//

Stof onder het Iphone Scherm/Glas

Stof onder het Iphone Scherm/Glas discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Eeej, gister mijn gloednieuwe Iphone opgehaald. Hij was ter reparatie gestuurd. Volgens mij krijg je bij iedere reparatie een nieuw toestel geleverd omdat T-Mobile niet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 14-08-08, 21:01
Relaxman93 Relaxman93 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Venlo
Berichten: 29
Standaard

Eeej, gister mijn gloednieuwe Iphone opgehaald. Hij was ter reparatie gestuurd. Volgens mij krijg je bij iedere reparatie een nieuw toestel geleverd omdat T-Mobile niet het recht heeft om het open te sleutelen. Maar volgens mij is geen toestel stofvrij? Ik las een nieuwsbericht op deze site dat het veel voorkomend is. Misschien zal dit later toch wel meer voorkomen. Ik denk zelf dat meer mensen er last van krijgen. Ik heb zelf nu weer 1 stofdeeltje ontdekt. Dit is mijn 3e toestel. Ik ga niet terug naar de winkel en dan weer ong. 1 week wachten. Dat is verspilling van tijd en het scheelt je Iphone tijd, want ik heb het grootste deel van mijn abbo nu zonder Iphone gezeten. Maar als het je irriteert en ergert dan zou ik terug gaan naar de winkel.

Mvg, Relaxman
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 07-09-08, 11:17
Goudvis12 Goudvis12 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 249
Standaard

Ik heb ook 5 dode pixels.
Maar het toestel komt bij Mobistar vandaan, wat moet ik er nu aandoen??

Aangezien ik niet denk dat t-mobile de klusjes van Mobistar gaat oplossen?

Alvast bedankt!
  #63  
Oud 07-09-08, 12:07
keeper keeper is offline
• iOS 14.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 46
Standaard

bij mij onderaan, net boven de homeknop waar het scherm dus begint heb ik praktisch een hele rij stofdeeltjes, nu het valt enkel op in daglicht, als ik binnen mijn iphone gebruik is het praktsich niet te zien. Ik probeer er mij dan ook ni al te erg aan te storen, misschien dat ik hem binnen een paar weken ofzo wel eens binnen doe bij mobistar maar aangezien de stock nog altijd veel te weinig is ga ik nog wachten want als ik een week of 4 moet wachten op nen andere, das ook maar niks.
  #64  
Oud 07-09-08, 12:27
Goudvis12 Goudvis12 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keeper Bekijk bericht
bij mij onderaan, net boven de homeknop waar het scherm dus begint heb ik praktisch een hele rij stofdeeltjes, nu het valt enkel op in daglicht, als ik binnen mijn iphone gebruik is het praktsich niet te zien. Ik probeer er mij dan ook ni al te erg aan te storen, misschien dat ik hem binnen een paar weken ofzo wel eens binnen doe bij mobistar maar aangezien de stock nog altijd veel te weinig is ga ik nog wachten want als ik een week of 4 moet wachten op nen andere, das ook maar niks.
Jij hebt hem dus ook bij mobistar vandaan, maar apple heeft zoals ik begreep toch internationale garantie?

Dus, je kan toch ook naar een Apple Store gaan voor dit probleem?
Aangezien ik in Rotterdam woon en niet in Belgie..

Dat is mijn probleem, anders ga ik vandaag nog naar de apple store als apple internationale garantie heeft..
  #65  
Oud 20-09-08, 17:12
paljasken's schermafbeelding
paljasken paljasken is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 16
Standaard

Heb vandaag mijn iphone ook binnengedaan bij mobistar. Ook ik had last van stofjes onder het scherm... Voor een toestel dat 512 euro kost, mag je verwachten dat er na goed 2 maand nog geen stof in zit.
  #66  
Oud 29-09-08, 22:30
paljasken's schermafbeelding
paljasken paljasken is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paljasken Bekijk bericht
Heb vandaag mijn iphone ook binnengedaan bij mobistar. Ook ik had last van stofjes onder het scherm... Voor een toestel dat 512 euro kost, mag je verwachten dat er na goed 2 maand nog geen stof in zit.
Vandaag heb ik om een nieuw toestel mogen komen. Netjes! Snel en eerlijk.
  #67  
Oud 11-10-08, 09:48
Relaxman93 Relaxman93 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Venlo
Berichten: 29
Standaard

