iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   uitlezen gegevens na wissen offline phone (verondersteld gestolen maar teruggevonden) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/166397-uitlezen-gegevens-na-wissen-offline-phone-verondersteld-gestolen-maar-teruggevonden.html)

frankinspace2 10-08-15 05:59

uitlezen gegevens na wissen offline phone (verondersteld gestolen maar teruggevonden)
 
Ik dacht dat afgelopen donderdag mijn iPhone 6Plus uit mijn jas gejat was
en ik heb 'm toen de volgende dag proberen op te sporen via 'Zoek mijn iPhone'
toen kreeg ik de melding dat hij offline was
-batterij was ook bijna leeg op het moment dat ik 'm voor het laatst gebruikt had-
en de locatie werd niet gevonden
daarom besloot ik gebruik te maken van de optie 'wissen' (remote wipe)

Maar nu kreeg ik gisteren bericht van iemand die mijn iPhone op de grond had gevonden!
HOERA !!!
er bestaan toch nog eerlijke vinders !


....alleen nu vraag ik mij af:
kan ik de opdracht tot het op afstand wissen van mijn mobiel nu nog herroepen?



Volgens Apple Support kan dit niet
Zij zeggen dat de telefoon zichzelf wist zodra er contact met internet gemaakt wordt.
Maar ik hoop toch stiekum op een achterdeurtje voor dit probleem
(want ik had -heel stom van mezelf- al heel lang geen backup meer gemaakt of gesynchroniseerd)


Zelfs als ik het wissen niet meer tegen kan houden,
is er dan nog een andere manier dat ik toch nog eventjes mijn foto's en contactgegevens kan uitlezen?

(bijvoorbeeld door eerst de SIM-kaart te verwijderen zodat hij geen contact maakt met 3G
en door thuis mijn modem uit te zetten en ook Wi-Fi uitschakelen
om 'm vervolgens via USB aan mijn PC te koppelen????)

ballegooier 10-08-15 10:39

Zoals je zelf al opperde; inderdaad de simkaart eruit halen, Wi-Fi uitzetten. En aansluiten via USB op je computer en dan al je foto's inladen.... Geen idee of het werkt, maar het is volgens mij je enige optie.

Pas wanneer de iPhone contact maakt met internet zal de status 'verloren' geactiveerd worden op de telefoon vermoed ik?

Misschien ook iTunes niet op laten starten tijdens het aansluiten van de iPhone; wellicht dat deze check ook via iTunes plaats vindt...?

Guest-20180925190238 10-08-15 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 1003179)
Misschien ook iTunes niet op laten starten tijdens het aansluiten van de iPhone; wellicht dat deze check ook via iTunes plaats vindt...?

Maar de onderliggende functies van iTunes, zoals usbmuxd, starten wel op als je dit gaat doen:

Citaat:

En aansluiten via USB op je computer en dan al je foto's inladen....

ballegooier 10-08-15 11:11

Denk je dat de iPhone alsnog 'op slot' gaat @Timosha, zodra de iPhone aangesloten wordt op een computer?

Want dan is er denk ik geen hoop meer voor TS.

Guest-20180925190238 10-08-15 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 1003188)
Denk je dat de iPhone alsnog 'op slot' gaat @Timosha, zodra de iPhone aangesloten wordt op een computer?

Ik vermoed van wel. Indien niet dan zou ook een dief op die manier aan de gegevens van een gestolen iDevice kunnen komen. "Probieren geht über studieren": zeggen de Duitsers. :)

belgiumiphone 10-08-15 11:57

En als de pc zelf ook niet verbonden is met het internet (Wi-Fi uit)? Hoe weet iTunes of usbmxud dan dat die iphone gewist moet worden?

iSpy 10-08-15 15:05

Ik ben wat dit betreft een leek, maar je hebt toch back ups van je Apple id. Laat je iPhone gewoon wissen, vervolgens je icloud of iTunes back up terugzetten en je bent klaar...(?)

frankinspace2 31-08-15 12:35

Sorry voor mijn trage reactie,
(ik ontving geen mailtjes over dit topic op mijn huidige telefoon, want ik had een ander emailadres gebruikt)

Het is me inmiddels inderdaad gelukt om de foto's uit te lezen,
deze staan inmiddels op mijn laptop
H O E R A !!! 😄

Echter ik weet nog steeds niet hoe ik offline mijn contacten kan uitlezen.
:-(


En dat zijn er best veel, want ik had al een hele tijd geen backup gemaakt.
Superstom van mezelf natuurlijk.
Maar ik ben zelfs nog stommer:
Immers ik kan inmiddels (offline) een backup maken via iTunes, maar kennelijk heb ik ooit aangevinkt dat dit met een wachtwoord op mijn laptop komt te staan.
.....dit kan ik me helemaal niet herinneren dat ik dit ooit heb ingesteld en ik weet ook echt welk wachtwoord ik toen gebruikt zou moeten hebben 😱
Op advies van Apple Support heb ik al talloze oude wachtwoorden uitgeprobeerd
maar geen klopt
en hierbij is helaas geen wachtwoordherstel mogelijk
😰

SUPERSUPERSUPERSTOM van mezelf !!!!
al zegt Apple Support dat dit in bepaalde gevallen soms spontaan wordt geactiveerd (bijvoorbeeldctijdens een automatische update van Windows, dus misschien kon ik er niks aan doen....vette pech)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 augustus 2015 om 11:39 ----------

Ik hoopte dat als ik mobiele data en 3G/4G kon uitzetten ik desnoods al mijn contacten (of alle contacten die ik nog niet gesynct had) per SMS kon versturen

maar helaas werkt de functie: contact delen per iMessage niet als Mobiele Data uit staat

is Bluetooth nog een optie?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 augustus 2015 om 11:49 ----------

ik zou er desnoods screenshots van kunnen maken (want offline foto's uitlezen lukt wel) maar dan moet ik ze alsnog opnieuw handmatig gaan invoeren

dus liever via zoiets als Bluetooth

want het gaat om zeker 200 nieuwe contacten en talloze bijgewerkte contacten sinds mijn laatste synchronisatie

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 augustus 2015 om 11:54 ----------

zojuist geprobeerd, maar ik weet niet hoe ik mijn iPhone 6+ aan mijn oude 4S of aan onze iPad2 kan koppelen via Bluetooth
mij lukt 't niet

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 augustus 2015 om 12:05 ----------

ik zie nu ook dat mijn 6+ de functie AirDrop heeft
dat heb ik nog nooit gebruikt

ik neem aan dat dat offline niet werkt om contacten te over te zetten naar een ander apparaat, daarvoor zal je vast met Wi-Fi of 3G verbonden moeten zijn.

USB-kabel of Bluetooth lijkt mij de enige twee veilige offline opties

....of misschien toch via SMS ?!?

iemand nog suggesties?????


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:01.