iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   bel geschiedenis wordt gedeeld (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/164864-bel-geschiedenis-wordt-gedeeld.html)

speed883 02-06-15 09:07

bel geschiedenis wordt gedeeld
 
Hallo,
Ik heb een Iphone 6 en mijn vrouw een 5S.
Mijn bel geschiedenis verschijnen bij haar in recent.
We gebruiken hetzelfde apple ID.
Ik heb gekeken bij icloud de instelling op de iPhones nagekeken etc.
Ik heb geen idee wat ik nog moet doen om dit aan te passen
Ik kan op internet niets vinden hier over.
Wie heeft voor de oplossing.
Alavast bedankt voor de medewerking.

groet,
Edwin

Guest-20180925190238 02-06-15 10:12

Settings -> FaceTime -> iPhone Mobile Calls = OFF

speed883 02-06-15 11:23

Hartelijk dank.
Ga het proberen.
Laat het weten.

groet,
Edwin

Blazez 02-06-15 11:25

En wellicht nadenken over ieder een eigen apple-id en family sharing aanmaken.

speed883 03-06-15 12:41

Hallo,

Eigen apple id is zeker een mogelijkheid.
Instelling aangepast, nog steeds hetzelfde.
Dan toch maar een andere apple id aanmaken.
Vindt wel vreemd dat dit kan.
Iemand misschien nog een idee?
Ik hoor het graag.

Groet,
Edwin

Guest-20180925190238 03-06-15 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speed883 (Bericht 998990)
Vindt wel vreemd dat dit kan.

Dat "vreemde" verschijnsel is bekend onder de naam Continuity/Handoff. Daar kan men soms last van hebben als men één iCloud Apple ID met een hele familie, voetbalclub of regiment gebruikt.

speed883 03-06-15 17:01

Hartelijk dank voor jullie mee denken.
Ik ga een ander ID aanmaken.

Groet,
Edwin

zwakhalen 14-08-15 20:16

iemand nog ideeën? Na de update van vandaag heb ik ook dit geval. Iphone mobile calls staat al uit. En om een apart account aan te maken vind ik niet handig.

ButcherJF 24-08-15 07:50

Helpt het als je bij Instellingen/Berichten/Sturen en ontvangen alleen je eigen telefoonnummer aanvinkt en de rest uit?

debroei 26-10-15 21:48

Iemand nog een goed idee?
Ik gebruik iCloud extra opslag GB + iTunes match op 1 account.
Heb meerdere apparaten, maar de bel geschiedenis blijft gedeeld ondanks alles uit te hebben geschakeld (handof, bellen via etc).

Gebruik van 2 Apple id's (op1 device) zal niet werken vrees ik. En is ivm back up en iTunes match dus geen optie.
Op Apple support fora gilt men van de daken dat dit ligt aan het feit dat je jouw Apple id niet mag delen. Laat mij zelf bepalen of ik 1 id voor mijn eigen apparaten wil gebruiken? Toch?

Echter doordat ik meer dan 1 device gebruik en ik werk en privé gescheiden wil houden zou dit fijn zijn. Iets wat zo dus niet lukt. Ik zou dan dus met meerdere id's moeten gaan werken om dit mogelijk te maken?

Dit is jammer want ik hoef deze info niet al mijn apparaten te zien. Het lukt mij nu dus niet om dit zelf te bepalen.
Iemand ervaring met het gebruik van 2 id's op 1 device? Dus 1 basis id voor privé, en 1 id voor "werk/zakelijk" dus op 1 device met FaceTime inloggen op een ander Apple id?

debroei 27-10-15 15:23

Niemand ervaring hiermee?

ballegooier 28-10-15 02:54

Jawel maar ik heb idd 3 Apple id's aangemaakt.....

debroei 28-10-15 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 1011061)
Jawel maar ik heb idd 3 Apple id's aangemaakt.....

Maar ws 1 per apparaat?

Richu75 29-10-15 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debroei (Bericht 1010935)
Iemand nog een goed idee?
Ik gebruik iCloud extra opslag GB + iTunes match op 1 account.
Heb meerdere apparaten, maar de bel geschiedenis blijft gedeeld ondanks alles uit te hebben geschakeld (handof, bellen via etc).

Gebruik van 2 Apple id's (op1 device) zal niet werken vrees ik. En is ivm back up en iTunes match dus geen optie.
Op Apple support fora gilt men van de daken dat dit ligt aan het feit dat je jouw Apple id niet mag delen. Laat mij zelf bepalen of ik 1 id voor mijn eigen apparaten wil gebruiken? Toch?

Echter doordat ik meer dan 1 device gebruik en ik werk en privé gescheiden wil houden zou dit fijn zijn. Iets wat zo dus niet lukt. Ik zou dan dus met meerdere id's moeten gaan werken om dit mogelijk te maken?

Dit is jammer want ik hoef deze info niet al mijn apparaten te zien. Het lukt mij nu dus niet om dit zelf te bepalen.
Iemand ervaring met het gebruik van 2 id's op 1 device? Dus 1 basis id voor privé, en 1 id voor "werk/zakelijk" dus op 1 device met FaceTime inloggen op een ander Apple id?

