//

IOS 9: 2 dingen vallen mij op.

IOS 9: 2 dingen vallen mij op. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Na de installatie van IOS 9 vallen mij 2 dingen op op mijn iPhone 6. 1) Bij sommige apps (bijv. Whatsapp en Chrome) krijg ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-09-15, 14:26
deleon deleon is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 143
Standaard IOS 9: 2 dingen vallen mij op.

Na de installatie van IOS 9 vallen mij 2 dingen op op mijn iPhone 6.

1) Bij sommige apps (bijv. Whatsapp en Chrome) krijg ik -bij 'opstarten'- van de app eerst even heel kort een zwart scherm te zien. Nadien niet meer tenzij ze afgesloten zijn geweest. Andere apps zie ik dat niet bij. Vreemd. Een vriendin van mij heeft hetzelfde op haar iPhone 6. Is dit normaal? Voordat ik IOS 9 had, is me dat nog nooit opgevallen namelijk.

2) De tijden van het automatische slot lijken niet meer te kloppen. Op 2 minuten valt de foon na 45 seconden al in het slot. Op 3 minuten al na 1,5 minuut. Iemand een idee?

Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-09-15, 15:00
harmjan harmjan is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 129
Standaard

oh hier nog een derde ik kom op geen enkele wijze meer op dit forum en site met mijn ipad, wel via een andere ipad met versie 8.4.1 iculture doe er wat aan!!

Laatst gewijzigd door harmjan; 20-09-15 om 15:12.
  #3  
Oud 20-09-15, 15:10
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deleon Bekijk bericht
1) Bij sommige apps (bijv. Whatsapp en Chrome) krijg ik -bij 'opstarten'- van de app eerst even heel kort een zwart scherm te zien.
Zijn Wappie en Chrome al aangepast voor iOS 9?
  #4  
Oud 20-09-15, 15:22
deleon deleon is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Zijn Wappie en Chrome al aangepast voor iOS 9?
Had juist net voor de installatie IOS 9 bij de updates in de App Store gekeken of alles up to date is voor IOS 9.
Heb net even gekeken in de App store, 'mijn' Chrome blijkt op 16 september ondersteuning voor IOS 9 gekregen te hebben. Whats App kan ik niet terugvinden maar er wordt ook geen update aangegeven bij mij. Mogelijk zou dat het probleem kunnen zijn inderdaad. Dacht lichtelijk zelf ook al zoiets.
Het probleem is niet onoverkomelijk en zal zich vast oplossen.

Het automatisch slot 'probleem' is ook niet onoverkomelijk maar vind ik toch vreemd. Ik zet hem nu maar op de dubbele tijd van wat ik eigenlijk wil.
Ik denk dat deze bug ook wel ergens met een update opgelost zal worden.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 september 2015 om 16:04 ----------

Uhm....op mijn iPad zie ik overigens hetzelfde.... Bij een aantal apps aanklikken gaat het scherm eerst heel kort op zwart. Bij andere apps helemaal niet. Vreemd.. Alle apps zijn up to date.
  #5  
Oud 20-09-15, 18:15
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deleon Bekijk bericht
Na de installatie van IOS 9 vallen mij 2 dingen op op mijn iPhone 6.

1) Bij sommige apps (bijv. Whatsapp en Chrome) krijg ik -bij 'opstarten'- van de app eerst even heel kort een zwart scherm te zien. Nadien niet meer tenzij ze afgesloten zijn geweest. Andere apps zie ik dat niet bij. Vreemd. Een vriendin van mij heeft hetzelfde op haar iPhone 6. Is dit normaal? Voordat ik IOS 9 had, is me dat nog nooit opgevallen namelijk.

2) De tijden van het automatische slot lijken niet meer te kloppen. Op 2 minuten valt de foon na 45 seconden al in het slot. Op 3 minuten al na 1,5 minuut. Iemand een idee?

1) ik heb dit ook met bepaalde apps "even zwart"
Ik zie het als een vertraging
  #6  
Oud 20-09-15, 18:53
cynthiar cynthiar is offline
• iOS 11.0.2
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 72
Standaard

Dat even zwart heb ik ook.
Op mijn ipad 3 heb ik dat staande foto's liggend worden weergegeven.
De iculture app doet het wel maar als je daarna weer wilt kijken is hij vast geslagen. Op mijn iphone 6 heb ik er geen last van, alleen op de ipad.
Op mijn ipad 3 doet ook de tekenfunctie in de notitie app het niet, op mijn mini 2 weer wel.
  #7  
Oud 20-09-15, 21:48
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

De NOS teletekst app loopt ook niet zo mooi op iOS9.
  #8  
Oud 20-09-15, 22:48
rkltnk's schermafbeelding
rkltnk rkltnk is offline
• iOS 8.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: twente
Berichten: 89
Standaard

Ja hier ook met het automatisch slot. Op 2min ingesteld en met 45sec gaat hij al op iets donkerder en met 50sec op slot
  #9  
Oud 21-09-15, 11:47
Niek1986 Niek1986 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 59
Standaard

Dat zwarte scherm heb ik ook bij een aantal apps.

