//

iMessage dubbele conversatie

iMessage dubbele conversatie discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) iMessage heeft de bijzondere gewoonte om af en toe de conversatie die ik heb met mijn vrouw, in 2 gesprekken op te splitsen. Afwisselend komt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-05-15, 18:29
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Unhappy iMessage dubbele conversatie

iMessage heeft de bijzondere gewoonte om af en toe de conversatie die ik heb met mijn vrouw, in 2 gesprekken op te splitsen.

Afwisselend komt het bij mij of bij haar voor. Het gekke is dat telkens wanneer dat voorkomt, bij de ander het gesprek wél gewoon in 1 conversatie weergegeven wordt. Dus een reactie in een bestaand gesprek begint ineens als een nieuwe conversatie bij een van ons.

Is hier wat tegen te doen? Ik heb al diverse malen op beide toestellen de hele conversatie(s) gewist, iMessage uitgeschakeld, toestel opnieuw opgestart en iMessage weer ingeschakeld. En opnieuw verder chatten maar.
Dan gaat het weer goed maar een paar dagen later is het weer zover.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-05-15, 18:38
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Misschien stuurt jouw vrouw berichten vanaf een ander adres dan dat jij haar berichten stuurt. Jij stuurt bijvoorbeeld berichten naar haar 06-nummer, maar zij stuurt antwoorden vanaf haar Apple ID. Ik heb het ook wel eens gehad. Controleer op de iPhone van je vrouw de iMessage instellingen.
__________________
Daniel
  #3  
Oud 26-05-15, 20:04
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Dat klopt @dvischjager. Als ik op de ene conversatie tik op 'contact' achter haar naam, dan zie ik haar 06 in het blauw. En bij de andere conversatie is dat dan haar email adres in het blauw.

Echter doet zij niets anders dan gewoon replyen in een bestaande conversatie vanaf haar telefoon. En bij haar staat het gesprek dan nog wel gewoon in 1 conversatie.

Bij de iMessage instellingen staat dat we bereikbaar zijn op ons mobiele nummer en mail adres, dat klopt toch zo?
  #4  
Oud 26-05-15, 20:09
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Jouw vrouw blijft nog maar 1 conversatie zien omdat jouw iPhone automatisch weer antwoordt op het adres waar je vrouw vanaf stuurt volgens mij.

Je moet in de instellingen op haar iPhone kijken bij "Start nieuwe gesprekken vanaf". Selecteer daar haar mobiele nummer.

Stuur dan eens een iMessage naar je vrouw, en kijk of het dan is opgelost.
  #5  
Oud 26-05-15, 20:27
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Dat is precies wat ik telkens gecontroleerd heb als ik zag dat het mis ging; die instelling 'start nieuwe gesprekken vanaf' stond dan telkens goed (nl. op het mobiele nummer)

Wat ik niet begrijp is hoe dit invloed heeft. Immers is er geen nieuw gesprek...?

Het gekke is zelfs, dat wanneer ze bijvoorbeeld tussendoor verder praat vanaf haar macbook dat wel altijd gewoon goed gaat (het blijft een conversatie) terwijl ze dan toch echt berichten vanaf haar iCloud mailadres verstuurd via iMessage. Maar de reacties blijven netjes in 1 conversatie (ik denk omdat het geen nieuwe conversatie is)
  #6  
Oud 27-05-15, 00:09
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Het gaat inderdaad niet om een nieuw gesprek voor jou, maar misschien op haar iPhone wel. Probeer eens haar uit je contacten te halen en weer toe te voegen. Misschien ook handig als zij jou even verwijdert en opnieuw toevoegt.
  #7  
Oud 27-05-15, 07:04
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Hm dat ga ik eens proberen!
  #8  
Oud 16-07-15, 09:10
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Inmiddels ook de tip van @dvischjager geprobeerd.

Het probleem blijft, ook met de komst van iOS8.4

Het gekke is dat mijn vrouw binnen enkele seconden 2 berichtjes stuurt die dus bij mij in 2 aparte gesprekken terechtkomen op mijn iPhone (op mijn Mac weer gewoon in 1)

Ook als ik op 'details' klik in de conversatie en dus haar locatie opvraag, zie ik twee bolletjes met haar locaties..... Blijft vreemd dit.
Reageren

Labels
conversatie, dubbel, imessage, splitsen



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone verwijdert automatisch sms conversatie Pakito iPhone algemeen 3 25-10-09 12:49
Tekst (sms) conversatie weergave gaat fout Uncle iPhone algemeen 1 14-04-08 10:59
Per sms wissen ipv hele conversatie didiersergei Archief 8 16-03-08 23:36
SMS conversatie probleem met beantwoorden sammy25ams iPhone algemeen 15 03-02-08 14:59
sms conversatie DenDrees Unlock [archief] 5 28-11-07 22:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:17.