Voor zover ik weet is iTunes Match gekoppeld aan het Apple ID wat je gebruikt voor iTunes. Itunes Match zou je dus redelijkerwijs moeten kunnen gebruiken op een tweede device. Dus op iPhone 1 gebruik maken van Apple ID a@icloud.com (zowel iCloud als iTunes/App Store) en op iPhone 2 als b@icloud.com voor iCloud en a@icloud.com voor iTunes en App Store.

De aangekochte extra ruimt is helaas wel gekoppeld aan je primaire Apple ID. Die kun je op het tweede device niet gebuiken, maar zul je het moeten doen met de gratis 5 GB.

ballegooier 29-10-15 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debroei (Bericht 1011118)
Maar ws 1 per apparaat?

Niet per-se hoor. Op mijn werktelefoon (iPhone) en werktablet (iPad) gebruik ik hetzelfde Apple ID.
Op mijn computer en iPhone van mij en mijn vrouw gebruiken we elk een eigen Apple ID voor iCloud zaken, maar daarnaast wordt voor de App Store wel altijd mijn Apple ID gebruikt.

debroei 29-10-15 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 1011207)
Niet per-se hoor. Op mijn werktelefoon (iPhone) en werktablet (iPad) gebruik ik hetzelfde Apple ID.
Op mijn computer en iPhone van mij en mijn vrouw gebruiken we elk een eigen Apple ID voor iCloud zaken, maar daarnaast wordt voor de App Store wel altijd mijn Apple ID gebruikt.

Wat ik me nu afvraag is of ik op mijn iPhone een (basis) Apple id kan gebruiken voor Appstore, iCloud, iTunes match en dan een apart aangemaakt idmpermgezinslid voor diensten zoals FaceTime en IMessage.
Ik wil op alle apparaten gebruik blijven maken vande aangekochte webruimte in ICloud, en van iTunes match.

ballegooier 29-10-15 22:22

Probeer het eens?

debroei 29-10-15 22:42

Ja dat moet ik misschien doen, alleen als er mensen met Pos/neg ervaring aanwezig zijn. Dan voorkomt dit misschien een teleurstelling en een hoop werk en uitproberen. Misschien weet iemand (Timosha) wel of dit überhaupt is toegestaan. 2 Ids op 1 apparaat voor verschillende functies.

Guest-20180925190238 30-10-15 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debroei (Bericht 1011214)
Misschien weet iemand (Timosha) wel of dit überhaupt is toegestaan. 2 Ids op 1 apparaat voor verschillende functies.

Op een test iPhone 6 heb ik zelfs drie (3) Apple ID's in gebruik:

1) iCloud Apple ID (xxxxxxxx@mac.com);

2) App Store/iTunes Apple ID (xxxxxxxx@t-online.de). Dit Apple ID wordt ook door mijn vrouw gebruikt voor een App Store en Mac App Store. Voor het overige gebruikt moeder de vrouw een eigen iCloud Apple ID (xxxxxxxx@me.com);

3) Developer Apple iD (developer@xxxxxxxx.yy) voor de TestFlight app;

Soms wisselen wij 2) omdat wij Apple ID's hebben voor de B, D, F, USA en NL App Stores.

Birraio 27-12-15 19:05

@timosha @debroei
Al vorderingen gemaakt? Kwam dit topic tegen bij het zoeken en heb vegelijkbaar probleem als de broei
- Heb 2x iphone 6 met aparte telefoonnummers, 1x prive en 1x zakelijk
- Heb 1 iCloud account en voor zover ik bovenstaand begrijp deze ook voor iTunes (in elk geval staan ze in beide telefoons) daar door worden mijn contacten gesynchroniseerd als ik in 1 van beide telefoons ze toevoeg.
- Prive is 64GB en staat vol met pics en 150 apps, zakelijk is 16GB en maar 25 apps en paar pics.
- Contacten wil ik gesynchroniseerd hebben omdat ik ze voor beide soms nodig heb, en dit werkt goed
- Zakentelefoon heb ik 1 email adres - Outlook / exchange - met daaraan gekoppeld de agenda die ik ook op de zakelijke laptop gebruik, dit werkt goed. Reden is dat ik dan uitnodigingen ook gelijk in de iPhones kan toevoegen en in de agenda in Outlook
- Privetelefoon heb ik meerdere prive email adresssen, maar ook de bovenstaande outlook / exchange mail.

Het enige wat dus stoort - en wat niet werkt met het uitzetten van handsoff en facetime is het gesprekken verhaal.
Mis ik op een van de telefoons een gesprek dan zie ik die op de andere, en uiteraard ook de belhistorie is te zien. Wat is de korste oplossing en welke zetten moet ik daar voor doen. Begrijp de laatste reactie van @timosha niet helemaal dus wellicht kun je mij het uitleggen. Moet ik dan voor beide aparte iCloud en/of iTunes aanmaken?

Mocht er een topic zijn waar het wel erg duidelijk is dan graag daar de link van. Kwam dit topic tegen bij het zoeken (er waren er nog een paar maar daar krijg ik niet de gewenste info vandaan)
Alvast bedankt !


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:31.