//

Bleutooth en klok probleem iPhone 5C 16Gb

Bleutooth en klok probleem iPhone 5C 16Gb discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik ben nieuw op dit forum en heb een probleem waar ik niet uitkom. Tot voor kort liep ik nog steeds rond met een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-09-15, 16:48
bullieboy bullieboy is offline
• iOS 9.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2015
Berichten: 10
Standaard Bleutooth en klok probleem iPhone 5C 16Gb

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en heb een probleem waar ik niet uitkom. Tot voor kort liep ik nog steeds rond met een iphone 3GS. Ik dacht tijd voor vernieuwing en heb gekozen voor een iPhone 5C 16 Gb. Nu komt het ik heb telefoon in gebruik genomen maar dat is uitgelopen op 1 grote teleurstelling.

De volgende problemen doen zich voor: Ik kan bluetooth op geen enkele manier aanzetten het knopje ontbreekt, waar het kopje moet zitten draait een wieltje en deze stopt maar niet met draaien. Om deze reden is het onmogelijk om BT aan/uit te zetten. Het volgende probleem is dat klok niet goed loopt. Of ik hem nu op automatisch zet of handmatig dat maakt niet uit. Tijd staat soms stil of loopt achter mar in ieder geval nooit op tijd.

Ik heb het serienummer gecheckt blijkt dat het geen NL toestel is maar een INT toestel. Dit zou voor werking toch niet uit moeten maken. Kortom weet er iemand raad?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-09-15, 19:46
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Over je Bluetooth-probleem kan ik niets zeggen, want ik weet niet wat er mis is.

Als je naar iOS 9 updatet heb je waarschijnlijk geen last meer van de klok-bug.
__________________
Daniel
  #3  
Oud 16-09-15, 19:49
bullieboy bullieboy is offline
• iOS 9.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2015
Berichten: 10
Standaard

Oke thanx!
Fijn te horen dat de klok een bug is
Hopelijk is de bluetooth ook een bug.
Dat zou mooi zijn ben ik in 1 klap verlost van mijn problemen
Het is dus wachten op IOS 9
Dank voor je reactie
  #4  
Oud 16-09-15, 19:52
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

iOS 9 is al sinds een klein uurtje beschikbaar. Als je updatet via de instellingen op je iPhone en je krijgt een foutmelding, probeer dan te updaten met iTunes 12.3.
  #5  
Oud 16-09-15, 20:54
bullieboy bullieboy is offline
• iOS 9.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2015
Berichten: 10
Standaard

Thanx ik heb natuurlijk meteen de telefoon voorzien van de nieuwste update IOS 9 draait nu op de iPhone 5C. Het probleem met de bluetooth is nog steeds niet verholpen. Ik heb nog steeds een ronddraaiend wieltje op de plek waar een button hoort te staan. En ook het probleem met de klok is nog steeds als voorheen. Zodra het scherm wordt vergrendeld of naar stand bye gaat gaat klok stilstaan. Zodra ik telefoon weer ga gebruiken staat klok op tijd waarmee telefoon in vergrendeling ging. Ik weet het niet meer, helaas zit er geen garantie meer op toestel. Ik weet het echt niet meer. Ben er klaar mee deze flikker ik in de kliko, heb er zo immers niets aan. Ik ga wel kijken naar wat anders. Kan het me niet veroorloven nogmaals een apple aan te schaffen.
  #6  
Oud 16-09-15, 20:58
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Hoeveel vraag je ervoor? Ik wil hem als je een gunstige prijs geeft van je overkopen.

Je kunt hem ook even bij de Apple Store brengen. Daar helpen ze je wel.
  #7  
Oud 16-09-15, 21:08
bullieboy bullieboy is offline
• iOS 9.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2015
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvischjager Bekijk bericht
Hoeveel vraag je ervoor? Ik wil hem als je een gunstige prijs geeft van je overkopen.

Je kunt hem ook even bij de Apple Store brengen. Daar helpen ze je wel.
Ik weet het echt niet dat weggooien was natuurlijk cynisch bedoeld, omdat ik er wel degelijk de balen van heb. Ik denk niet dat ze me gaan helpen bij een apple store (ga het natuurlijk wel proberen) het is immers een buitenlands toestel (ik meen VS) En volgens site waar ik iPhone heb gecheckt zit er ook geen garantie meer op. had hem destijds geruild voor mijn nieuwe samsung s4 mini met bijbetaling van 100 euro. Had hem getest. Alles leek goed te werken, alleen problemen met bluetooth en klok zijn mij toen niet opgevallen bij de ruil. Nu zit ik met gebakken peren, en volgens mij is het niet een simpel op te lossen probleem. Helaas heeft IOS 9 niet geholpen. Nog steeds draaiend wieltje bij de bluetooth en nog steeds een klok die niet goed loopt
  #8  
Oud 16-09-15, 22:10
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Maak voordat je naar de Apple Store gaat een afspraak. Dit is een probleem waar je waarschijnlijk niet zelf iets aan kan doen, dus dan zijn ze vaak soepeler met een vervangend toestel geven of een goedkope (of zelfs kosteloze) reparatie.
  #9  
Oud 16-09-15, 22:15
bullieboy bullieboy is offline
• iOS 9.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2015
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvischjager Bekijk bericht
Maak voordat je naar de Apple Store gaat een afspraak. Dit is een probleem waar je waarschijnlijk niet zelf iets aan kan doen, dus dan zijn ze vaak soepeler met een vervangend toestel geven of een goedkope (of zelfs kosteloze) reparatie.
Dat ga ik doen, thanx voor je hulp en tips.
  #10  
Oud 16-09-15, 22:19
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Geen dank. Laat je het resultaat hier weten? Dan hebben anderen er ook wat aan.
  #11  
Oud 16-09-15, 22:25
bullieboy bullieboy is offline
• iOS 9.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2015
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvischjager Bekijk bericht
Geen dank. Laat je het resultaat hier weten? Dan hebben anderen er ook wat aan.
Zal ik zeker laten weten!
  #12  
Oud 24-09-15, 20:22
bullieboy bullieboy is offline
• iOS 9.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2015
Berichten: 10
Standaard

Hallo,

Ik heb aangegeven dat ik zou laten weten hoe het is gegaan. Ik heb dus en apple store bezocht in dit geval AMAC Amersfoort.

