iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iOS 9 beta loopt vast bij "Schuif om bij te werken" (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/165748-ios-9-beta-loopt-vast-schuif-om-werken.html)

SangersiPad 09-07-15 22:50

iOS 9 beta loopt vast bij "Schuif om bij te werken"
 
Goedenavond,

Ik heb net de beta van iOS 9 op mijn iPhone 5 gezet, alleen doet hij het niet....
Als ik mijn Wi-Fi-netwerk hebt ingesteld, start hij opnieuw op, krijg ik het apple-logo met het balkje, en vervolgens een wit scherm met de melding "Schuif om bij te werken". Maar als ik schuif, gebeurt er helemaal niets...

Omdat Zoek mijn iPhone is ingeschakeld kan ik m ook niet herstellen in iTunes.

Hebben meerdere mensen dit probleem? En misschien beter, weet iemand hoe ik dit op moet lossen?

Guest-20180925190238 10-07-15 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SangersiPad (Bericht 1001500)
Hebben meerdere mensen dit probleem?

Geen enkele probleem hier met iOS 9 Beta 3. Ik heb haar wel met iTunes geïnstalleerd.

Citaat:

En misschien beter, weet iemand hoe ik dit op moet lossen?
Zet de iPhone in DFU mode en herstel met iTunes.

maxos91 17-09-15 15:40

iOS 9 beta loopt vast bij "Schuif om bij te werken"
 
Ik heb net hetzelfde probleem en als ik een DFU probeer te doen verkrijg ik het error bericht ''Er kan geen verbinding tot stand worden gebracht met de iphone-software-updateserver''.

Kan iemand me helpen aub? ik kan ook niet meer schuiven nadat ik een restore heb gedaan met men iphone was dit perfect verlopen tot dat ik de laatste icloud backup heb aangeduid. Ik ga verder met de installatie voor het terugzetten van de icloud-reservekopie -> ik krijg het bericht bijwerken voltooid en klik op 'ga door' -> scherm blijft steken met het bericht ''schuif om bij te werken" maar dit doet niet, scherm blijft steken...

Kan iemand me verder helpen?

Aifoon 17-09-15 22:18

Hier precies hetzelfde probleem! Nog geen idee wat te doen. "Schuif om bij te werken" doet niks en iTunes zegt de telefoon niet bij te kunnen werken omdat "Zoek mijn iPhone" aktief is!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 september 2015 om 23:56 ----------

Wat een drama zeg. Inmiddels een keer of 3 vanuit DFU een herstel geprobeerd maar ik kom telkens bij hetzelfde uit. Een compleet wit scherm met onderaan de tekst
> schuif om bij te werken

- Schuiven werkt niet. Telefoon doet niks.
- iTunes zegt iPhone van ... synchroniseren (stap 5 van 5) met daaronder in lichtgrijze tekst "Wachten totdat wijzigingen zijn toegepast"

Ik wacht wel tot morgenvroeg, misschien dat ie dan klaar is met syncen...

Aifoon 18-09-15 07:01

... en na een uur of 7 nog steeds hetzelfde. Wie weet raad?

maxos91 18-09-15 09:20

iOS 9 beta loopt vast bij "Schuif om bij te werken
 
Bij mij net hetzelfde, heb de DFU kunnnen doen hij heeft dus een volledige restore gedaan en dan kom ik terug in het scherm bij de laatste stap ''bijwerken voltooid -> Ga door'' en als ik op 'ga door klik' kom ik terug in het witte scherm terecht waar ik moet schuiven...

Ik vraag me af of dit zou helpen, batterij volledig laten afgaan en misschien dat hij van daaruit terug van stap 1 begint waar ik mijn icloud kan instellen om een reserve kopie te selecteren?
of onthoudt hij dit is het reserve gedeelte van de batterij dat in werking is wanneer de batterij volledig uitvalt om bv ook klok en datum bij te houden? (zoals de CMOS batterij bij een pc)

RJ99 18-09-15 09:26

Bij mij ook. Zachte en harde reboot hebben het niet opgelost (was suggestie op een Apple forum).

Blijkbaar is het een groot probleem:
https://discussions.apple.com/thread/7219148

rkltnk 18-09-15 11:41

Hier lukt het ook niet.

Als je hem als nieuw doet pakt ie wel door. Maarja ik wil mijn back up. Gaat hier om een 5c.
Iphone 6+ is wel gelukt.

Iemand al een oplossing

maxos91 18-09-15 11:57

iOS 9 beta loopt vast bij "Schuif om bij te werken
 
Wat bedoel je met hem als nieuw doen? een full restore?

Ik heb geprobeerd in DFU mode maar dan krijg ik op het einde een error dat de restore niet gelukt is.
Als ik een restore probeer door hem meteen aan itunes te sluiten krijg ik het bericht dat ik ''vindt mijn iphone'' moet uitschakelen wat niet lukt aangezien ik vast zit...