Oh bij binnenkomende Stroken van e-mail staat er iedere keer "prul-lenmand" rare spelfout die in iOS 8 niet zat..
  #10  
Oud 21-09-15, 13:45
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Hier geen probleem met het woord prullenmand
  #11  
Oud 21-09-15, 17:46
Niek1986 Niek1986 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 59
Standaard



Dit bedoel ik.
  #12  
Oud 21-09-15, 18:14
deleon deleon is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 143
Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 Bekijk bericht
1) ik heb dit ook met bepaalde apps "even zwart"
Ik zie het als een vertraging
Zo zou je het kunnen omschrijven, ja.
Vandaag even meegekeken op de iPhone 5S van collega. Die heeft er geen last van maar daar poppen de apps a.h.w. naar voren / boven op. Dus een visueel effect. Kan me eigenlijk niet herinneren dat dat voor IOS 9 op de IPhone 6 ook zo was, althans nooit op gelet. Dat 'oppop'effect duurt even lang als het 'even op zwart gaan'.
Als dit laatste ook als een soort visueel effect gezien moet worden, dan vind ik het i.i.g. niet echt geslaagd.
  #13  
Oud 22-09-15, 11:51
cynthiar cynthiar is offline
• iOS 11.0.2
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 72
Standaard

Ik heb nog een bug gevonden; als je muziek op shuffle afspeeld stopt hij soms een nummer te vroeg en gaan dan door met een ander nummer.
  #14  
Oud 22-09-15, 20:08
Qwrtje Qwrtje is offline
• iOS 8.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Berghem
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deleon Bekijk bericht
Zo zou je het kunnen omschrijven, ja.
Vandaag even meegekeken op de iPhone 5S van collega. Die heeft er geen last van maar daar poppen de apps a.h.w. naar voren / boven op. Dus een visueel effect. Kan me eigenlijk niet herinneren dat dat voor IOS 9 op de IPhone 6 ook zo was, althans nooit op gelet. Dat 'oppop'effect duurt even lang als het 'even op zwart gaan'.
Als dit laatste ook als een soort visueel effect gezien moet worden, dan vind ik het i.i.g. niet echt geslaagd.
Heb je toevallig ooit 'Verminder beweging' aangezet?
Als je hem uit zet, krijg je ook 'oppop' effect of bedoel je dit niet?
  #15  
Oud 23-09-15, 21:41
Marc knuts Marc knuts is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 10
Standaard Zwart scherm bij opstart app

Eventjes een zwart scherm bij de opstart van de meeste apps heb ik ook. Dit verdwijnt wel na enkele dagen als de apps enkele keren zijn opgestart.
Iphone 5.
  #16  
Oud 28-10-15, 11:16
deleon deleon is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deleon Bekijk bericht
Na de installatie van IOS 9 vallen mij 2 dingen op op mijn iPhone 6.

1) Bij sommige apps (bijv. Whatsapp en Chrome) krijg ik -bij 'opstarten'- van de app eerst even heel kort een zwart scherm te zien. Nadien niet meer tenzij ze afgesloten zijn geweest. Andere apps zie ik dat niet bij. Vreemd. Een vriendin van mij heeft hetzelfde op haar iPhone 6. Is dit normaal? Voordat ik IOS 9 had, is me dat nog nooit opgevallen namelijk.

2) De tijden van het automatische slot lijken niet meer te kloppen. Op 2 minuten valt de foon na 45 seconden al in het slot. Op 3 minuten al na 1,5 minuut. Iemand een idee?

Het even op zwart lijkt verholpen. Door de update naar IOS 9.1 of updates van de apps zelf. Toch vreemd want Chrome bijv. was al aangepast aan IOS 9. Maar goed....

Het probleem met het automatische slot is met IOS 9.1 nog steeds niet opgelost, althans bij mij niet. Op 3 minuten gesteld bijv., valt 'ie nog steeds na 1,5 minuten in het slot. Geen supergroot probleem.

@Niek1986: die spelling van 'prul-lenmand' zag ik ook op mij iPhone. Heb er niet op gelet of dat inmiddels aangepast is. Ook niet overkomelijk overigens.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie helpt mij en werkt samen met mij mijn idee uit!! jmulder Ontwikkelen voor iOS 5 22-04-13 20:16
Sommige dingen.. iWiefring Chat en geruchten 0 01-04-11 08:09
iPhone: HELPPP mij icontjes zijn weg van mij iphone vingros Jailbreak 7 22-01-09 15:39
Vreemde dingen Spooky Unlock [archief] 1 24-01-08 22:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:32.