iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -    iPhone 5S 32Gb iOS9 springt op zwart scherm bij openen apps. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/167422-iphone-5s-32gb-ios9-springt-op-zwart-scherm-openen-apps.html)

jpwg001 19-09-15 13:36

 iPhone 5S 32Gb iOS9 springt op zwart scherm bij openen apps.
 
Sinds de update naar iOS9 wil mijn iPhone weleens op zwart gaan, als ik een app open, of een mailbijlage wil openen. Hebben meer mensen hier last van?
De app sluiten via dubbelklik homeknop zorgt dat ik weer verder kan. Herkenbaar?

jybakker 20-09-15 07:34

Even een harde reset en dan zou het goed moeten gaan. Ik had hetzelfde probleem.

jpwg001 20-09-15 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jybakker (Bericht 1006258)
Even een harde reset en dan zou het goed moeten gaan. Ik had hetzelfde probleem.

Dat heb ik na het plaatsen van dit eerste bericht gedaan en het lijkt inderdaad te werken. Thanx.

jpwg001 23-09-15 15:13

Helaas... Het blijft gebeuren. Iemand dé oplossing?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 september 2015 om 16:10 ----------

Ik heb het volgende ontdekt: het gebeurt steeds als ik een app voor het eerst opstart. Als de app al een keer geopend is, werkt hij wel.
Ik hoop op input!

Jordylwd 26-09-15 13:02

Misschien de iPhone als nieuw instellen?

Guest-20180925190238 26-09-15 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jpwg001 (Bericht 1006794)
Ik heb het volgende ontdekt: het gebeurt steeds als ik een app voor het eerst opstart.

Ga eens op ontdekkingsreis in de Diagnostics. :)

jpwg001 26-09-15 17:26

Kun je me vertellen hoe en wat ik daar mee kan?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 september 2015 om 17:35 ----------

Ik heb ze al gevonden en er staan wel wat rapporten in. Maar wat kan ik er mee? De rapporten zeggen mij nl. niets.

jpwg001 27-09-15 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1007369)
Ga eens op ontdekkingsreis in de Diagnostics. :)

Kun je me vertellen waarnaar ik op zoek moet? En wat ik er mee kan?

Guest-20180925190238 27-09-15 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jpwg001 (Bericht 1007555)
Kun je me vertellen waarnaar ik op zoek moet?

Naar crash logs van apps en het Springboard/Backboard.

Citaat:

En wat ik er mee kan?
Je kan er de reden van de crash mee achterhalen.

jpwg001 27-09-15 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1007556)
Naar crash logs van apps en het Springboard/Backboard.



Je kan er de reden van de crash mee achterhalen.

Welke trefwoorden zijn belangrijk om te zoeken? En wat kan ik er mee?

jpwg001 28-09-15 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1007556)
Naar crash logs van apps en het Springboard/Backboard.



Je kan er de reden van de crash mee achterhalen.

Hoi Timosha,

Zou je me nog even verder willen helpen? Ik weet niet waar ik naar moet zoeken en wat ik met die informatie kan. Als ik een harde reset toepas, is het probleem voor een dag weg. Daarna komt het weer terug. Ik weet niet of het door het gebruik van een bepaalde app wordt getriggerd. Dat is het vervelende. En mijn toestel is ruim anderhalf jaar oud, dus  geeft geen ondersteuning meer, volgens de webpagina.

jpwg001 02-10-15 09:27

Iemand die me kan helpen? Na een hard reset werkt het voor obgeveer een dag normaal. Daarna sluiten de apps weer bij het opstarten. Ik word er een beetje flauw van...

rsnhakan 02-10-15 09:31

Hey Jeroen! Hoe gaat ie? Rij je nog in een Volvo :)

Is het misschien een optie om je iPhone in dfu modus te zetten en hem te herstellen?

jpwg001 02-10-15 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan (Bericht 1008131)
Hey Jeroen! Hoe gaat ie? Rij je nog in een Volvo :)

Is het misschien een optie om je iPhone in dfu modus te zetten en hem te herstellen?

Hakan, uiteraard rijd ik nog steeds Volvo. Nog steeds dezelfde, met inmiddels 309k op de teller.

Dat herstellen, daar was ik al bang voor. Is het raadzaam om juist wel een back-up te maken? Of neemt die back-up eventuele fouten mee over?

rsnhakan 02-10-15 23:41

Ik zou zwz altijd een back up maken. Dan kun je later nog altijd kiezen om het niet terug te zetten, indien dat het probleem is.

gniles 13-10-15 23:20

Sinds kort heb ik dit probleem ook. iPhone6 en tot gisteren op ios9. vandaag op 9.0.2.
Bij elke nieuw geopende app heel kort het beeld van de app en daarna zwart. Home button brengt je terug naar beginscherm met beeld.

Erg irritant dus! Gebeurt zowel bij systeemapps als thirdparty. Is niet gekomen direct na een update, maar voor de zekerheid toch geüpdatet naar 9.0.2 wat het probleem niet oplost.

Iemand al diagnostiscs kunnen doornemen of iets op de apple fora kunnen vinden?

pthomas76 14-10-15 23:14

Exact hetzelfde probleem!!! Af en toe een zwart scherm wanneer ik een app opstart. Vervolgens de "home-knop" indrukken waarna de app het wel doet.

Aan en uit hielp niet!!
Ik heb de telefoon hersteld met iTunes. Het is nogal een grove oplossing, maar het werkt:rolleyes:

iPhone 6 herstellen met iTunes

1. Heb je een Back-up/Resevekopie gemaakt!!!!

2. Aan/uit-knop 5 seconden ingedrukt houden.
In beeld verschijnt nu “zet uit”

3. Slide over het beeldscherm om de iPhone uit te zetten

4. Ga naar de computer en start iTunes op.

5. Hou de “home-knop” ingedrukt terwijl je de iPhone aan de computer aansluit.
Hou de “home-knop” ingedrukt totdat het “iTunes-logo” in beeld staat.

6. Nu kan je met iTunes de iPhone herstellen

- Alles is van je telefoon!!!!!
- IOS 9 wordt opnieuw geïnstalleerd.

gniles 15-10-15 09:35

Het is NIET nodig om je telefoon te herstellen of te wissen.

Is een bekende bug; heeft te maken met Siri. Volg deze stappen en nergens meer last van :

http://appletoolbox.com/2015/10/iphone-black-screen-bug-after-ios-9-update-fix/

Kort gezegd ; zet siri weer aan ;)

jpwg001 15-10-15 12:59

Gedaan, we gaan het eens in de gaten.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:28.