iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Officiele apple-verdeler Fake (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/165013-officiele-apple-verdeler-fake.html)

MICH07 08-06-15 10:16

Officiele apple-verdeler Fake
 
Goeiemorgen allemaal

Om een lang verhaal kort te proberen houden:
- Iphone 4s 13maand oud (toch geen garantie meer, wegens op btw nr aangekocht zei hij): probleem: Uitvallen na 2 a 3 foto's nemen. Hij gaat pas terug aan als in stopcontact.
- Apple dealer vervangt camera
- Iphone 4s doet het nog altijd niet goed
- Apple dealer beantwoord mijn mails niet gedurende 1jaar en winkel gesloten wegens ziekte
- Toen ik in een andere winkel ging informeren om €200 op te leggen voor een nieuwe 4s stond ik versteld. Apple nam de 4S niet terug omdat eraan geknoeid was. De camera die werd vervangen door een officiele apple dealer bleek fake te zijn
- Ik heb toen een nieuwe 5s gekocht, maar uiteraard kan ik dit niet zomaar laten passeren
- na 1jaar ben ik terug gegaan met alle dossiers naar deze persoon en hij zou nu de batterij vervangen. Ook op mijn kosten, factuur zou volgen
- Nu mag ik hem terug gaan ophalen, maar ik vraag me af als dit wel oké is?!!!
Het grapje kostte me dus in 1,5jaar een Iphone 4S + Iphone 5S + reparatiekosten en een heleboel gezeik.
- Kan ik de appledealer aanklagen voor het gebruiken van valse wisselstukken?
Kan ik in contact komen met apple zelf zodat hij eventuele licentie kan verliezen?

Alvast dank voor jullie hulp!
Deze man haalt het bloed vanonder mijn nagels.

Guest-20180925190238 08-06-15 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MICH07 (Bericht 999323)
- Apple dealer vervangt camera

Om een lang verhaal kort te maken: Apple Authorized Resellers (APR) vervangen geen camera's.

Blazez 08-06-15 10:28

Ik moet het echt drie keer lezen, maar ik probeer het toch.

Voor zover ik het begrijp heb je meer dan een jaar geleden een 4s gekocht, en deze is niet goed. De dealer heeft een reparatie gedaan en die is niet goed uitgevoerd waardoor je bij Apple binnen het jaar geen garantie kunt claimen.
Dan houd het (vrees ik) een beetje op. Voornamelijk omdat Apple maar 1 jaar garantie geeft op artikelen die niet bij Apple direct gekocht zijn (in nederland in ieder geval, ik vermoed dat je in Belgie woont?) Daarnaast , op BTW nummer gekocht, daarmee bedoel je een zakelijke aankoop? Dan is het dacht ik altijd 1 jaar garantie.

Apple aanspreken over een malafide dealer kan natuurlijk altijd (ik weet even niet wat wisselstukken zijn). Of Apple er iets mee doet is een andere zaak.
Wat ik zou kunnen verzinnen is dat je een (zeer duidelijke) omschrijving richting Apple maakt in dat geval met alles wat er gebeurd is.
Zal het iets uithalen? Anders dan een gevoel van "ik heb iets gedaan" vrees ik niet.

Andere vragen die ik zo kan verzinnen.
Waarom is de batterij vervangen (en wat kostte dat)
Waarom pas na een jaar terug gegaan

MICH07 08-06-15 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blazez (Bericht 999325)
Ik moet het echt drie keer lezen, maar ik probeer het toch.

Voor zover ik het begrijp heb je meer dan een jaar geleden een 4s gekocht, en deze is niet goed. De dealer heeft een reparatie gedaan en die is niet goed uitgevoerd waardoor je bij Apple binnen het jaar geen garantie kunt claimen.
Dan houd het (vrees ik) een beetje op. Voornamelijk omdat Apple maar 1 jaar garantie geeft op artikelen die niet bij Apple direct gekocht zijn (in nederland in ieder geval, ik vermoed dat je in Belgie woont?) Daarnaast , op BTW nummer gekocht, daarmee bedoel je een zakelijke aankoop? Dan is het dacht ik altijd 1 jaar garantie.

