iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Batterij iPhone 5S snel leeg (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/166874-batterij-iphone-5s-snel-leeg.html)

Kaitlyn 31-08-15 18:32

Batterij iPhone 5S snel leeg
 
Sinds een week heb ik een iPhone 5s, maar ondervind het probleem dat mijn batterij echt wel héél snel leeg is. In standby stand neemt de batterij zelfs 5% af in een half uur, wat zelfs niet het geval was met mijn vroegere iPhone 4. Ik heb al eens gegoogled, maar de daar opgegeven oplossingen helpen niet. Locatievoorziening af, apps verversen op achtergrond af, gebruik amper tot nooit 4G en heb meestal Wi-Fi.

Ik ben een beetje radeloos en weet echt niet meer waaraan het kan liggen ...

ballegooier 31-08-15 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaitlyn (Bericht 1004365)
Sinds een week heb ik een iPhone 5s,

Een nieuwe of een 2e hands? In het licht van jouw vraag relevantie informatie :-)

En wat staat er bij Instellingen -> Algemeen -> Gebruik -> Batterijgebruik? Welke apps of processen staan er bovenaan met welke percentages?

Kaitlyn 31-08-15 20:23

Een nieuwe. Facebook staat op 31% met achtergrondactiviteit, maar heb da zelfs ni gebruikt vandaag (ververs app op achtergrond heb ik 2 uur geleden van alle apps afgezet), 2e berichten met 18% en 3e begin-/toegangsscherm. vind het niet meer normaal.

Denk dat ik eens terugga naar winkel waar ik hem kocht

Guest-20180925190238 31-08-15 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaitlyn (Bericht 1004378)
Denk dat ik eens terugga naar winkel waar ik hem kocht

Verwijder de Feesboek app maar. Dan is het probleem opgelost.

Kaitlyn 31-08-15 20:46

Dat is geen oplossing he ... als een gsm zoveel kost, mag hij toch minstens een dag kunnen meegaan als ik er niet aankom (zoals vandaag)

Guest-20180925190238 31-08-15 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaitlyn (Bericht 1004384)
Dat is geen oplossing he ...

Dat is wel een oplossing hé. En als ge niet zonder Feesboek kunt leven dan gebruik Friendly+ for Facebook. Dat appje is niet zo´n energie/CPU/geheugen vreter als de Facebook app.

debroei 31-08-15 23:33

Wat je kunt doen, is back up maken, herstellen, dan proberen of het probleem er nog is.
Zo ja dan met het toestel naar de appel winkel terug.
Afspraak maken in de Genius bar,
Indien het weg is, zou ik de back up niet terug zetten.
Ik heb dit probleem ook gehad met een 5S ,maar die werd ontzettend heet.
Deze is omgewisseld door Apple voor een refubished toestel.

ballegooier 01-09-15 08:20

Ik merk het ook dikwijls dat Facebook m'n batterij leeg trekt (zie ook andere topic(s) daarover)

Ook al mag Facebook niet op de achtergrond verversen bij mij. Toch blijft 'ie vaak wel actief via de stiekeme audio-op-de-achtergrond optie. (dat mag nl. wel van Apple / iOS) is mijn vermoeden.

Bij mij staat er dan meestal bijv. 37% Facebook; Airplay. Ik vermoed dat dat ook de reden is dat je ruis uit de speaker hoort als je Facebook open hebt staan (daar hebben ook al meerdere forumleden over geschreven). En wat ik altijd vermoedde dat een bugje van iOS was: af en toe valt plots het geluid van mij podcast / radio app een stuk terug. En kan ik het volume niet meer verhogen (staat al op max) Als ik dan een iMessage of SMS binnen krijg, krijg ik met die melding 'Ping!' ineens het normale volume weer terug. Dat lukt ook als ik de iPhone resette, of.... als ik de Facebook app verwijderde uit mijn multitask lijstje.

Ik vermoed daarom nu dat dit verschijnsel aan de Facebook app ligt, die op de achtergrond actief blijft via een trucje met iOS' muziek afspeel functie op de achtergrond.

Ik gooi Facebook tegenwoordig telkens uit het multitask lijstje, zodat hij _echt_ niet meer op de achtergrond actief kan zijn.

Kaitlyn 01-09-15 13:49

Ballegooier

Heb net Messenger en Facebook uit achtergrondlijstje gehaald (door 2x op thuisknop te duwen). Ik ga nu opvolgen hoe snel de batterij leeg gaat.

Ik moet zeggen dat mijn batterij over het algemeen wel sneller leegt als ik hem gebruik, zeker in vergelijking met mijn iPhone 4, wat toch niet zou mogen.

Lijkt het jullie slim om terug te gaan naar de winkel?

Scooter 01-09-15 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1004379)
Verwijder de Feesboek app maar. Dan is het probleem opgelost.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaitlyn (Bericht 1004384)
Dat is geen oplossing he ... als een gsm zoveel kost, mag hij toch minstens een dag kunnen meegaan als ik er niet aankom (zoals vandaag)

Volg maar de raad van Timosha op.. Als men raad vraagt moet men ze ook een beetje willen volgen hé anders heeft het geen zin om hulp en raad te vragen..

ballegooier 01-09-15 23:45

Teruggaan naar de winkel kan resulteren in iPhone inleveren - onderzoek - geen bijzonderheden - retour eigenaar.

Schiet je niet zoveel mee op. Doe gedegen onderzoek en probeer eerst zelf alle stappen (resetten, iPhone herstellen zonder reservekopie, een tijdje geen Facebook app gebruiken, etc, etc) en verzamel zo de feiten. Ga vervolgens met je verhaal als het kan naar een Apple Store en laat een diagnose stellen. Zij kunnen de status / health van de batterij checken voor je.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:07.