Eej Paljasken,

Wat fijn voor je dat je een nieuwe toestel hebt gekregen! Maar tjeck is effe 's nachts je Iphone na. Vooral links in de spleet tussen het glas en de metalen/chromen rand. Want het blijkt nu dat er veel mensen last hebben van licht dat er uit zou komen. Hierdoor zit een gat tussen de glasplaat en de metalen/chromen rand, waardoor dus stof naar binnen zal komen. Dit is dus al een mogelijke verklaring voor stof onder het Iphone scherm.
Ik heb mijn Iphone ook ingeruild bij de T-Mobile Shop in Nederland. Maar er blijkt nog steeds stof onder scherm te zitten. Ik weet dan niet al met al of ik dan nog terug zou gaan om hem weer ter reparatie op te sturen of ik er nu maar gewoon mee leven. Want ik heb nu al 2 Iphones gehad, en dit vind ik gewoon slecht. Qua kwaliteit is volgens mij de Iphone niet de beste op de markt aangezien veel mensen dit probleem hebben. Maar het blijft nog evengoed het leukste mobiele telefoon dat ik heb!

Mvg, Relaxman
  #68  
Oud 11-10-08, 10:25
sic139 sic139 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 493
Standaard

Bij mij zie je ook het licht er langs schijnen. Maar bij m'n vorige iPhone (ook 3G) was dat nog veel erger! nu alleen bij de volume knopjes!
  #69  
Oud 11-10-08, 10:49
Relaxman93 Relaxman93 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Venlo
Berichten: 29
Standaard

Eej Graphsic,

Maar ben jij toen terug gegaan naar de T-Mobile Shop? En heb je toen hem moeten opsturen ter reparatie waaruit bleek dat je een nieuw toestel terug kreeg?
Dit heb ik moeten ondergaan om mijn nieuwe Iphone te krijgen. Maar het blijkt dat er gewoon toch stof onder het scherm komt en er gewoon een zogenaamde 'gab' tussen het glas en de metalen/chromen metalen rand.


Mvg, Relaxman
  #70  
Oud 11-10-08, 10:55
sic139 sic139 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 493
Standaard

ik had m idd terug gebracht. En heb n nieuwe gekregen...
Maar stof onder je scherm komt niet door die gap! dat is in de fabriek al mis gegaan.
Het scherm(glas) en de lcd zijn namelijk gesealed dus daar kan nu niets meer bij komen als het goed is. Die gap is wel vervelend en ik heb er nu nog steeds een maar wel n kleinere als vorige keer; alleen bij volumeknopjes
  #71  
Oud 11-10-08, 12:25
DTJeremy DTJeremy is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 5
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem gehad wanneer ik de mijne kocht. Ook een klein stofje onder het scherm. Ik heb hem toen binnengegeven bij Mobistar dat was op 15 septemberen deze week op 9 oktober heb ik een nieuwe ontvangen, maar ik denk dat er daar een ander probleempje aan schort. Ik denk nl dat er maar uit 1 speaker geluid komt of zit er effectief maar 1 speaker in en wordt dat verspreidt over de twee gaatjes?
  #72  
Oud 11-10-08, 17:52
Relaxman93 Relaxman93 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Venlo
Berichten: 29
Standaard

Eej DTJeremy,

Een van de speakerts is de geluidspeaker, en de andere is de microfoon. Er zit dus maar een speaker in waar geluid uit komt. Zo ik het nu zie duurde de reparatietijd dus bij jouw 3 weken? Das wel een tijdje ja, want ik kreeg de mijne binnen 1 à 2 weken bij T-Mobile in Nederland. In Belgie is dat zeker anders geregeld bij Mobistar. Maar met dat speaker gedeelte wijken we af in dit topic.
1 tip allemaal, zodra je een stofje onder je Iphone glas hebt en het je irriteert gewoon terug gaan naar de winkel en vraag om een nieuwe of stuur het op en in de meeste gevallen krijg je gewoon een (gloed-)nieuwe Iphone terug.

Mvg, Relaxman
  #73  
Oud 10-11-08, 10:20
Mackjenzie's schermafbeelding
Mackjenzie Mackjenzie is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: België
Berichten: 178
Arrow

Hier ook, na 2 maanden, stofdeeltjes onder mijn scherm ... Vind het eigenlijk wel storend, het valt goed op bij lichte kleuren.
Heb mijn iPhone bij een Apple Shop gekocht (België), hopelijk weten ze daar een oplossing voor dit probleem.

Blijkbaar is dit een fenomeen dat veel voorkomt bij smarthphones met een touchscreen, mijn vader heeft er ook last van bij z'n HTC Touch Cruise.

Edit: Ik ga deze middag eens langs bij Lab9 in Kortrijk! Ik hou jullie op de hoogte van het resultaat.

