iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Minpuntjes: verjaardagen & sms (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/16648-minpuntjes-verjaardagen-and-sms.html)

antimaterie 18-07-08 18:59

Minpuntjes: verjaardagen & sms
 
Hey mensen!

De iPhone is natuurlijk een geweldig apparaat. Ik heb hem nu 1 dag en vind hem helemaal fantastisch. De problemen die ik ervaar zijn details maar ik noem ze toch maar even (zijn ook al eerder genoemd):

* Met verjaardagen wordt toch wel een beetje slordig omgegaan door de iPhone. Verjaardagen in je contactlijst worden niet automatisch ingevoerd in de Agenda. Bovendien kun je niet echt verjaardagen invoeren in de Agenda, je kunt het wel benaderen door bij het invoeren van een nieuw item te kiezen voor "Hele dag" bij begin/einde maar nog steeds verre van ideaal. Ik begreep dat iBirthday een goeie app is om te installeren maar die is nog niet beschikbaar voor de 2.0 software voor zover ik weet. Hoe doen de andere 3G-gebruikers het nu met verjaardagen?

* Het sms-systeem vind ik er erg gaaf uitzien maar paar extreem onhandige dingen, het smsjes typen met toetsen is toch wel wat handiger vind ik. Daarbij ONBEGRIJPELIJK dat je nergens ziet hoeveel tekens je nog over hebt in een sms. Ook erg raar dat je geen afleverrapportjes kan krijgen. Die twee dingen mis ik nog het meest.

* Dat je geen liedjes als ringtone kan instellen is toch ook bijzonder eigenaardig maargoed daar is al zoveel over gezegd en geschreven, ik hou mijn mond er verder maar over. :P

ErikCreative 18-07-08 20:36

2 goede punten maar voor zover ik weet zijn hier nog geen oplossing voor.

colliehome 18-07-08 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door antimaterie (Bericht 145694)
Hey mensen!

De iPhone is natuurlijk een geweldig apparaat. Ik heb hem nu 1 dag en vind hem helemaal fantastisch. De problemen die ik ervaar zijn details maar ik noem ze toch maar even (zijn ook al eerder genoemd):

* Met verjaardagen wordt toch wel een beetje slordig omgegaan door de iPhone. Verjaardagen in je contactlijst worden niet automatisch ingevoerd in de Agenda. Bovendien kun je niet echt verjaardagen invoeren in de Agenda, je kunt het wel benaderen door bij het invoeren van een nieuw item te kiezen voor "Hele dag" bij begin/einde maar nog steeds verre van ideaal. Ik begreep dat iBirthday een goeie app is om te installeren maar die is nog niet beschikbaar voor de 2.0 software voor zover ik weet. Hoe doen de andere 3G-gebruikers het nu met verjaardagen?

* Het sms-systeem vind ik er erg gaaf uitzien maar paar extreem onhandige dingen, het smsjes typen met toetsen is toch wel wat handiger vind ik. Daarbij ONBEGRIJPELIJK dat je nergens ziet hoeveel tekens je nog over hebt in een sms. Ook erg raar dat je geen afleverrapportjes kan krijgen. Die twee dingen mis ik nog het meest.

* Dat je geen liedjes als ringtone kan instellen is toch ook bijzonder eigenaardig maargoed daar is al zoveel over gezegd en geschreven, ik hou mijn mond er verder maar over. :P


Verjaardagen geef je in via contacten in iCal
Afhankelijk van providor geef je eerst een code in ( bv *N# ) en dan je tekst. Dan krijg je tezien wanneer iemand het heeft ontvangen.

macfreaker 18-07-08 20:46

Citaat:

* Het sms-systeem vind ik er erg gaaf uitzien maar paar extreem onhandige dingen, het smsjes typen met toetsen is toch wel wat handiger vind ik. Daarbij ONBEGRIJPELIJK dat je nergens ziet hoeveel tekens je nog over hebt in een sms. Ook erg raar dat je geen afleverrapportjes kan krijgen. Die twee dingen mis ik nog het meest.
Er staat iets over afleverrapporten hier.
https://forum.iculture.nl/f14/i...g-rapport.html
Citaat:

* Dat je geen liedjes als ringtone kan instellen is toch ook bijzonder eigenaardig maargoed daar is al zoveel over gezegd en geschreven, ik hou mijn mond er verder maar over. :P
Je kan wel liedjes als ringtone gebruiken. Voor de mac gebruikers is het zelfs vrij simpel, gewoon een mp3 naar garageband slepen en dan max 40 sec . selecteren en deze kan je wegschrijven als ringtone in itunes en daarna dus op je phone zetten.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:04.