Apple aanspreken over een malafide dealer kan natuurlijk altijd (ik weet even niet wat wisselstukken zijn). Of Apple er iets mee doet is een andere zaak.
Wat ik zou kunnen verzinnen is dat je een (zeer duidelijke) omschrijving richting Apple maakt in dat geval met alles wat er gebeurd is.
Zal het iets uithalen? Anders dan een gevoel van "ik heb iets gedaan" vrees ik niet.

Andere vragen die ik zo kan verzinnen.
Waarom is de batterij vervangen (en wat kostte dat)
Waarom pas na een jaar terug gegaan


Hallo!
Dank voor uw antwoordje.
Ik zal inderdaad toch even een korte uitleg naar Apple richten. Heel misschien wordt deze verkoper toch even wakker geschud.

Ik ben pas na een jaar terug geweest omdat hij een héle periode gesloten was wegens ziekte. Na drie keer voor een gesloten deur en onnoemelijke mails heb ik de 4S gewoon even weggeborgen. Nu is hij terug open en vangt hij de volle laag uiteraard.
Hij vroeg me waarom de camera ooit werd vervangen. Dit was echter zijn idee nadat ik de klacht uitlegde. Nu heeft hij de batterij vervangen ook. De camera kost me €80 excl. BTW en de batterij zo'n €75. Zo lig ik al aan €155, terwijl mijn 4S nu eigenlijk geen 'apple' meer is.

Blazez 08-06-15 10:48

Hmm, ik zou me in eerste instantie richten op wat Timosha aangeeft. Resellers vervangen geen camera's.
De reden voor het (zogenaamd) vervangen heb je wellicht nog in de mail staan. Laat hem maar verklaren waarom de cam vervangen is, en of hij dat werkelijk gedaan heeft (onderzoek meerdere bronnen waaruit blijkt dat resellers geen camera's vervangen).

Daarnaast lijkt me 75 euro voor een accu vervangen redelijk hoog. Zelf pas nog gedaan en qua werk viel het wel mee. Maar ik weet niet of dit een standaard/logisch bedrag is voor een batterij vervanging.

Wat is je eigenlijke doel? Dat de reseller een schop krijgt? (kan ik me wel voorstellen, maar ik geef je weinig kans).

Zoek anders medestanders met klachten over deze reseller. samen kan je wellicht iets bereiken. Alleen? Kansloos.

MICH07 08-06-15 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blazez (Bericht 999328)
Hmm, ik zou me in eerste instantie richten op wat Timosha aangeeft. Resellers vervangen geen camera's.
De reden voor het (zogenaamd) vervangen heb je wellicht nog in de mail staan. Laat hem maar verklaren waarom de cam vervangen is, en of hij dat werkelijk gedaan heeft (onderzoek meerdere bronnen waaruit blijkt dat resellers geen camera's vervangen).

Daarnaast lijkt me 75 euro voor een accu vervangen redelijk hoog. Zelf pas nog gedaan en qua werk viel het wel mee. Maar ik weet niet of dit een standaard/logisch bedrag is voor een batterij vervanging.

Wat is je eigenlijke doel? Dat de reseller een schop krijgt? (kan ik me wel voorstellen, maar ik geef je weinig kans).

Zoek anders medestanders met klachten over deze reseller. samen kan je wellicht iets bereiken. Alleen? Kansloos.

Dat wist ik inderdaad niet. Ik ben een leek die een Iphone heeft voor mijn werk en mijn werkgever kocht alles bij deze apple dealer. Dus als er iets stuk was of niet werkte mocht ik gewoon naar deze dealer gaan. Hij maakt me wijs dat de camera vervangen moest worden. Hiervan hebben wij nog de factuur liggen als bewijs.
Mijn Iphone was de laatste aankoop bij deze dealer. Mijn werkgever is ook overgeschakeld op een andere dealer.

Eigenlijk, na zo gemeen behandeld te worden, wil ik wel dat deze dealer een grote schop krijgt. Ik ken nog twee bedrijven die hier serieuze klachten over hebben. Dus misschien kan ik op die manier apple informeren?
Ik kan maar hopen dat hij zijn licentie verliest en de mensen niet meer oplicht. Had ik het geweten, dan ruilde ik de Iphone gewoon in voor een nieuwe! Punt en gedaan. Nu kostte de 5S me een pak meer + de oplopende kosten voor die 4S die ik eigenlijk niet meer nodig heb.

