iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Carplay besteld (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/165277-carplay-besteld.html)

gkho 19-06-15 02:07

Carplay besteld
 
Na vele maanden (jaren) over carplay gelezen te hebben en enkele auto's gezien waarbij het besteld kon worden, echter financieel buiten bereik (Ferrari en Koenigseg), is het me eindelijk gelukt.

Mijn vandaag bestelde auto is een heuse Skoda Superb Combi met Carplay. Voor zover ik weet de enige normale auto met Carplay in Nederland. Ik heb de volgende auto's bekeken
Mercedes - Waarschijnlijk een gratis software update einde van het jaar meneer
BMW - Carwat meneer? Natuurlijk kunt u uw iPhone aan de BMW koppelen met bluetooth
Volkswagen - nee die optie hebben we wel in Duitsland bij dit type radio maar niet in Nederland
Volvo - Alleen op de XC90 (benzineslurper van 90.000 euro) aan het einde van dit jaar
Japanners - geen van alle

Leverdatum van de Skoda is vandaag teruggekomen op 30 oktober 2015.
De Carplay optie (naast zelf sturen in de file :) is het Columbus 8 inch navigatiesysteem met SmartLink.
Er was bij de dealer net deze week een Skoda voor de Tour de France binnengekomen waar ik even in kon zitten, en inderdaad was Carplay aanwezig en werkte vrij vlot nadat ik mijn telefoon op de USB aansluiting had aangesloten.

De Skoda is er vanaf 28000 euro en in mijn ogen daardoor de enige betaalbare auto met Carplay.

Ik laat het weten wanneer de auto er is.....:d

Freeltd 19-06-15 07:39

Ik wist niet dat de Combi al besteld kon worden. Toch maar eens langs de garage gaan dan om de prijzen te bezien en of de CO2 onder de 115gr zit voor de 2.0DSG6.. Want op het werk willen ze mij een DS5 aansmeren. Maar na 453 updates zal op iets citroënachtig geen carplay zitten :d

Veel plezier ermee. Levering is ook vrij snel.

gkho 19-06-15 16:53

Ik heb de Diesel 1.6 DSG7 besteld, 20% bijtelling :)

gkho 18-11-15 22:10

CarPlay
 
De auto is verleden week binnengekomen. Alles werkt prima.
De eerste keer dat je de lightning kabel aansluit wil de radio een bevestiging dat hij mag connecten (Ja dus:-)).
Daarna verschijnt het het carplay scherm. Hij doet het ....
Ondertussen nog een Vodafone SIM kaart in de auto gestopt en de Wi-Fi hotspot geactiveerd (4G hotspot voor 8 gebruikers).
De iPhone schakelt daardoor over naar Wi-Fi zodat bellen en data verbruik tegelijk ook werkt.

Ik was helemaal enthousiast. Echter daarna werd mijn enthousiasme gedempt doordat er blijkbaar geen enkele applicatie beschikbaar is voor CarPlay behalve Spotify en TuneIn Radio.

Telefoon
Werkt prima "He Siri, bel mijn vrouw" is de eerste keer enorm leuk om te doen. verder werkt alles naar behoren, de spraakbesturing doet het goed. Waarschijnlijk omdat de microfoon van de auto beter het geluid oppakt dan de iPhone zelf in de auto.

Muziek
Ik gebruik normaal alleen Spotify, maar om dit te testen dan maar weer het U2 album afgeluisterd.

Als er iemand is die een uitgebreidere review wil laat het me maar weten.

Ik heb overigens ook Android Auto geprobeerd (drama om te installeren aangezien er nog geen officiele support in de Benelux is).

Freeltd 09-12-15 07:19

Gisteren mijn DS5 afgehaald. Zou carplay op zitten, maar nog niet werkende gekregen. In de manual staat er niets over behalve dat het erop zit en op het net vind ik er ook ni veel van. Garage was er ook ni echt in thuis.
Ik heb wel nog niet heel veel zitten prutsen eraan.

