iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone of iPod Touch (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/164866-iphone-ipod-touch.html)

Vic55 02-06-15 08:56

iPhone of iPod Touch
 
Ik heb een oude klassieke iPod die ik af en toe gebruik maar hoofdzakelijk gebruik ik die als we op reis gaan, in de luchthaven gedurende het wachten, in de vlieger, aan het zwembad en zo van die dingen. Nu hapert deze iPod af en toe en overweeg ik om een iPod Touche te kopen. Echter vind men zoon dat ik beter een iPhone 6 zou kopen. Die kan ik ook voor het luisteren van muziek gebruiken zegt hij. Ik heb nu wel al een Samsung smart Phone en omdat deze nog niet echt aan vervanging toe is twijfel ik voor de moment. Wat zou jullie advies zijn? Zijn er hier nog veel mensen die een iPod gebruiken?

Mvg, Vic

iPhoneAlot 02-06-15 10:59

Kwestie van budget, lijkt me. Zelf ben ik zeer tevreden over de iPhone als muziekbron. Streamen naar een Parrot Zik, de autoradio en soms met een bekabelde hoofdtelefoon. Er staat nu zo'n 60GB muziek op, ongecomprimeerd. De geluidskwaliteit is van model tot model steeds verbeterd.
Als je iemand bent die z'n smartphone altijd bij zich heeft, is één apparaat natuurlijk wel zo handig.

peerenbooms 02-06-15 14:39

op die Samsung smartphone kun je toch ook naar muziek luisteren ;-)

Vic55 02-06-15 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms (Bericht 998928)
op die Samsung smartphone kun je toch ook naar muziek luisteren ;-)

Klopt natuurlijk, maar het is maar een S4 Mini en die heeft maar 8Gb geheugen en als je daar al het gebruikte geheugen door het systeem, wat apps en wat foto's aftrekt, dan blijft er me op dit ogenblijk al maar iets meer dan 2Gb vrije ruimte over. Voor Spotify off lijsten zal dat nog wel voldoende zijn, maar ik heb een tamelijke uitgebreide eigen iTumes library (op men oude iPod staat momenteel bijna 8Gb en ik zou er graag nog wat bijplaatsen) en dus die kan ik onmogelijk op die Samsung op krijgen.

peerenbooms 02-06-15 18:00

tja da is idd mini , en dus de keuze tussen een iphone met minimaal 32Gb of een Ipod met meer geheugen.

Ik persoonlijk zou dan voor een iphone gaan zodat je je zakken niet vol hebt met mobieltjes en ipods, maar ja de iphone heeft een enorm prijskaartje in vergelijk met een ipod touch, MIsschien ipv een Iphone 6 een iphone 5s (2e hands, op deze site worden er genoeg aangeboden rond de 350€)

remundo7000 02-06-15 23:15

De goedkoopste oplossing is een micro-sd kaart voor de Samsung van 16 GB ... dat kost minder dan 10€.

Dat gezegd hebbende, de muziek-app op de iPhone is heel fijn. Ik heb van het werk een Samsung galaxy s4 mini, maar hoe je daar muziek op kan luisteren, anders dan met spotify, weet ik niet. Ik vind het niet lekker werken.

peerenbooms 03-06-15 11:06

De samsung mini s4 heeft toch geen sd slot dacht ik

remundo7000 03-06-15 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms (Bericht 998986)
De samsung mini s4 heeft toch geen sd slot dacht ik

Bij die van mij zit onder de batterij een sd-kaart-slot, naast die voor de sim.

peerenbooms 03-06-15 15:37

Oké prima tip dan voor de ts

Vic55 04-06-15 08:21

Zal er de batterij dan eens moeten uitnemen, want ik weet niet of dit bij mij ook het geval is. Alleszins thx.

Vic55 08-06-15 14:58

Ik zou hier toch nog eens graag willen informeren, als je een iPod Touche zou vergelijken met een iPhone 6 of er bepaalde functies of zo zijn die bijvoorbeeld bij een iPod beter zijn ten opzichte van de iPhone 6 of omgekeerd. Zeker wat betreft de muziek speler, want ja een iPod was toch origineel speciaal voor muziek bedoelt. Of zijn beiden op dat vlak identiek. En ook wat betreft de camera en de foto app, hoe zit de vergelijking daar mee?

cynthiar 17-06-15 08:25

Geluidskwaliteit tussen ipod en iphone is hetzelfde. De camera van de ipod is slechter als vd iphone, maar maakt toch nog goede foto's bij voldoende licht.
Alleen de prijs is toch een groot verscil.
Op de nieuweste iphone 6 heb je wel iets meer functies maar gebruik je die?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:25.