iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   veel email kwijt na update versie 9.0 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/167412-veel-email-kwijt-na-update-versie-9-0-a.html)

FBat 19-09-15 10:05

veel email kwijt na update versie 9.0
 
De update naar versie 9.0

Meeste e-mail kwijt die op mijn Iphone 5s stond,
Melding dit bericht is niet gedownload van de server.
Terwijl ik de e-mails altijd kon lezen, wie heeft hier een verklaring voor.

Frans

jpwg001 19-09-15 13:34

Is de instelling niet veranderd, die ervoor zorgt dat de mail zonder limiet binnengehaald wordt? Misschien staat die nu op twee weken ofzo?

Dan ga je naar de instelingen van je mail en klik je op je account. Daar zie je dat.

FBat 19-09-15 13:44

Nee, de instelling staat op nooit verwijderen.
e-mail die ik al meer dan een jaar op de iphone had staan is een groot deel van weg.
Wel staat het onderwerp en VAN AAN er nog gewoon, alleen de inhoud is weg.
Daar staat dus, Dit bericht is niet gedownload van de server.

Frans

jpwg001 19-09-15 13:50

Dat bedoel ik niet. Je telefoon toont emails van een bepaalde periode. Dat kan een dag zijn, week (en nog wat keuzes) of zonder limiet. Kijk daar eens.

FBat 19-09-15 14:07

Dat staat allemaal goed, vreemde is niet alle e-mails zijn weg. er staan er tussen die veel ouder zijn, het is echt willekeurig.
Maar we zijn ze in ieder geval kwijt op de telefoon, maar gelukkig niet van mijn computer.
Het is alleen heel vervelend.

Frans

cynthiar 20-09-15 18:56

Ik heb dat ook. Weet ook niet waar het aan ligt en is ook inderdaad willekeurig. Gelukkig heb ik de emails ook nog op mijn computer staan.

apeka 22-09-15 11:44

Het probleem van 'Dit bericht is niet gedownload van de server' heb ik ook op mijn 5s. Bij doorgestuurde berichten wordt in de map Verstuurd echter nog wel het volledige bericht getoond.. Blijkbaar een bug..

Tost 24-09-15 11:27

Heb helaas ook dit probleem, na de update.

FBat 26-09-15 09:07

Ook na de update IOS 9.01 het zelfde.

Na de update naar ios9.01 op mijn Iphone 5s heb ik problemen met mijn mail.
Na 1 dag is de mail verdwenen alleen de afzenders en ontvangers blijven in de headers staan, verder is de inhoud weg.
Ik gebruik al jaren een iPhone en kon voordien altijd de mail teruglezen van wel een jaar terug.
In de instellingen staat alles goed ingesteld op verwijderen nooit.

andoc 02-10-15 12:17

zelfde probleem
 
ik heb hetzelfde probleem. Lijkt te gebeuren bij mail met een attachment.

FBat 12-10-15 23:14

Heeft iemand nog een idee? raak regelmatig de e-mails kwijt, vreemd genoeg niet allemaal

vince_vega 15-10-15 07:42

Hetzelfde geld voor mijn verzonden mail. En dat vind ik wel kwalijk, aangezien ik deze verzonden mail dan niet op mijn MacBook heb staan.
Het gekke is dat de mail in de voorvertoning wel de eerste 2 regels laat zien en als je de mail opent, deze geen inhoud heeft.

Stephan20nl 15-10-15 13:34

Net contact gehad met Apple support. POP wordt vanaf iOS9 niet meer ondersteund. Alleen IMAP account aanmaken mogelijk. Bestaande POP functioneert nog wel maar werkt niet meer correct. Berichten NIET op de server worden NIET meer weergegeven op de (b.v.) iPhone. Berichten die belangrijk zijn moet je dus niet wissen op de server en als je ze wilt lezen MOET er een werkende verbinding (Wi-Fi, G4 etc.) actief zijn.

FBat 16-10-15 21:49

Bedankt, dat maakt veel duidelijk,
Ga kijken of ik outlook aan kan passen.

Frans

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stephan20nl (Bericht 1009750)
Net contact gehad met Apple support. POP wordt vanaf iOS9 niet meer ondersteund. Alleen IMAP account aanmaken mogelijk. Bestaande POP functioneert nog wel maar werkt niet meer correct. Berichten NIET op de server worden NIET meer weergegeven op de (b.v.) iPhone. Berichten die belangrijk zijn moet je dus niet wissen op de server en als je ze wilt lezen MOET er een werkende verbinding (Wi-Fi, G4 etc.) actief zijn.


Incisief 04-12-15 15:01

Volgens de website van Apple wordt pop3 nog steeds ondersteunt.
Overigens heb ik hetzelfde probleem

Stephan20nl 13-01-16 15:24

Na de update iOS 9.2 is het probleem verholpen. (stond ook in de hele kleine lettertjes van de up-date) Schijnbaar was de info van de Apple support desk Nederland niet accuraat. Ik heb wel een ander mail programma gevonden welke in de "9.01 tijd" wel de berichten heeft opgeslagen. AltaMail Go. Dit als info, mocht de ondersteuning van POP3 na een volgende up-date wel verdwijnen...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:11.