De iPhone zegt 'houd de spreekknoo van de wagen ingedrukt om connectie met carplay te maken'. Maar nu nog weten welke knop daarvoor zou moeten dienen :-)

Voor de rest werkt alles wel. Dis BT of kabel verbinden en kan dan bellen en siri bedienen gaat ook, maar enkel met knop van iPhone voorlopig :-).

Dus als iemand iets meer weet ivm Citroën en Carplay, shoot? :-)

Freeltd 10-12-15 12:47

Blijkbaar moeten er nog veel PSA wagens verkocht worden eer er meer over te vinden is :d

Ben nog geen knijt verder.

Als ik naar instellingen - algemeen -carplay ga, dan staat er onderaan 'Beschikbare auto's' met daar een draaiend cirkeltje rond. En verder gebeurt er niets.

Richu75 10-12-15 13:59

Kun je niet beter even terug naar de dealer?

Freeltd 10-12-15 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Richu75 (Bericht 1013864)
Kun je niet beter even terug naar de dealer?

Heb je dat al ooit zelf gedaan? Want tegenwoordig weten de dealers wel hoe een motor werkt, maar alles van het infotainmentsysteem, weten ze niets van.

Met de vorige wagen destijds problemen dat mijn BT verbinding met de iPhone weg viel en kreeg daar doodleuk te horen dat het probleem bij Apple lag en niet bij het merk van de wagen :d

Ik dacht het misschien via hier wat sneller te weten. Moet binnen 2000km binnen voor een checkup en ga ze morgen eens bellen erover zodat ze al info kunnen opvragen bij de invoerder.

Richu75 10-12-15 14:47

Ja hoor, jaren een citroen gereden.
In St. Oedenrode nabij Eindhoven zit een prima dealer.

Freeltd 10-12-15 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Richu75 (Bericht 1013867)
Ja hoor, jaren een citroen gereden.
In St. Oedenrode nabij Eindhoven zit een prima dealer.

Ik woon in België en over de dealer beslist mijn baas, niet ik :-)
Lijkt me ook raar om in België bij een dealer een auto te kopen, ermee naar Eindhoven rijden om even te vragen of hij Carplay aan de praat wil krijgen. :d
Die man in Eindhoven ziet me graag afkomen.

Richu75 10-12-15 16:30

Hoe het in Belgie geregeld is weet ik niet. Hier kan ik met een dealer auto overal terecht, citroen nederland regelt het dan met de dealers.

Maar met een buitenlandse citroen hoef je denk ik niet aan te komen nee. Sorry

Freeltd 10-12-15 22:16

Lol. Wie weet, mss geraakt het wel opgelost. Bij een franse wagen lukt nooit iets zonder slag of stoot. :-)

Freeltd 11-12-15 08:40

In ieder geval heb ik siri wel aan de praat gekregen in de wagen :d Dacht dat het aan de wagen lag, maar was een instelling in de iPhone waarbij siri enkel bereikbaar was bij ontgrendelde iPhone en voor in de wagen moet siri bereikbaar zijn als hij vergrendeld is.

Nu Carplay nog :d

dicbro 11-12-15 09:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd (Bericht 1013755)
De iPhone zegt 'houd de spreekknoo van de wagen ingedrukt om connectie met carplay te maken'. Maar nu nog weten welke knop daarvoor zou moeten dienen :-)

Ik weet er echt niks van maar als je op je iPhone naar instellingen-Algemeen-Carplay gaat (gebeurt verder niks) maar daar zie je wel een voorbeeld van de spreekknop van je auto, dat zoekt wellicht wat makkelijker voor je.

Freeltd 11-12-15 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dicbro (Bericht 1013923)
Ik weet er echt niks van maar als je op je iPhone naar instellingen-Algemeen-Carplay gaat (gebeurt verder niks) maar daar zie je wel een voorbeeld van de spreekknop van je auto, dat zoekt wellicht wat makkelijker voor je.

Dat had ik ook al gezien. Maar er gebeurt niets als ik dan die spreekknop in hou :O

Ach, we zien wel. Mss nu ik siri aan de praat heb, dan het weer een stapje dichter is. Heb af en toe maar even tijd om te zoeken als ik wat te vroeg bij een klant ben.

Alvast bedankt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:28.