Nou er was 1 mogelijkheid ik kon de iPhone 5c achterlaten en dan moest ik 41 euro onderzoekskosten betalen. Ik kreeg niet de garantie dat ze het euvel konden verhelpen. Ik stond in dubio wat te doen. Ik heb er toch voor gekozen hem niet achter te laten dit omdat ze me niet garantie konden geven dat het euvel verholpen kon worden. Bovendien konden ze ook geen indicatie geven wat een eventuele reparatie zou gaan kosten.

Ik heb nu een samsung S5 mini geleend van iemand. Maar ja dat is niet ideaal en ook niet wat ik wil. Maar goed ik heb nu een iphone 3 die ik niet meer gebruik. En natuurlijk de iPhone 5C met het euvel die ik omschreef en waar ik dus niets aan heb. telefoon werkt verder prima.

Is er echt niemand die weet hoe het komt dat klok niet op tijd blijft lopen en waarom ik bij bleutooth dat draaiende wieltje heb, die nooit meer weggaat. Weet er iemand raad of heeft iemand een oplossing. Op deze manier heb ik niets aan de 5C.
  #13  
Oud 24-09-15, 20:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bullieboy Bekijk bericht
Is er echt niemand die weet hoe het komt dat klok niet op tijd blijft lopen en waarom ik bij bleutooth dat draaiende wieltje heb, die nooit meer weggaat.
Heb je op die iPhone 5c een backup teruggezet met jailbreak restanten? Een backup van de iPhone 3GS. Die was nog al populair om te jailbreaken.

Om een en ander uit te sluiten. Herstel de iPhone met iTunes en zet voorlopig geen backup terug. Als alles dan werkt zit het probleem in de backup. Werkt het nog steeds niet moet je aan een hardwareprobleem gaan denken.
  #14  
Oud 24-09-15, 20:32
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

De Amac is geen Apple Store. Dat is een reseller. Je moet naar Amsterdam, Den Haag of Haarlem! Daar kunnen ze je iPhone "uitlezen". Eventueel kan dit ook telefonisch via de technische helpdesk.

Zou inderdaad eerst het advies van timosha opvolgen.
  #15  
Oud 24-09-15, 20:46
bullieboy bullieboy is offline
• iOS 9.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2015
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Heb je op die iPhone 5c een backup teruggezet met jailbreak restanten? Een backup van de iPhone 3GS. Die was nog al populair om te jailbreaken.

Om een en ander uit te sluiten. Herstel de iPhone met iTunes en zet voorlopig geen backup terug. Als alles dan werkt zit het probleem in de backup. Werkt het nog steeds niet moet je aan een hardwareprobleem gaan denken.
Dank voor je snelle reactie. Ik had al een restore via itunes gedaan, helaas zonder resultaat. De iPhone 3 had ik niet gejailbreakt. Er kunnen dus geen jailbreak resten zijn. Ik moet dus echt gaan denken aan een hardware probleem.

Nou daar baal ik stevig van ik moet dus weer op zoek naar wat anders. dank voor je reactie in ieder geval timosha
  #16  
Oud 24-09-15, 23:02
bullieboy bullieboy is offline
• iOS 9.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2015
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan Bekijk bericht
De Amac is geen Apple Store. Dat is een reseller. Je moet naar Amsterdam, Den Haag of Haarlem! Daar kunnen ze je iPhone "uitlezen". Eventueel kan dit ook telefonisch via de technische helpdesk.

Zou inderdaad eerst het advies van timosha opvolgen.
Ow ik dacht dat de amac ook een apple store was.
Ok op naar amsterdam dus.
  #17  
Oud 25-09-15, 09:22
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bullieboy Bekijk bericht
Ow ik dacht dat de amac ook een apple store was.
Ok op naar amsterdam dus.
Wel eerst een afspraak maken hé (Genius Bar). Apple Store - Amsterdam
  #18  
Oud 25-09-15, 19:12
bullieboy bullieboy is offline
• iOS 9.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2015
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan Bekijk bericht
Wel eerst een afspraak maken hé (Genius Bar). Apple Store - Amsterdam
Hallo,

goed dat je het zegt. Heb ik nog 1 aanvullende vraag. Ik ben er achter gekomen dat de iPhone die ik heb een internationale id, d.w.z. niet in NL aangeschaft. Is het zo dat ze zggen sorry buitenlands toestel of fixen ze het?
  #19  
Oud 26-09-15, 00:29
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Je hebt wereldwijde garantie op Apple producten.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
probleem klok bij lockscreen weg mitchelldeweerd iPhone algemeen 1 04-06-12 21:23
Probleem met klok welpie Jailbreak apps en thema's 0 15-03-11 03:03
Bleutooth carkit namen probleem Os.4.0.1 toontje55 iPhone algemeen 6 24-11-10 12:00
bleutooth probleem bij auto radio hzl iPhone algemeen 11 02-03-10 16:56
klok + mail probleem (sluit direct af) Fred. Unlock [archief] 4 07-02-08 22:41

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:43.