iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Luisterboeken in iPhone 5S - volgorde wordt gehusseld (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/166381-luisterboeken-iphone-5s-volgorde-wordt-gehusseld.html)

simmog 08-08-15 19:50

Luisterboeken in iPhone 5S - volgorde wordt gehusseld
 
Ik heb via de site ontdekt hoe ik luisterboeken in mp3 omzet in iTunes.
Alleen als ik deze daarna synchroniseer met mijn iPhone worden de hoofdstukken door elkaar gehusseld.
Dit krijg ik met geen mogelijkheid aangepast.

Wie heeft 'de gouden tip' voor mij??

Thanks alvast voor de hulp

Blazez 09-08-15 10:26

Waarschijnlijk wiens mis in de metadata van de mp3 bestanden.
Ik zorg altijd eerst dat alle metadata in orde is (gebruik ik mp3tag voor). Ook opletten op de volgnummer instellen.
Pas als je zeker weet dat de metadata goed is, naar itunes slepen.
Dan staat het er in als audio.
Vervolgens bij audio het album opzoeken en aanpassen naar audiobook, en de "remember playback position" aanvinken.
Dan gaat hij vanzelf naar boeken toe (ipv audio) in itunes.

Gaat bij mij zo eigenlijk altijd goed.

simmog 10-08-15 23:23

Dank je voor je reactie.
ik had m idd al geladen in mp3tag, maar daar klopte de volgorde niet. Heb niet de metadata gechecked (stom van mezelf)

Ik ga het zometeen nogmaals doorlopen en nu hopen dat het goed gaat.

Nogmaals thanks[COLOR="SlateGrey"]

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 10 augustus 2015 om 22:53 ----------

Helaas lukt het niet...ik heb nog steeds 4 audioboeken met de hoofdstukken verdeeld over deze 4 boeken :(

TouchMe 11-08-15 08:44

Als je wel de volgorde van de hoofdstukken weet dan zou je in iTunes misschien de boel kunnen aanpassen? Helaas heb ik te weinig info...of ik begrijp je gewoon niet. Audioboeken zet je het liefst stuk voor stuk in iTunes, als je er een map naar toe sleept zet iTunes alles namelijk in één map. Als het boek er staat - in muziek - dan open je dat en dan ga je - rechtermuis klik - naar info. Daar begin je met met het invullen van " track 1 van.."
Dan op het pijltje linksonder naar het volgende bestandje en daar vul je dan " track 2 van.."
Dit werkt dus alleen als je de volgorde weet. Het valt niet altijd mee maar ik heb ruime ervaring na 400 audioboeken. :d

simmog 25-08-15 21:27

Het is ook moeilijk uit te leggen aangezien ik hier geen plaatjes mag plaatsen. Maar ik ga het nog een x proberen zoals je uitgelegd hebt @TouchMe

Hopelijk lukt het nu wel, want als ik uit je berichtje begrijp moet ik dus in iTunes ook de trackvolgorde vastleggen op het moment dat ik het boek omzet van muziek naar audioboek

TouchMe 26-08-15 08:27

Ik zorg altijd dat ik alle data goed heb staan voordat ik er een audiobook van maak. Het valt echt niet altijd mee maar met een beetje geduld...

simmog 26-08-15 11:45

Het is me gelukt, ik had niet gezien dat bij Albumartiest verschillende dingen ingevuld (niets, 0, other en -) waren waardoor mijn 'boek' gesorteerd werd en er dus 4 boeken ontstonden.

Thanks voor jullie hulp. Nu nog op mn iPhone zetten...hihi


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:07.