iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Accu iPhone 5c snel leeg, nieuwe accu lost niks op...? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/165378-accu-iphone-5c-snel-leeg-nieuwe-accu-lost-niks-op.html)

sem013 23-06-15 22:43

Accu iPhone 5c snel leeg, nieuwe accu lost niks op...?
 
Hallo allemaal!

Mijn neef heeft nu ca. één jaar een Apple iPhone 5C met een opslaggeheugen van 16 GB. Daarnaast is het toestel helemaal up-to-date. Na een lange tijd intensief gebruik, kwamen we tot de conclusie dat het feit dat het toestel nier meer lang meeging (snel leeg), een versleten accu de oorzaak zou zijn.
Na het laten vervangen van de accu (een origineel exemplaar), bleek tot onze grote verbazing het probleem niet opgelost te zijn. Erg vervelend dus...

Wij hebben geen idee, wat er dan wel precies aan de hand is en roepen daarom jullie hulp in!

Alvast bedankt en ik hoor het wel!

bertoes 24-06-15 03:00

Hier al eens naar gekeken?

www.iculture.nl › Tips

Iphone is ook jailbroken. zijn problemen hiermee begonnen?

sem013 24-06-15 07:45

Die site heeft het probleem niet opgelost...

De iPhone is niet jailbroken. Mijn eigen iPhone wel, maar de iPhone 5c van mijn neef niet. Kan het niet een hardware probleem zijn, maar dan niet met de accu, maar met iets anders?

In ieder geval toch bedankt voor de reactie

suzuki2002 24-06-15 07:56

En waar heb jij de accu laten vervangen? Bij een officiële apple dealer?

mrboolean 24-06-15 10:02

Hoe kwamen jullie eigenlijk tot de conclusie dat het aan de accu moest liggen en dat het niet misschien een stroomvretende app was? Een toestel van een jaar oud zal over het algemeen nog geen versleten accu hebben.

sem013 24-06-15 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 1000461)
En waar heb jij de accu laten vervangen? Bij een officiële apple dealer?

Nee, dat niet. De nieuwe accu zou wel een origineel exemplaar zijn.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 juni 2015 om 17:41 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrboolean (Bericht 1000465)
Hoe kwamen jullie eigenlijk tot de conclusie dat het aan de accu moest liggen en dat het niet misschien een stroomvretende app was? Een toestel van een jaar oud zal over het algemeen nog geen versleten accu hebben.

Hoi!

Ik bedoelde dat we eigenlijk vrijwel meteen daaraan dachten, omdat er geen nieuwe apps op zijn gedownload, geen nieuwe update(s) en ook geen gewijzigde instellingen. Zou het geen ander defect onderdeel in de iPhone kunnen zijn, waardoor dit probleem veroorzaakt wordt?
Telefoon laadt trouwens wel prima op!

suzuki2002 24-06-15 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sem013 (Bericht 1000493)
Nee, dat niet. De nieuwe accu zou wel een origineel exemplaar zijn.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 juni 2015 om 17:41 ----------



Hoi!

Ik bedoelde dat we eigenlijk vrijwel meteen daaraan dachten, omdat er geen nieuwe apps op zijn gedownload, geen nieuwe update(s) en ook geen gewijzigde instellingen. Zou het geen ander defect onderdeel in de iPhone kunnen zijn, waardoor dit probleem veroorzaakt wordt?
Telefoon laadt trouwens wel prima op!


Dan kan ik je vertellen dat je geen originele accu hebt gekregen .

faire4u 25-06-15 16:25

Ooit waterschade gehad? Kan ook aan defect/slecht werkende ic chip op het moederbord liggen dat de batterij snel leeg is.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:58.