iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   [gmail] cannot get mail (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/1664-gmail-cannot-get-mail.html)

pietpiet50 30-10-07 23:33

[gmail] cannot get mail
 
Probeer nu al een aantal dagen de mail in te stellen voor Gmail. Heb de instructie van google gehaald voor Gmail met IMAP. Dit ook aangevinkt in de iPhone. Alles 10x nagelopen, ook de wachtwoorden (hoofd/klein).

Bij het starten van de mail komt deze foutmelding:

Cannot Get Mail
Invalid Credentials (failure)

Weet iemand wat ik nu nog fout doe? Of wat er verkeerd staat?

Freek 31-10-07 01:17

1 Bijlage(n)
Piet, wanneer je IMAP gebruikt dan moet je wanneer je deze gmailaccount op je iPhone instelt NIET kiezen voor Gmail (dit werkt nog niet), maar voor "Other" (zie screenshot). Vervolgens dien je handmatig e.e.a. in te stellen:

ACCOUNTDATA
Kies bovenin voor IMAP.
Name: de naam die wordt weergegeven wanneer je een mailtje stuurt.
Mailadress: volledig mail adres, incl @gmail.com
Beschrijving: de naam die wordt weergegeven bij Accounts op je iPhone

INCOMING MAILSERVER
Hostname: imap@gmail.com
Gebruikersnaam: je volledige emailadres, incl @gmail.com
Password: je wachtwoord

SMTP
Hostname: smtp.gmail.com
Gebruikersnaam: je volledige emailadres, inlc @gmail.com
Password: je wachtwoord

Succes!

Ps: het kan zijn dat nog niet alle gmail accounts al over de IMAP optie (twee weg email) beschikken, dit zal binnen enkele dagen wel voor alle gmailaccounts gelden.

herk0039 31-10-07 10:33

Ik ben precies het zelfde probleem tegengekomen, ook al dagen aan het proberen!
 
quote=pietpiet50;11504]Probeer nu al een aantal dagen de mail in te stellen voor Gmail. Heb de instructie van google gehaald voor Gmail met IMAP. Dit ook aangevinkt in de iPhone. Alles 10x nagelopen, ook de wachtwoorden (hoofd/klein).

Bij het starten van de mail komt deze foutmelding:

Cannot Get Mail
Invalid Credentials (failure)

Weet iemand wat ik nu nog fout doe? Of wat er verkeerd staat?[/quote]

Spree 31-10-07 11:31

Piet & Herk, de foutmelding geeft aan dat er problemen zijn met je gebruikersnaam en/of je wachtwoord. Kortom: controleer deze nogmaals. Kijk bovendien na of in de instellingen van GMail (dus op www.gmail.com, niet op je iPhone) POP en/of IMAP op 'enabled' staat.
En zoals Freek al zie: het kan zijn dat jullie accounts nog niet voor IMAP vrijgeschakeld zijn. Probeer tot die tijd via POP3-verbinding te maken.

marcoo86 27-05-08 18:55

Ik heb ook moeite gehad met gmail op mijn Iphone.
Hierbij geef ik aan wat bij geholpen heeft. Je gaat naar Gmail.com, in je inbox kies je rechtsboven voor instellingen vervolgens kies je in de oranje balk voor doorsturen en POP/IMAP.
Hierin kies IMAP toegang: IMAP inschakelen wijzigingen opslaan!
Vervolgens in je iphone: settings, mail..
add account--> kies voor OTHER! (dus niet Gmail !!)

name (je naam), adres (je mail adres(naam@gmail.com)), description (privé mail of zakelijke mail) spreekt voor zich..

