Garantie van vorige Iphone loopt door op nieuwe Iphone aangekocht via een bestek
In november 2013 kocht ik mijn Iphone 5C. Na nog geen jaar kwam het scherm los en kwam het soms zelfs omhoog. Ik kon echt in mijn Iphone kijken en zag alles onder het scherm. Ik ging langs bij de winkel waar ik de iphone kocht, maar leverde hem niet direct in voor garantie. Ik heb mijn Iphone altijd met heel veel zorg behandeld en hij was nog nooit gevallen of nog nooit in aanraking gekomen met water. Dus het ligt wel degelijk aan het toestel zelf. Vorige week is mijn Iphone, net voor ik hem ging binnen doen, dan wel gevallen. Er was amper iets aan.. Ik deed mijn Iphone binnen bij de Easy-m winkel in Vilvoorde, waar ik hem ook kocht. Daar garandeerde ze me dat ik een nieuw toestel zou krijgen, want er zou iets chemisch mis zijn met de batterij. Daardoor zou die opzwellen en komt het scherm omhoog. Mijn toestel zou zomaar kunnen ontploffen. Na wat wachten kreeg ik na 4 dagen al een mail dat het toestel niet omgewisseld werd omdat het gevallen was. Dit was totaal onverwacht, want in de winkel zeiden ze dat dit geen probleem zou geven en ik gewoon een nieuw toestel zou krijgen. Ik vind het jammer dat ondanks het toestel gevallen is, er niet verder wordt gekeken of mijn toestel nu iets mankeert aan de batterij.. Het probleem was er al voor het toestel gevallen is. Ik kan mijn toestel terug krijgen in dezelfde staat aan 45 euro (voor de bestekkosten) met het grote risico dat mijn batterij/ Iphone ontploft. Van die bestekkosten wist ik niets maar dat stond ergens in de kleine lettertjes van Easy-m. Om mijn eigen toestel dus terug te krijgen, dat dan nog kan ontploffen, moet ik betalen.. Het bestek houdt in dat ik 299 euro betaal voor een nieuwe Iphone 5c. Helemaal hetzelfde model maar dan een nieuwe. Wat ik nu helemaal niet kunnen vind, is dat ik voor het nieuwe toestel geen garantie meer krijg. De garantie van het vorige toestel loopt door, wat wil zeggen dat ik nog 3 maand garantie zou hebben op het nieuwe toestel waarvoor ik betaal! Dit kan echt niet! Als er weer iets aan die batterij is, heb ik dus geen garantie meer.. Dit is volgens Easy-m allemaal de beslissing van Apple, net zoals ze van Apple niet mochten verder onderzoeken wat er mis was met mijn huidige Iphone 5C. Dit is geen service! Deze toestellen kosten al genoeg geld en dan krijg je nog niet eens garantie op een nieuw toestel waarvoor je betaald! Ik ben heel content over de werking van de Iphone, maar dit voorval met de garantie gaat erover! Bij eender welk toestel je inlevert dat nog onder garantie valt, krijg je op het vervangtoestel opnieuw nieuwe garantie. Nog nooit gehoord dat garantie van het oude toestel doorloopt! Zeker niet als ik eigenlijk een nieuw toestel koop. Bij elk gekocht toestel krijg je normaal nieuwe garantie! Iemand een idee wat ik nu het beste doe? Dit kan toch niet zo prutsen met die garantie?
|