//

Captive wifi werkt niet meer op iPhone na update 8.4.1

Captive wifi werkt niet meer op iPhone na update 8.4.1 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb sinds kort, waarschijnlijk sinds update naar 8.4.1, op mijn iPhone 6 Plus het probleem dat captive WiFi niet meer werkt. Normaal WiFi werkt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-08-15, 10:03
xahmol xahmol is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 9
Standaard Captive Wi-Fi werkt niet meer op iPhone na update 8.4.1

Ik heb sinds kort, waarschijnlijk sinds update naar 8.4.1, op mijn iPhone 6 Plus het probleem dat captive Wi-Fi niet meer werkt.

Normaal Wi-Fi werkt prima, captive Wi-Fi heeft altijd gewerkt, heb voor zover ik weet niets aan settings veranderd.
Maar sinds kort verschijnt bij het proberen in te loggen op captive Wi-Fi (of het nu NS trein Wi-Fi is of het Wi-Fi netwerk bij ons op werk) de pop-up niet meer waar mee je normaal gesproken bij captive Wi-Fi mee inlogt.

Captive Wi-Fi werkt nog wel steeds probleemloos op mijn iPad Air 2 die ook op iOS 8.4.1 staat.

Weet iemand een oplossing? Dank alvast!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-08-15, 11:46
Remco.'s schermafbeelding
Remco. Remco. is offline
• iOS 9.0 beta
• 9.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Weert, Nederland
Berichten: 89
Standaard

Ben het zelf ook meerdere malen tegengekomen. Wat je kunt proberen is in Safari navigeren naar 'captive.apple.com', de captive portal wordt dan als het goed is automatisch geladen.
__________________
iPhone 6 64 GB - iPad air 16 GB - MacBook Pro 13" mid 2012
  #3  
Oud 21-08-15, 12:52
xahmol xahmol is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Remco. Bekijk bericht
Ben het zelf ook meerdere malen tegengekomen. Wat je kunt proberen is in Safari navigeren naar 'captive.apple.com', de captive portal wordt dan als het goed is automatisch geladen.
Dank voor het meedenken.

Helaas werkt dit bij mij niet, captive.apple.com wordt gewoon over 4G geladen met de 'succes' pagina als resultaat, ipv dat die via Wi-Fi gaat.
Als ik mobiele data uitzet zegt hij domweg dat mobiele data uitstaat.
  #4  
Oud 22-08-15, 03:05
Remco.'s schermafbeelding
Remco. Remco. is offline
• iOS 9.0 beta
• 9.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Weert, Nederland
Berichten: 89
Standaard

Heb je al eens geprobeerd om het Wi-Fi netwerk te 'vergeten' via het I-icoon naast de naam van het netwerk? Om de captive portal te laden heb je wel een verbinding nodig met het netwerk, anders kan de portal niet geladen worden. Wellicht gaat het daar al mis.

Als dit ook niet werkt kun je eens proberen de netwerkinstellingen van je iPhone volledig te resetten via Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen
  #5  
Oud 22-08-15, 07:49
xahmol xahmol is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 9
Standaard

Ja, dat vergeten heb ik al behoorlijk wat keren geprobeerd.

En dat je eerst connectie moet hebben snap ik. Maar bij het connecten staat gewoon een vinkje voor de netwerk naam, maar de pop-up ho maar.
  #6  
Oud 22-08-15, 16:46
Remco.'s schermafbeelding
Remco. Remco. is offline
• iOS 9.0 beta
• 9.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Weert, Nederland
Berichten: 89
Standaard

Heb je boven in de statusbar wel een Wi-Fi icoon? Als deze er wel staat zou ik toch eens proberen je netwerkinstellingen te resetten.
  #7  
Oud 22-08-15, 20:25
xahmol xahmol is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 9
Standaard

Varieerd. De ene keer heb ik wel een Wi-Fi logo, andere keer niet. Maar in alle gevallen geen pop-up en naar een seconde of 30 ook geen vinkje meer.
Maar normale Wi-Fi werkt dus probleemloos.

Maar heb inmiddels vrijdag een afspraak staan bij de Genuis Bar in de Apple store, mijn telefoon komt in aanmerking voor die camera replacement op de iPhone 6 Plus. Tegelijk eens kijken wat ze daar zeggen.
  #8  
Oud 24-08-15, 00:19
Remco.'s schermafbeelding
Remco. Remco. is offline
• iOS 9.0 beta
• 9.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Weert, Nederland
Berichten: 89
Standaard

Ben benieuwd. Laat je hier ook even weten wat er uit is gekomen?
  #9  
Oud 28-08-15, 12:59
xahmol xahmol is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 9
Standaard

OK, opgelost dankzij de Apple Store Genius Bar.

Oplossing was uitvoeren van Herstel netwerkinstellingen (Instellingen>Algemeen>Stel opnieuw in>Herstel netwerkinstellingen).

Dat is een oplossing in de categorie 'waarom kwam ik daar zelf niet op', maar super, captive Wi-Fi werkt weer.

Grappige is overigens wel dat medewerker Genius Bar voor hij met die oplossing kwam eerst naar achter ging voor overleg. Toen hij terug kwam gaf hij aan dat hij gezien had dat ik deze post had geplaatst (had ik hem niet verteld), dus kennelijk is het eerste wat de Genius Bar doet als ze het antwoord niet weten het iCulture forum checken ;-)
Daarnaast had een collega van hem bij de Apple Store gelukkig deze suggestie.

PS: iSight camera vervangen ze alleen als je ook echt blurry foto's hebt. Niet preventief.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wi-Fi werkt niet meer na update ios6 iph4s flintjoris iPhone algemeen 0 18-04-13 18:24
Iphone 4s na laatste update werkt Wi-Fi niet meer omarl iPhone algemeen 1 31-05-12 13:27
internet (geen Wi-Fi) werkt niet meer naar update 4.0 ray36 Odido (T-Mobile) 11 13-03-11 18:26
Wi-Fi werkt alleen voor de iPhone niet meer Red-Hat Wi-Fi 13 27-09-09 21:21
Wi-Fi werkt niet meer met iPhone Meyotch Wi-Fi 17 14-01-08 23:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:50.