Ik ben nu aan het proberen om men iphone op een oude firmware te restoren en ga dan eens kijken wat dat geeft, aangezien ik geen andere optie meer heb.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 18 september 2015 om 12:02 ----------

Dit is de oplossing die ik gevonden heb:

You have to downgrade to 8.4.1. Outlined the steps below.
Step 1 - Backup your pictures! Even though you can't get to your phone and use it you should still be able to backup your pictures
Step 2 - Download IOS 8.4.1 for your iPhone or iPad from this site --> https://ipsw.me/8.4.1
The file was taking a while to download for my phone so I searched the filename on Google and downloaded from Mega.
Step 3 - Reboot phone into DFU mode - hold down power button and home button - when it reboots let go of power button - still hold home button
At this point it will ask you to connect your phone to iTunes - will have to connect phone to the computer.
Step 4 - Hold down the Option (Mac) or Shift (Windows) and and then click restore.
Step 5 - Browse to the 8.4.1 file you downloaded and select it. This should restore to the previous IOS version. Note: This will wipe phone.
Step 6 - Restore from backup. Hope that you backed up before attempting to update.


Als je wil weten welke firmware file je nodig hebt:

Which iOS firmware file to download based on iPhone model number

flappah 18-09-15 12:55

Dit is overigens ook ruwweg de manier hoe ik van iOS9 public beta3 naar iOS9 final gegaan ben. Heb botweg de 9.0 ipsw gedownload en die "handmatig" in iTunes naar de iPhone gezet. Ging zonder problemen en met behoud van instellingen.

maxos91 18-09-15 13:06

Dit is dus niet gelukt ik krijg op het einde het error bericht: ''de iphone kan niet worden hersteld er heeft zich een onbekende fout voorgedaan(9)''

Ik zal eens proberen met de ipsw 9.0

Guest-20180925190238 18-09-15 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maxos91 (Bericht 1006021)
''de iphone kan niet worden hersteld er heeft zich een onbekende fout voorgedaan(9)''

Zet alle virusscanners, firewalls, defenders, enz... uit.

https://support.apple.com/en-us/HT204770

maxos91 18-09-15 13:28

Dit gaat inderdaad al beter maar dan krijg ik de error dat hij opeens mijn iphone niet meer vindt na het uitpakken van de software?

Ik ben momenteel nog de ipsw 9.0 aan het downloaden ik zal het daar nog eens mee proberen maar ik vindt het vreemd dat hij op het laatst meld dat hij mijn iphone niet terug vindt met error '' de iphone kan niet worden hersteld. het apparaat is niet gevonden''

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 18 september 2015 om 14:14 ----------

Guys het is me gelukt!
Firewall, antvirus,... uitgezet, reboot pc en bam problem solved!

Thanks voor de hulp!!

rkltnk 18-09-15 15:51

Thnx. Zal het zo proberen.

Waar is het mee gelukt ? Met ios 8 of met 9ipsw

Het lukt mij niet. Als ik shift indruk en ik ga naar de map van de ipsw dan kan ik geen bestanden aanklikken om te openen in itunes

steijndijk 18-09-15 16:23

Zelfde probleem bij mij... Ik krijg niet eens een error of zo. Gewoon wit scherm met "schuif om bij te werken." Is het al iemand gelukt?

rkltnk 18-09-15 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door steijndijk (Bericht 1006041)
Zelfde probleem bij mij... Ik krijg niet eens een error of zo. Gewoon wit scherm met "schuif om bij te werken." Is het al iemand gelukt?

Ik ben nu bezig. Moet eerst de naam .zip veranderen in .ipsw

Eerste x kreeg ik een melding van fout 3014.

Ben er bang voor

steijndijk 18-09-15 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rkltnk (Bericht 1006043)
Ik ben nu bezig. Moet eerst de naam .zip veranderen in .ipsw

Eerste x kreeg ik een melding van fout 3014.

Ben er bang voor

Okay, succes :d

NevsNL 18-09-15 16:56

Speciaal voor dit topic een account aangemaakt, ik heb hetzelfde probleem, nadat ik op 'Ga door' heb gedrukt krijg ik af en toe de vraag over welke Wi-Fi ik wil gebruiken maar soms ook direct 'schuif om bij te werken' helaas lukt het schuiven mij ook niet..

steijndijk 18-09-15 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NevsNL (Bericht 1006045)
Speciaal voor dit topic een account aangemaakt, ik heb hetzelfde probleem, nadat ik op 'Ga door' heb gedrukt krijg ik af en toe de vraag over welke Wi-Fi ik wil gebruiken maar soms ook direct 'schuif om bij te werken' helaas lukt het schuiven mij ook niet..

Ga je van IOs 7 naar IOs 9? Want dan gebeurt dat blijkbaar. Je moet eerst 8.4.1 erop zetten en dan naar 9 gaan.

NevsNL 18-09-15 17:41

Ik ben dus echt een groentje in het weten van wat ik heb maar die kans is wel groot inderdaad. Volgens mij had ik niet genoeg geheugen om 8.4.1 te downloaden. Kan ik ios 9 nog verwijderen via itunes oid?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:19.