iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Gmail met geen mogelijkheid aan de praat krijgen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/16687-gmail-geen-mogelijkheid-de-praat-krijgen.html)

tweeg 19-07-08 12:58

Gmail met geen mogelijkheid aan de praat krijgen
 
Op mijn iphone krijg ik met geen mogelijkheid mijn gmail account aan de praat. Mijn yahoo mail werkt wel.

Deze instructies heb ik gevolgd en het mag niet baten: iPhone - Help Center

Ook heb ik mijn gmail zelf goed ingesteld (imap enabled).

Hebben meer mensen hier last van ? :confused:

Grample 19-07-08 13:00

http://www.youtube.com/watch?v=uQ22euWXYog

Dit werkt bij mij perfect !

tweeg 19-07-08 13:19

dat werkt hier dus niet :( ik krijg (zoals altijd) de melding: imap account verification failed

The Quote 19-07-08 14:05

Verwijder je account even via
"Instellingen -> Mail, Contacten, Agenda -> jeemailadres@gmail.com -> Verwijder Account (Even naar onder scrollen)"

En dan ga je terug naar "Instellingen -> Mail, Contacten, Agenda" en dan kies je voor "Voeg account toe..." en dan voeg je hem even opnieuw toe.. Misschien helpt het?

chrisholman 23-07-08 21:58

de instructie is anders dan hoe ik gmail heb toegevoegd, nl gewoon via GMAIL toevoegen, en dat vraagt de iphone alleen maar naar de username en wachtwoord (en hoe je de account wil noemen binnen de iphone, maar dat kan elke naam zijn, maar wellicht komt dat omdat ik ook pop heb enabled op mijn gmail account (via het web boven het menu om imap aan te zetten, kan geen kwaad om aan te zetten.

Teddy81 29-07-08 14:44

Ik ga hier maar even op verder.

Heb mijn iPhone ge-upgraded naar 2.0 via de WinPwn methode. Was eerst via ZiPhone gekraakt. (1.1.2 - 1.1.4)
Nu heb ik nooit problemen gehad op Firmware 1.x maar sinds ik op 2.0 zit niets dan problemen. Gmail is niet aan de praat te krijgen wat ik ook probeer.
Heb verschillende methoden gebruikt maar ik blijf de volgende melding terugkrijgen:

Cannot Get Mail The user name or password for "Gmail" is incorrect.

Ik begin zo langzamerhand het vermoeden te krijgen dat mijn wachtwoord niet opgeslagen wordt door de iPhone. Is dit mogelijk? Wat mis ik hier? Ik heb al wel 100 keer het wachtwoord en de username opnieuw ingevoerd en blijf deze melding krijgen.
Ook als ik na de melding de instellingen voor Gmail weer opzoek is mijn wachtwoord weer weg.

Ik kan wel wat hulp gebruiken zo onderhand.

Thnx

chrisholman 29-07-08 21:10

hoe heb je de account toegevoegd, via other of gmail? Je hebt pop en/of imap ook enabled neem ik aan via www.gmail.com?

chrisholman 29-07-08 21:31

Expired SMTP certificate - Announcements and Alerts | Google Groups

Teddy81 29-07-08 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chrisholman (Bericht 155922)
hoe heb je de account toegevoegd, via other of gmail? Je hebt pop en/of imap ook enabled neem ik aan via www.gmail.com?

Heb het toegevoegd via other en via Gmail, beide werkt niet. Ook Pop en imap staan enabled in Gmail settings. Heb echt alles geprobeerd, al wel 100 keer mijn account gewist en opnieuw aangemaakt in iPhone.

Die link die je stuurde is wel interessant. Zorgt SMTP voor de authenticatie van username en password? Omdat het via webmail wel gewoon werkt??

Bedankt voor je hulp, maar het werkt nog niet! ;)

chrisholman 29-07-08 22:42

SMTP is een protocol voor mail clients, klaarblijkelijk is hier een certificate voor nodig, probeer eens een nieuwe gmail account aan te maken en te testen? Werkt het account met Outlook of MACOSX Mail wel?

Teddy81 30-07-08 21:17

Hij doet t weer, zomaar...

Heel bijzonder.
Thnx voor de hulp!

Defrag 02-08-08 18:11

Oplossing weigering e-mail synchronisatie na updaten naar 2.0
 
Na het updaten naar 2.0 werkte mijn e-mail ook niet meer. Dit heb ik opgelost door via Boss Prefs onder de tab more 'Fix User Dir Permissions' te gebruiken.

Wellicht handig voor anderen bij wie het probleem niet vanzelf verdwijnt.

Nick123 05-08-08 13:34

E-mail wordt niet gepust naar Iphone 3g!!
 
Ik heb echt even hulp nodig want ik word er echt even heel gestoord van. Op mijn iphone 3g staat alles (werkelijk alles) ingesteld zoals zou moeten voor het ontvangen van push-mail. Via Gmail ook pop en imap enabled. tig keer opnieuw account ingesteld op de iphone 3g. Eerst probeerde ik account toevoegen via Gmail via iphone 3g, hierna geprobeerd voor 'other' toevoegen.

Dit werkt allebei niet.
Nieuwe mail wordt nog steeds niet gepusht naar mijn iphone 3g! Ik krijg maar geen notificatie bij nieuwe berichten! Tenzij ik de telefoon instel op elk kwartier (bijvoorbeeld) ophalen of wanneer ik handmatig de mail open op de telefoon.

Kent iemand dit probleem en heeft hij/zij een oplossing voor mij? Zit met me handen in me haar

chrisholman 05-08-08 19:50

ik heb bij bij ' instellingen', 'nieuwe gegevens', 'geavanceerd', 'gmail': 'fetch' staan (ik kan niet anders selecteren behalve handmatig), blijkt toch push te werken (de instelling gemaakt met 'gmail' mail toevoegen en dus ook imap ipv pop), kun jij anders selecteren?

chrisholman 06-08-08 20:11

Toch nog ff gechecked, push voor gmail werkt bij mij ook niet

Nick123 07-08-08 20:55

De mailophaalinstellingen heb ik nu toch maar op fetch gezet. Jammer, maar gaat blijkbaar niet anders. Ik zal er maar mee moeten leren leven :P

gijsja 12-09-08 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Grample (Bericht 146187)
YouTube - Gmail IMAP for the iPhone

Dit werkt bij mij perfect !


ik heb dit precies al tig keer gedaan en krijg steeds de melding:
"Geen verbinding via SSL
Wilt u de account zonder SSL configureren?"
Dan toets ik JA in, en dan krijg ik:
"Controle IMPAP-account mislukt
De IMPAP-server reageert niet. Controleer de netwerkverbinding en controleer of u de juiste informatie hebt opgegeven in het veld Server Inkomende Post."

Ik heb internet via T-mobile (geen Wi-Fi) en ik heb verder precies gedaan wat in het filmpje staat.
Wat gaat er mis? Ligt het aan mijn Iphone of aan gmail zelf? help!

w3zl01d 09-10-08 18:34

ik heb precies t zelfde probleem als deze meneer hierboven

cannot connect using SSL:
do you want to try setting up the account without SSL ?

terwijl die voor de restore t nog wel deed

raaaaaaar


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:04.