Incoming mail server
Host name= imap.gmail.com
Username:(je mail adres.. naam@gmail.com)
password (je wachtwoord)

Outgoing mail server (SMTP)
Hostname: smtp.gmail.com
username (je mail adres (naam@gmail.com))
password (je wachtwoord)

Save en bij mij deed hij het meteen weer..

jeremy14 27-05-08 19:43

hoe kan ik ze laten doorsturen van me hotmail???

marcoo86 27-05-08 20:20

Ga naar home en voer bij zoeken in: hotmail gmail.. Daar vind je wat je zoekt.. denk ik

royama 28-05-08 16:33

heb alles gedaan en dan zegt ie de verbinding met de server imap@gmail.com is misluk..:s

wippetnose 16-06-09 20:02

Mocht je er zeker van zijn dat je alles goed hebt ingesteld? En je krijgt de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met imap.gmail.com? Probeer dan de volgende link op je iPhone! https://www.google.com/accounts/DisplayUnlockCaptcha

Bij mij werkt het nu perfect!

Nash 18-06-09 14:24

Kan geen Gmail meer ophalen
 
Ik kan sinds de update van 3.0 niet meer m'n Gmail ophalen.

Kreeg eerst een PDP-fout, en daarna toen ik ging proberen kreeg ik deze melding:

Controle Gmail-account mislukt

De IMAP-server 'imap.gmail.com' reageert niet. Controleer of de netwerkverbinding werkt en of u de juiste informatie hebt opgegeven in het veld 'Server inkomende post' (die ik helemaal niet heb hoeven in te vullen).

Heb heel dit topic al een keer doorgenomen: https://forum.iculture.nl/f18/i...-get-mail.html, maar werkt allemaal niet.

Iemand een oplossing?

Timmeh_ 18-06-09 14:36

// Discussies samengevoegd

Nash 18-06-09 15:00

Inmiddels ook dit van Google zelf geprobeerd: iPhone or iPod touch - Gmail Help

Nog steeds de melding dat de IMAP server niet kan worden geladen :(.

Nash 19-06-09 12:27

Hmm vannacht rond 12en deed ie het ineens weer. Had smiddags een netwerkherstel gedaan, dus alle draadloze netwerken werden vergeten (heb nog geen 3G). Toen smiddags verbonden met het netwerk op mijn werk, toen nog zonder succes. Gisteravond de hele netwerkkey ingevoerd van het netwerk bij mij thuis, mail geopend en hoppa hij ging meteen ophalen.

Erg vreemd, maar ben al blij dat ie het weer doet ;).

vincent76 19-06-09 14:04

kan iemand mij helpen om een email accont van online intestellen op de iphoneals dit mogelijk is.

gr vincent

Nash 19-06-09 18:49

En net deed ie het weer niet, toen wel weer, toen weer niet. Snap er helemaal niets van. Erg wazig.

weirdo25 19-06-09 23:07

wat een gekut met de 3.0 fw mijn emails (pop3) wekte goed! tot 3.0. en nu niet meer.
wat een ***** spul dat apple

Scooter 20-06-09 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door weirdo25 (Bericht 302752)
wat een gekut met de 3.0 fw mijn emails (pop3) wekte goed! tot 3.0. en nu niet meer.
wat een ***** spul dat apple

Bij mij gaat het juist vlotter nu met die 3.0:confused:

Foxie21 26-06-09 21:46

Heb vandaag voor 't eerst een iPhone gekocht. Ik wil mijn gmail account toevoegen maar krijg na alles te hebben ingevuld toch een foutmelding als ik op het beginscherm op mail druk. Wat doe ik fout?

YLA G 03-07-09 14:19

eens op je pc naar gmail.com instellingen gaan en pop/imap eens deactiveren en dan activeren kan helpen.

DonVitoF 03-07-09 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door weirdo25 (Bericht 302752)
wat een gekut met de 3.0 fw mijn emails (pop3) wekte goed! tot 3.0. en nu niet meer.
wat een ***** spul dat apple


hier hetzelfde...email liep als een zonnetje...met of zonder Wi-Fi, 3G
Na die update...echt !@#$% zooi wat een trash zo'n update....hoe haal je dat er weer af? heb liever werkend email dan een dictafoon oid...
Net weer een mailtje verstuurd...duurt 7 minuten.....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:34.