Guest-20180925190238 08-06-15 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MICH07 (Bericht 999329)
Ik ben een leek die een Iphone heeft voor mijn werk en mijn werkgever kocht alles bij deze apple dealer.

En welke dealer is dat dan? De Belgische officiële Apple dealers kan je op onderstaande pagina vinden. Staat jouw dealer daar niet bij kan je niet bij Apple terecht voor klachten.

https://locate.apple.com/be/nl/

Succes verder. :)

Blazez 08-06-15 11:00

Nou, sterkte dan. Onthou in ieder geval dat 1 ontevreden klant geen enkele indruk maakt. Meerdere ontevreden klanten valt op, heel veel ontevreden klanten kan wellicht iets veranderen.
Gebruik gerust social media (twitter bijvoorbeeld) hiervoor. Wellciht kan je iets bereiken. Zorg dan wel dat je netjes blijft en de waarheid aan je kant hebt. Anders kan het als een boemerang terug komen.

MICH07 08-06-15 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 999331)
En welke dealer is dat dan? De Belgische officiële Apple dealers kan je op onderstaande pagina vinden. Staat jouw dealer daar niet bij kan je niet bij Apple terecht voor klachten.

https://locate.apple.com/be/nl/

Succes verder. :)

Hij staat er 'gelukkig' nog bij...
COMPUTERSYSTEMEN WILLAERT BVBA
BRUGSESTEENWEG 351
8800 ROESELARE

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 juni 2015 om 11:15 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blazez (Bericht 999332)
Nou, sterkte dan. Onthou in ieder geval dat 1 ontevreden klant geen enkele indruk maakt. Meerdere ontevreden klanten valt op, heel veel ontevreden klanten kan wellicht iets veranderen.
Gebruik gerust social media (twitter bijvoorbeeld) hiervoor. Wellciht kan je iets bereiken. Zorg dan wel dat je netjes blijft en de waarheid aan je kant hebt. Anders kan het als een boemerang terug komen.

Hartelijk dank!
Ik zal dit inderdaad subtiel aan boord moeten leggen.

Guest-20180925190238 08-06-15 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MICH07 (Bericht 999333)
Hij staat er 'gelukkig' nog bij...
COMPUTERSYSTEMEN WILLAERT BVBA
BRUGSESTEENWEG 351
8800 ROESELARE

Dat is in ieder geval geen erkende Apple-serviceprovider. Die reseller mag, zoals ik eerder al schreef, geen herstellingen uitvoeren aan een iPhone.

MICH07 08-06-15 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 999335)
Dat is in ieder geval geen erkende Apple-serviceprovider. Die reseller mag, zoals ik eerder al schreef, geen herstellingen uitvoeren aan een iPhone.

Omg… Het hangt nochtans zo uit in zijn firma ook. Ik probeer nog even een foto te nemen van zijn 'licentie' Daarop stond dat hij alles mag doen en meest erkende van de streek… Uiteraard zijn wij met ganse firma naar Lab9 verhuisd…

Guest-20180925190238 08-06-15 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MICH07 (Bericht 999336)
Daarop stond dat hij alles mag doen en meest erkende van de streek… Uiteraard zijn wij met ganse firma naar Lab9 verhuisd…

Onzin, dat bedrijf is zelfs geen Premium Reseller wat Lab9 wel is. Maar ook een Premium Reseller mag geen herstellingen uitvoeren aan een iPhone.

Blazez 08-06-15 11:51

Dan wordt het wel interesant om stappen te ondernemen. Het bedrijf heeft gelogen over dat ze de reparaties mochten uitvoeren. Dat mogen ze blijkbaar niet.
Daardoor hebben ze jouw garantierechten teniet gedaan.

In theorie dus de telefoon laten herstellen door een erkende hersteller en dit bedrijf (vooraf schriftelijk) aansprakelijk stellen. Daarnaast het geld terug eisen van de reparaties onder het mom van dat ze de reparaties niet mochten uitvoeren.
Tijd voor de rechtsbijstand verzekering? (of eerst mee dreigen)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:41.