iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   een mail in de agenda zetten (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/167666-mail-de-agenda-zetten.html)

rdyksman 25-09-15 21:44

een mail in de agenda zetten
 
ik ben sinds kort overgestapt van android naar apple. Ik krijg er steeds meer handigheid in maar kom er niet altijd uit.
Is het mogelijk om een mail naar je agenda te slepen?

Ik heb een iphone 5s

jpwg001 25-09-15 23:22

Wat bedoel je met een mail naar je agenda slepen? Volgens mij kun je die niet als bijlage in een dag plakken, maar als er in een mail een activiteit staat met datum, herkent de agenda dit en kun je die meteen als activiteit aanmaken.

Mag ik je een tip geven? Besteed €1,99 en koop Week calendar van utilitap. Een hele fijne app die de standaard agenda app geeft wat die mist. Zoals onder anderen weeknummers.

rdyksman 25-09-15 23:31

Bij android klikte je op de titel van de mail en dan maakte hij er een agendapunt van je hoefde alleen datum en tijdnin te vullen. Tekst van de mail is ook omschrijving van agendapunt. Ideaal als je bv een mail jodig hebt bij een afspraak. Ik heb de weeknummers gewoon in de standaard app staan

Jordylwd 26-09-15 06:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jpwg001 (Bericht 1007292)
Wat bedoel je met een mail naar je agenda slepen? Volgens mij kun je die niet als bijlage in een dag plakken, maar als er in een mail een activiteit staat met datum, herkent de agenda dit en kun je die meteen als activiteit aanmaken.

Mag ik je een tip geven? Besteed €1,99 en koop Week calendar van utilitap. Een hele fijne app die de standaard agenda app geeft wat die mist. Zoals onder anderen weeknummers.

Week nummers zitten wel in de standaard app. :) alleen moet je het bij instellingen nog even aanvinken. 😀

Maar wel een top app week calender

jpwg001 26-09-15 11:41

Ik zag het inderdaad. Dat is toch niet altijd zo geweest? Ik houd het bij week cal. En met zwarte achtergrond. Mooi op een space grey.

Jordylwd 26-09-15 11:45

Is idd niet altijd zo geweest. Was echt de reden dat ook ik week cal heb aangeschaft.

jpwg001 26-09-15 11:47

Voor mij ook...

Guest-20180925190238 26-09-15 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rdyksman (Bericht 1007279)
Is het mogelijk om een mail naar je agenda te slepen?

Jij gebruikt OS X? Wel in OS X 10.11 El Capitan is dat mogelijk. Je moet zelfs niet slepen. Mail detecteert afspraken in het mailbericht en je krijgt de keuze om het bericht in de agenda te plaatsen.

iPhoneAlot 26-09-15 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1007355)
...Mail detecteert afspraken in het mailbericht en je krijgt de keuze om het bericht in de agenda te plaatsen.

Dat gebeurt in Gmail ook ongeveer zo onder Windows10. Uiteraard op z'n Microsofts: er wordt niets gevraagd, de afspraak staat ineens in de agenda.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:14.