsoft exchange bij grote bedrijven maak je ook gebruik van het server mail account adres.
Dit is dus niets raars of nieuws. Dat het nu individueel beschikbaar is via MobileMe is wel degelijk vernieuwend, revolutionair en af
Het voegt verder weinig toe op MS Exchange zoals in grote bedrijven daar heb je natuurlijk gelijk in.
Je vergeet natuurlijk dat Mobile Me voor de desktop geen Direct Push ondersteund maar een interval van 15 minuten hanteerd. Zouden ze dit wel doen dan zou je idd een waardig alternatief hebben.
  #12  
Oud 16-07-08, 18:04
Redchilly's schermafbeelding
Redchilly Redchilly is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Hilversum
Berichten: 262
Standaard

Ik dacht dat dat een tijdelijke "Bug" was, anders ben ik het helemaal met je eens.
Als dit i.d.d. 15 minuten blijft is het geen alternatief voor MS exchange, dan heb ik niets gezegd.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik word gek van THE! McNessie iPhone algemeen 6 04-08-10 16:48
word er gek van :p jhnschts Archief 12 10-05-09 13:57
ik word helemaal gek!!! sjorsmaster Archief 1 19-10-08 00:58
anySIM (Ik word gek!) de_schaap Unlock [archief] 10 14-01-08 00:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:09.