iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   vpn werkt niet, whatsapp werkt wel (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/165614-vpn-werkt-niet-whatsapp-werkt.html)

sara07 05-07-15 07:46

vpn werkt niet, whatsapp werkt wel
 
vpn phone staat aan, kan niet internetten, webtv werkt niet, maar whatsapp werkt wel.
Heeft iemand een tip voor mij?:o

jemmie 05-07-15 10:08

Misschien handig om te weten wat voor een vpn je opzet (en waarom).

sara07 05-07-15 11:11

we hebben 2 users voor vpn in de Fritzbox aangemaakt.
We willen vanaf een andere lokatie webtv kunnen kijken op de iphone of ipad via de webtv app.
De vpn verbinding op de Macbook werkt feilloos.
Maar de vpn op de iphone zit nu in de Instellingen en lijkt t te doen, maar ik kan alleen whatsapp gebruiken, internet doet het niet, en de app webtv werkt ook niet , net als alle andere app´s die t niet doen. Bij de instellingen is de Wi-Fi aan, ik heb t op een andere lokatie geprobeerd bij een vriendin.

jemmie 05-07-15 11:45

De macbook heb je ook getest bij je vriendin? Wanneer je op iphone Wi-Fi uitzet lukt het dan wel om een vpn op te zetten.

Staat er misschien iets in de log files van de fritzbox

sara07 05-07-15 11:50

Ja de macbook is ook getest op een andere Wi-Fi dan thuis, en die doet ´t , en internet en webtv doen t.
De vpn van de iphone met en zonder Wi-Fi op een andere lokatie werkt niet, alleen whatsapp werkt wel, dat is zo vreemd.

Waar kan ik de log files vinden in Fritzbox?

Macbook heeft er geen probleem mee, die deed t gelijk.

jemmie 05-07-15 11:58

Onder system. En dan event log

sara07 05-07-15 12:06

Dit staat er:
04.07.15 11:20:19 VPN connection to abcdVPN was established successfully.
04.07.15 11:17:26 VPN connection to abcdVPN has been cleared. Cause: 3 IKE server
04.07.15 11:15:48 VPN connection to abcdVPN was established successfully.

abcdVPN is een naampje, ik heb dit even veranderd voor het forum

jemmie 05-07-15 12:16

Het lijkt dan een berperking te zijn van aangemaakte gebruiker dat deze niet naar buiten mag.

Is het mogelijk om een nieuw vpn profiel te maken met de instellingen van de andere gebruiker?

Deze instellingen zijn te vinden bij: System | FRITZ!Box Users en vervolgens de gebruiker editten en dan zie je onderaan Show VPN Settings staan

sara07 05-07-15 12:20

Hartelijk dank voor het meedenken en helpen Jemmie.

Het gekke is dat hetzelfde account feilloos werkt op de macbook op een andere lokatie, en als ik dat account op de iphone probeer dan doet hij t niet.
De macbook heb ik eerst uitgeschakeld voordat ik dit probeerde.

Ik ga even naar de vpn settings kijken

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 juli 2015 om 12:22 ----------

Of moet ik een nieuwe user voor iphone maken?

jemmie 05-07-15 12:40

Ik ga even kijken of het gedag dar er wel een VPN verbinding is, maar geen internet proberen te simuleren.

sara07 05-07-15 12:44

Veel dank voor al je moeite Jemmie.

Ik ben voor een paar uur offline ivm warme lunch ��.

sara07 05-07-15 15:41

Tijdens de zoektocht vond ik ook een artikel van iemand die dezelfde router heeft en vpn gebruikt en problemen heeft met connection cleared. Hij dacht dat t aan de firmware 06.20 van avm ligt..?
Ik vind t nog steeds vreemd dat niets t doet op de iphone, hij aangeeft ¨vpn¨ verbonden te hebben, en dat je gewoon whatsapp kunt gebruiken, en verder niets

jemmie 05-07-15 16:21

Ik denk dat het te maken heeft dat er geen DNS gevonden kan worden, zou jij de app 'Ping Lite' uit de app store kunnen instaleren.

Als je vervolgens een VPN opzet, de app starten de eerste optie 'Traceroute' open. Het adres wat je nu kan invullen is bv nu.nl.

Kun je uitkomst dan hier vermelden.

Edit: Er staat misschien wat IP adressen in, dus je mag de gegevens ook PM'en

sara07 05-07-15 16:32

App Ping Lite geïnstalleerd, VPN aangezet.
Internet doet het , ik zie pagina van nu.nl
Ik zal IP adressen van Traceroute PM-en
wauw, geweldig, t internet doet it:)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 juli 2015 om 16:45 ----------

Jemmie, heel hartelijk dank voor al je tijd en moeite om ons te helpen!
Wauw, we zijn diep onder de indruk
Een fijne middag en avond!
Hartelijke groet
:-)

jemmie 05-07-15 16:52

Ik hoop dat het nu goed werkt, maar het kan zijn dat het verkeer direct via Wi-Fi is gegaan en niet en niet via de VPN tunnel.

Dit kun je natuurlijk testen op de iPhone door de Wi-Fi uit te zetten en gebruik te maken van Mobiel internet.

sara07 05-07-15 17:41

Ok, dit gaan we ook uittesten.
Ben net naar een bekende van ons geweest met iphone, en heb via haar Wi-Fi de vpn aan kunnen zetten en internet , apps en webtv deden t! Geweldig!

jemmie 05-07-15 17:44

Als het al via een ander netwerk, wat niet toevallig de zelfde provider heeft, werkt het ook met een mobiele verbinding.

sara07 05-07-15 18:11

Van Wi-Fi-xs4all naar Wi-Fi bij ziggo, t werkt feilloos!
:-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:41.