iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Stof onder het Iphone Scherm/Glas (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/16553-stof-onder-iphone-scherm-glas.html)

timpio 09-03-10 17:50

Na ook gesproken te hebben met medewerkers (kennis) van T-mobile en de verhalen op internet, heb ik besloten het maar zelf te doen. Er is inderdaad een kans van 50% dat je een nieuw toestel krijgt, maar er is ook 50% kans dat je een refurbished krijgt. Aangezien mijn iPhone totaal geen kuren kent, nooit vastloopt, karsvrij etc, wil ik het risico niet lopen dat ik een minder toestel terug krijg, maar dan zonder stof.

Het verwijderen van het stof onder het scherm is echt peanuts. In circa 20mins was ik ermee klaar en is mijn toestel weer zgan! Geen antwoord op je vraag, maar misschien heb je er wat aan.

pballeur 09-03-10 18:38

ik krijg niet eens of een nieuwe of een refurbished. bij mij wordt het niet als garantie erkend...

timpio 09-03-10 18:44

Dat begrijp ik. Maar ik probeer aan te geven, dat -al zou je onder de garantie vallen- je het mogelijk beter zelf kunt repareren.

pballeur 10-03-10 00:10

ok, ga ik overwegen. Ik had gehoopt opo een refurb of nieuwe, dat was makkelijker voor de verkoop. heb namelijk een 3gs van mijn werk inmiddels... maar bedankt voor de tip!

username 29-03-10 22:42

Ik heb ook stof achter het scherm zitten.
Allemaal witte puntjes, en alleen in fel licht zie je het goed..

Ik had dit probleem ook met mijn Nokia 6300 maarja daar kon ik gewoon mijn frontje af halen en de stof verwijderen en bij de iPhone kan dat niet zo 1 2 3 natuurlijk :')

deuxani 07-04-10 11:41

Ik stond echt op het punt om MacRepair te bellen, maar ik las hier een hele simpele manier om van grote stukken stof af te komen! Gewoon je iPhone tegen je handpalm aantikken op de plek waar de stof naar buiten moet. Ik had op de een of andere vage manier een rood stukje stof 1 cm boven de homebutton zitten. Ik tikte de onderkant van de iPhone 4 keer tegen mijn handpalm en het stukje was verdwenen. Je zag het per tik naar beneden schuiven. Ik ben te happy :)

parre 14-04-10 17:43

Haha gewoon tegen de hand tikken werkte bij mij ook! Oef!

Donstil 15-04-10 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mauske (Bericht 420860)

Ik ben er eens goed voor gaan zitten, heb voor ene kleine schroevendraaier en voor een zuignapje gezorgd.
Nou, de 2 schroefjes eruit gedraaid, het zuignapje naast de homebutton en voorzichtig trekken.
Het schermpje kwam makkelijk naar boven, de 3 connectoren los gewipt en het scherm ligt uit de telefoon.

Dan is het nog een paar klrine schroefjes, de compressor erbij en er voorzichtig soorheen blazen... alles weer terug gezet en mijn Iphone is helemaal stofvrij ! Werkt geweldig.
Met dit vertrouwen van de week ook een nieuwe backcover erop gezet, al was dat wat meer werk, maar ook dat is goed te doen !

Dus nu een krasvrije en stofvrije iphone en ik kan er de rest van mijn abbo tijd weer goed mee vooruit !

Werkt dit echt zo makkelijk? Nu kan ik namelijk geen stof wegblazen met een luchtbus.

Als ik het scherm eraf wip (ff op youtube gekeken en dat valt best mee) lukt dat dus wel ?

Hionimi 15-04-10 12:45

Ik had ook stof onder mijn scherm bij mijn vorige iPhone. (3G.) Waar ik echt van baalde, 't was heel fijn stof van de houtzagerij waar ik wel eens kom, kreeg het niet weg. Nu wel een nieuwe iPhone, maar haal deze niet uit mijn broekzak in de buurt van stoffigheden. :P

Donstil 16-04-10 00:05

Nou ik heb me 3gs maar even open gemaakt en het stof verwijderd.

Ging perfect met een stappenplan van ifixit.com.

