iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Ftp probleem iPhone 6+ (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/164451-ftp-probleem-iphone-6-a.html)

jeevee 13-05-15 13:05

Ftp probleem iPhone 6+
 
Hallo
Ik heb een vraagje over mijn iPhone 6 plus....
En hoop dat ik via deze weg verder kom....

Goedendag Apple master minders....
Ik zit met een probleem met mijn iPhone 6+......

Het volgende is er aan de hand, ik heb een nas op mijn netwerk zitten, die ik met mijn iPhone via de app ftp sprite+ aan zou moeten kunnen.

Echter met mijn iPhone krijg ik geen connectie....
Ik heb vandaag met twee andere iphone's geprobeerd van collega's.

1 iPhone 4 en een iPhone 5....
Op de iPhone 5 stond dezelfde iOS als op mijn iPhone 6+.....

Met beide iPhones van mijn collega kan ik zonder problemen op mijn nas thuis.... Ook via de Samsung telefoon van mijn vrouw.... Én via een internetbrowser op mijn laptop kan ik zonder enkel probleem op mijn nas.....

Wanneer ik dus met mijn iPhone 6+ op mijn nas via FTP erop wil slaagt er geen enkele manier in om contact te leggen....

ik hang nu dus vast en zou niet weten wat te doen nu.... Want het ligt wel degelijk aan mijn iPhone 6+.

Ik hoop via deze weg dat er iemand is die me kan Helpen...

Ik heb KPN -HI Als provider....

Ik kom net deze vraag eerst of er een of andere instelling misschien fout staat voordat ik overga tot fabrieks instellingen....

Ik neem aan dat mijn iPhone 6 plus gewoon ftp ondersteunt

Dankjewel alvast voor de gedane moeite.

Jan Venmans
Tilburg

apotheosis 14-05-15 03:06

Ik kan u helaas niet helpen, ik ken geen zier van ftp gedoe enz...

Het enige wat ik gewoon wil meegeven is dat ik 2 apps heb voor mijne nassysteem en dat is my cloud en infuse, de ene vult een beetje de andere aan, de ene kan wel ietske wat de andere niet kan.

Ik heb wel een western digital nassysteem.

jemmie 14-05-15 13:03

Ik neem aan dat de iPhone wel met hetzelfde netwerk verbonden is?
Gebruiken de andere iPhone dezelfde app om te connecten.
Wat gaat er mis, krijg je een melding dat de server niet gevonden kan worden of dat je geen connectie op kan zetten.

jeevee 14-05-15 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jemmie (Bericht 997869)
Ik neem aan dat de iPhone wel met hetzelfde netwerk verbonden is?
Gebruiken de andere iPhone dezelfde app om te connecten.
Wat gaat er mis, krijg je een melding dat de server niet gevonden kan worden of dat je geen connectie op kan zetten.


Ik heb dat met twee verschillende iphone's geprobeerd op het gewone 3G en 4G netwerk niet eens via Wi-Fi.

Met beide iphone's van collega geen enkel probleem kan ik zo op mijn ftp....
Met mijn 6+ krijg ik net eens een foutmelding... Er word gewoon geen connectie gemaakt...

Gebruikte op alle iphone's dezelfde app... Dezelfde instellingen...

jemmie 14-05-15 14:01

Gebruik je ftp of sftp (poort 21 of 22). Je collega's hebben deze ook KPN (hi) als provider?

Wat je kan proberen is om via een telnet app, bv telnet light, verbinding te maken de zelfde poort als de ftp server gebruikt om te kijken of KPN deze poort niet blokkeerd.

Heeft het ooit gewerkt op de 6?

jeevee 14-05-15 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jemmie (Bericht 997879)
Gebruik je ftp of sftp (poort 21 of 22). Je collega's hebben deze ook KPN (hi) als provider?

Wat je kan proberen is om via een telnet app, bv telnet light, verbinding te maken de zelfde poort als de ftp server gebruikt om te kijken of KPN deze poort niet blokkeerd.

Heeft het ooit gewerkt op de 6?

Collega's hebben andere provider.
Heb het net op twee iPhone 6 toestellen getest...
Tele2 en vodafone...
Kan er zonder probleem op.
Gebruik poort 21..

Lijkt me sterk dat KPN die poort blokkeert...
Op mijn oude iPhone 4 heeft t voorheen ook gewoon goed gewerkt.

Blijft een vreemd verhaal

Ga maar eens terug zetten op fabrieks instellingen

jemmie 14-05-15 15:39

Hi wordt opgeheven en wordt KPN misschien is dat de reden dat het nu niet meer werkt en vroeger wel.

jeevee 14-05-15 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jemmie (Bericht 997886)
Hi wordt opgeheven en wordt KPN misschien is dat de reden dat het nu niet meer werkt en vroeger wel.

Ga straks mijn simkaart in een andere iPhone 6 stoppen....
Kijken wat er gebeurt...
Ik hou je op de hoogte


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:33.