Laatst gewijzigd door Mackjenzie; 10-11-08 om 10:29.
  #74  
Oud 10-11-08, 13:37
Mackjenzie's schermafbeelding
Mackjenzie Mackjenzie is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: België
Berichten: 178
Standaard

Ze zeiden dat dit idd niet normaal is & hebben hem nu opgestuurd.
Kan wel zijn dat het tot 2 weken duurt vooraleer ik nieuws krijg ...
Tot dan dus hoopvol afwachten zeker?
  #75  
Oud 10-11-08, 14:04
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graphsic Bekijk bericht
ik had m idd terug gebracht. En heb n nieuwe gekregen...
Maar stof onder je scherm komt niet door die gap! dat is in de fabriek al mis gegaan.
Het scherm(glas) en de lcd zijn namelijk gesealed dus daar kan nu niets meer bij komen als het goed is. Die gap is wel vervelend en ik heb er nu nog steeds een maar wel n kleinere als vorige keer; alleen bij volumeknopjes
Bij de eerste generatie iPhones (niet de 3G) zijn alle delen van het scherm aan elkaar gemonteerd, bij de 3G zit het LCD los van het touchscreen en kan er dus altijd stof tussen komen. Zit wel met een frame behoorlijk strak op elkaar, maar 100% stofdicht krijg je het niet. Vraag me dan ook af of omruilen wel nut heeft, maar ik begrijp de irritatie bij de gebruikers in ieder geval.
  #76  
Oud 13-11-08, 17:47
nlrela nlrela is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 83
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dedafmonteur Bekijk bericht
Ik heb dit ook met mijn laptop gehad met een haartje.
gewoon compressed air en op zetten en het is er zo onderuit.
Heb de 3G nu al weer een tijdje en sinds vanmorgen eveneens een groot stofdeeltje onder m'n scherm. Precies in het midden, dus vrij storend.

Heb dus de bus met lucht voor m'n fotocamera gepakt en dacht het probleem zo eenvoudog op te lossen. Helaas pindakaas, dat werkt dus in het geheel niet....

Geen idee hoe het hier in Zwitserland is met de garantie .... zal wel weer een fortuin gaan kosten.
  #77  
Oud 13-11-08, 18:07
ninobeukeveld's schermafbeelding
ninobeukeveld ninobeukeveld is offline
• iOS 6.0 beta
• 6.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Oudkarspel (N-H)
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nlrela Bekijk bericht
Heb de 3G nu al weer een tijdje en sinds vanmorgen eveneens een groot stofdeeltje onder m'n scherm. Precies in het midden, dus vrij storend.

Heb dus de bus met lucht voor m'n fotocamera gepakt en dacht het probleem zo eenvoudog op te lossen. Helaas pindakaas, dat werkt dus in het geheel niet....

Geen idee hoe het hier in Zwitserland is met de garantie .... zal wel weer een fortuin gaan kosten.
ik had ook stof tussen het scherm ( bij mij was het maar een klein beetje maar wel heel irritant) maar ik bracht hem terug naar de tmobile shop en toen zei die man dat het normaal was, maar hij heeft hem toch opgestuurd en 2 weken later kreeg ik een nieuwe! zonder bij te betalen, want het viel nog onder de garantie.
  #78  
Oud 25-11-08, 13:29
Mackjenzie's schermafbeelding
Mackjenzie Mackjenzie is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: België
Berichten: 178
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mackjenzie Bekijk bericht
Ze zeiden dat dit idd niet normaal is & hebben hem nu opgestuurd.
Kan wel zijn dat het tot 2 weken duurt vooraleer ik nieuws krijg ...
Tot dan dus hoopvol afwachten zeker?
En idd, vandaag lag mijn fonkelnieuwe iPhone in de winkel (exact 2 weken later). Me happy !
  #79  
Oud 25-11-08, 15:25
nlrela nlrela is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 83
Standaard

En de mijne (een nieuwe) kon ik gisteren ophalen ...
  #80  
Oud 25-11-08, 22:10
keeper keeper is offline
• iOS 14.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 46
Standaard

khad ook redelijk veel stof en touchscreen deed soms raar, na 2 weken mocht ik bij mobistar ook een nieuw toestel gaan ophalen. Op dit moment nog geen stofdeeltjes gevonden.
Reageren

Labels
3gs, scherm, stof



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
stof onder scherm na val en meer problemen rubenpeters Archief 1 16-12-09 17:18
Stof onder 2G 16GB scherm?? Jowjoe iPhone algemeen 0 21-10-09 16:41
Luchtbelletjes onder het glas? flipjevandejam iPhone algemeen 1 12-08-09 20:34
Stof onder scherm.. Goudvis12 iPhone algemeen 5 12-12-08 10:01
Iphone stof achter het scherm! Vigoroso Archief 1 01-08-08 16:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:53.