Schoon geblazen met zo een bus perslucht. Alles is weg op een klein (kendelijk) hartnekkig stipje na.

robijnv 12-06-10 12:04

Heb 3 weken geleden een 3Gs van een vriend, waar ineens wat stof achter het scherm zat, opgestuurd naar Dynafix (via the phone house).
Gisteren even geïnformeerd naar de status, ik vond het echter wel lachwekkend (heb de brief ook even geprint):

We hebben uw reparatie ontvangen met de klacht: stof achter window

Uw product is niet meer te repareren.

Toestel onherstelbaar retour
Onderzoekskosten 45.50 ex btw.
(54.15 inclusief)

Optie 1 ongerepareerd retour
Ik kies er voor om het toestel ongerepareerd retour te ontvangen tegen 54.15 aan onderzoekskosten

Optie 2 Product mag door dynafix milieuvriendelijk verwerkt worden
Ik kies er voor om kosteloos afstand te doen van het product (en alle meegestuurde accessoires
)

Is het serieus zo dat een iPhone 3Gs met garantie t/m 2-2-2011 "onherstelbaar beschadigd" is als er, al dan niet door een productie/constructie fout, stof onder het scherm terecht is gekomen?

De iPhone is met dual sim de tweede telefoon, wordt alleen 'savonds gebruikt en zit altijd netjes in een lederen hoes.

De telefoon is niet gejailbreakt en niet gevallen. Is simlockvrij gekocht bij TPH.

Ik weet niet wat men van TPH maandag met dynafix gaat bespreken maar het is wel duidelijk dat ik hier geen genoegen mee neem.

FrankNL 12-06-10 12:06

Dat slaat egt helemaal nergens op ik heb mijn iPhone via de t-mobile shop opgestuurd naar SolidVision en hun hebben mij gewoon een vervangend (nieuw) toestel toegestuurd omdat er stof onder mijn eerste iphone zat.

Zoiets valt gewoon onder de garantie

robijnv 15-06-10 15:58

Update:

Het blijkt dat TPH een simlockvrij, niet Nederlandse, iPhone heeft verkocht. Deze mogen ze bij dynafix niet repareren.
Nu gaat TPH zelf zorgen voor de reparatie, ben benieuwd wat ik mij daarbij moet voorstellen.

jaimiefanatic 02-07-10 20:06

Is er niemand in Amsterdam die dit thuis kan doen voor minder dan 45 ex btw? (mac repair). Ik wil er best voor betalen maar geen idiote bedragen en 10 dagen je telefoon kwijt.

ninobeukeveld 17-08-10 13:27

Ik heb alleen last gehad bij stof onder het scherm bij de iPhone 3G bij alle andere iPhone 2g, 3GS en 4 heb ik helemaal nergens last van gehad, maar toen ik met de 3G naar de T-Mobile shop geweest, toen na 2 weken kreeg ik gewoon een nieuwe thuis gestuurd :)

Kees1981 05-10-10 15:11

Ik heb sinds zaterdag een iPhone 4 uit België en nu zit er direct naast de 'Home' knop een stukje, neem aan stof, onder het glas. Het is minimaal, maar zo'n duur toestel mag/moet ook perfect zijn.

Ook zit er 2 kleine 'deukjes' in de zwarte rand aan de voorkant. Let wel, deze zijn erg klein en zitten er sinds het begin al op.

De telefoon heb ik namelijk nog niet gebruikt en enorm voorzichtig behandeld, nota bene met de originele 'plakfolie' er nog op.

Moet ik hiermee naar België terug of kan ik bij de twee reparatieadressen in Nederland terecht? Of is zelfs T-mobile mogelijk (lijkt me stug, hen kennende)

Zijn er meer mensen die dit bij de iPhone 4 hebben? Overigens zie ik geen stof op andere plaatsen onder het scherm.

Juupje 11-03-11 15:27

Ik heb hetzelfde probleem als de rest hier, ook heb ik nog garantie op de iphone.. MAARRR... Een half jaartje geleden is die helaas gevallen, kleine valschade, maar verder niks aan het handje.. Maar toch ben ik bang als ik hem opstuur dat ze deze valschade constateren en dan sowieso zeggen dat het stof hiervan het gevolg (wat natuurlijk niet zo is) en dat het dus niet onder de garantie valt..

Iemand een soortgelijke ervaring? Dus iphone met lichte gebruikerssporen opgestuurd en wel/geen nieuwe gekregen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:59.