iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Heb ik nog Apple garantie? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/164922-apple-garantie.html)

faire4u 03-06-15 23:59

Heb ik nog Apple garantie?
 
Ik heb een iphone 6 naar BelCompany gebracht en zij hebben deze laten repareren door Dynafix (had een toestel verzekering gelukkig) , Dynafix heeft er een nieuw scherm op gezet maar nu 6 weken later ben ik niet tevreden aangezien het glas aan de zijkant los komt van het frame en er een witte waas te zien is aan de linkerkant van het lcd. Kan ik omdat ik niet tevreden ben met de reparatie die door Dynafix is uitgevoerd op mijn iphone deze nu bij Apple ter reparatie aanbieden of is de Apple garantie nu komen te vervallen omdat die ooit val schade heeft gehad?

Blazez 04-06-15 11:43

Mijn vermoeden is dat apple zal zeggen dat de garantie (door de reparatie) bij dynafix ligt.
Hoe lang geleden heb je het toestel gekocht?

Werner1963 04-06-15 13:46

Neem eerst contact op met je verzekering want die heb je als eerste aangesproken ?

Om welke reden is het scherm vervangen geweest ?

faire4u 04-06-15 13:52

Toestel is van december en het scherm is vervangen vanwege valschade. Dynafix heeft in mijn ogen pruts werk geleverd, glas is los van het frame en lcd vertoont witte waas alsof daar geen lijm tussen zit.

Werner1963 04-06-15 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door faire4u (Bericht 999077)
Toestel is van december en het scherm is vervangen vanwege valschade. Dynafix heeft in mijn ogen pruts werk geleverd, glas is los van het frame en lcd vertoont witte waas alsof daar geen lijm tussen zit.

Als je dit via je verzekering hebt laten doen, neem dan opnieuw contact op met je verzekering

faire4u 04-06-15 17:58

Klopt het dat Dynafix niet in opdracht van Apple repareerd, maw dat wanneer Dynafix hem open heeft gehad dat je garantie vervalt, heb gelezen dat dynafix geen officiële Apple onderdelen gebruiken bij hun reparaties. Iemand die dat kan bevestigen of ontkrachten?

RWK 04-06-15 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door faire4u (Bericht 999090)
Klopt het dat Dynafix niet in opdracht van Apple repareerd, maw dat wanneer Dynafix hem open heeft gehad dat je garantie vervalt, heb gelezen dat dynafix geen officiële Apple onderdelen gebruiken bij hun reparaties. Iemand die dat kan bevestigen of ontkrachten?

Dit kan kloppen. Ik zie Dynafix niet op de Apple site als Authorized Service Provider. Je kan dus niet bij Apple aankloppen om de reparatie die Dynafix voor je heeft uitgevoerd, te herstellen. Je zou ook contact kunnen opnemen met de klantenservice van Apple zelf als je het nog steeds niet kan geloven, maar zij zullen jou weer doorverwijzen naar Dynafix :)

Ik raad je voor de volgende keer ook af om een extra toestel verzekering erbij te nemen als je voorzien bent van een inboedelverzekering. Eigenlijk is een extra toestel verzekering niet nodig. Je ziet nu wat je ervoor terug krijgt. Beter een AppleCare+ pakket.

Freeltd 04-06-15 21:57

Dacht dat dynafix wel ooit officiële hersteller was, maar kan mis zijn. Maar google staat vol van deze dubieuze hersteller en een aantal merken zijn daardoor weggegaan bij hen.

Blazez 05-06-15 11:40

Volgens de regeltjes zal je ze denk ik ook nog wel de gelegenheid geven om de fout te herstellen. Je hebt garantie op een reparatie en voordat je ergens anders gaan shoppen, zal je waarschijnlijk toch bij dynafix terecht moeten (hoe rottig het ook is, maar zo zijn de regeltjes).
Apple zal je qua reparatie gewoon wegsturen (rottig voor jou, maar terecht in mijn ogen gezien de (waarschijnlijk onvakkundige) reparatie door een ander).
Als je bij apple terecht komt kom je in het beste geval denk ik op een vervanging met bijbetaling uit. (in het beste geval)

peerenbooms 05-06-15 16:31

Niet iedere inboedel verzekering dekt schade aan smartphones, laptops ed.

faire4u 05-06-15 17:14

Het ging om een gsm verzekering op de iPhone, is inmiddels opgezegd, had beter Apple care kunnen nemen in het begin. Wijze les voor in de toekomst. Ik denk dat ik weer terug ga naar Dynafix heb tenslotte toch 3 maanden garantie op ń reparatie.

Volgens mij heeft in dit geval Vodafone een fout gemaakt door het toestel niet bij een officiële Apple repair shop ter reparatie aan te bieden waardoor ik nu geen Apple garantie meer heb.

faire4u 28-06-15 22:24

Ben gisteren bij de Apple store in Amsterdam geweest ze hebben het scherm kosteloos vervangen ondanks het geen originele was wat dynafix had geplaatst. Ze hebben wel een kopie gemaakt van de mail die ik met dynafix heb gehad waarbij Dynafix heeft gemeld uitsluiten originele Apple onderdelen te monteren. Apple heeft meerdere klachten ontvangen van klanten die niet tevreden waren over Dynafix. Apple neemt nog contact op met deze firma, ik heb gelukkig weer een nieuw en vooral origineel scherm en er is mij gezegd dat de garantie weer van toepassing is op mijn toestel. Anders had ik €90,80 excl btw moeten betalen, goede service van Apple.

Blazez 28-06-15 22:32

Wouw! gaaf man. Leuk dat je ook nog even terug meld. Wat goed gegaan.

RWK 28-06-15 23:31

Top om dit te horen! Veel plezier ermee :)

iPhoneAlot 29-06-15 12:16

Prima service! Gelukkig opgelost.

eddiemen 29-06-15 12:22

Gelijk een reden om Dynafix links te laten liggen...

Starscreamer 30-06-15 08:26

Mijn vriendin had ook ooit eens gloednieuwe toestel die direct kapot was.
We moesten hem van de provider ook opsturen na Dynafix.
Dit weigerde ik en belde Apple op, die gaf aan om nooit een Apple product in de garantie periode na Dynafix of provider te brengen! Het beste was om contact op te nemen met Apple.
Ben blij dat ik dat toen gedaan heb :)

Gelukkig is het bij jou allemaal goedgekomen

faire4u 01-07-15 12:30

Zo leren we hier nog wat. 😏


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:35.