iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   agenda sync niet twee kanten op (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/167415-agenda-sync-niet-twee-kanten-op.html)

JolvO 19-09-15 11:20

agenda sync niet twee kanten op
 
Ik heb een iPhone 6 en sinds gisteren software 9.0
Vroeger (aantal software updates terug)kon ik m'n telefoon aan m'n pc hangen en werden alle afspraken bijgewerkt, ongeacht of ik iets had gewijzigd op de pc of op mijn telefoon. Al een tijdje merk ik dat hij niet synchroniseert, maar kopieert.
Hierdoor staan afspraken vaak dubbel in mijn agenda.
Als een afspraak wijzigt van zeg 10.00 uur naar 12.00 uur en na synchronisatie staan beide afspraken er in, moet ik dus "onthouden" dat het 12.00 uur is geworden, dat is toch niet de bedoeling van een agenda.
Ik had gehoopt dit probleem verholpen te zien met de nieuwe update, mar helaas.
Kan iemand mij adviseren?

XIII 19-09-15 11:46

Welke Apps en welke providers/diensten (Apple, Microsoft, Google, ...) gebruik je voor je agenda?

JolvO 19-09-15 11:59

Op m'n telefoon gebruik ik de standaard agenda van de telefoon. Op m'n pc gebruik ik Outlook (volgens mij 2010)
-stom, had ik er even bij moeten zeggen, sorry-

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 1006148)
Welke Apps en welke providers/diensten (Apple, Microsoft, Google, ...) gebruik je voor je agenda?


XIII 19-09-15 13:12

En welke dienst/provider?

JolvO 20-09-15 07:56

Voornamelijk Google, maar dat heeft niets te maken met het synchroniseren van m'n agenda toch.
Op mijn pc staat Outlook en die synchroniseerde altijd netjes met de agenda van m'n iPhone.
Alsof elke afspraak een eigen sleutelnummer had gekregen. Soms kreeg ik bij het synchroniseren ook de vraag welke versie ik wilde behouden, dat er een conflict was. Dan had ik dus na de laatste sync zowel op de pc als op m'n telefoon iets gewijzigd in de afspraak.
En van elke overige afspraak werd de laatste versie behouden, ongeacht op welk medium die was ontstaan.
Nu kijkt hij of een afspraak er is, nee? hup, kopiëren die hap.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 1006172)
En welke dienst/provider?


XIII 20-09-15 11:17

Is het dan niet handiger om meteen via de servers van Google te synchroniseren ipv af en toe via je PC?

JolvO 20-09-15 11:42

Dit werkt al jaren prima. Worden gelijk m'n notities en foto's overgezet. Alleen nu werkt het niet meer. En de vraag is of iemand me kan vertellen hoe ik het wel weer werkend krijg.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 1006281)
Is het dan niet handiger om meteen via de servers van Google te synchroniseren ipv af en toe via je PC?


Guest-20180925190238 20-09-15 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JolvO (Bericht 1006150)
Op m'n pc gebruik ik Outlook (volgens mij 2010)

Gebruik je ook de laatste versie van iTunes?

JolvO 20-09-15 12:25

Ja, update gaat vanzelf.
Versie 12.3.0.44 64-bits

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1006299)
Gebruik je ook de laatste versie van iTunes?



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:07.