iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   En hoe bevalt de iPhone 6s (Plus)? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/167689-bevalt-de-iphone-6s-plus.html)

EddyG 24-10-15 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoeke (Bericht 1010775)
Sinds de update naar ios 9.1 heb ik geen oplopende gebruikerstijd meer als de iPhone in standby staat.

Momenteel staat hij op 18% en heb ik 10u gebruikstijd en 48u standby tijd.
Ben een tevreden gebruiker denk ik.
Aan EddyG bedankt voor de tip van die ios update.

Hier is het batterijprobleem ook helemaal opgelost door de update.
Want voordien dacht ik dat er iets met het toestel scheelde en wilde ik hem al terug sturen naar apple.

apotheosis 24-10-15 23:28

Voor de 4K logisch e daje het verschil maar kan zien als je een 4K scherm hebt.

Ik blijf aan 1080 60fps filmen.

Guest-20180925190238 25-10-15 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Iphonekabelsjimdo (Bericht 1010819)
Iemand een oplaadkabel nodig voor zijn iPhone? Kijk dan eens op Home - De website van iphonekabels! of http://www.facebook.com/iphonekabelsjimdo

Ga je nu in elk topic reclame maken voor jouw winkeltje? :eek:

Guest-20180925190238 25-10-15 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Iphonekabelsjimdo (Bericht 1010821)
Slechts een paar topics, ik moet ergens aandacht krijgen :D

Yep! En dit soort van commerciële spam kan je een ban opleveren. :d

Affinity 25-10-15 13:28

Ik vraag me af waarom dat nog steeds niet gebeurd is :/

milan13 25-10-15 14:22

Marktplaats misschien, kan je ook veel aandacht krijgen...

iPhoneAlot 25-10-15 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Iphonekabelsjimdo (Bericht 1010819)
Iemand een oplaadkabel nodig voor zijn iPhone? Kijk dan eens op Home - De website van iphonekabels! of http://www.facebook.com/iphonekabelsjimdo

Dit is de derde plek waar ik die rommel tegenkom. Pleur op met die zooi!:mad:

Order66 25-10-15 17:36

Mijn vrouw heeft een 6s plus, ik een 6s sinds vrijdag. Batterij van een Plus gaat echt langer mee dan een gewone 6s. Dat ding is niet plat te branden, scheelt echt een hoop.

Topdude 26-10-15 19:52

Ik heb m'n nieuwe 6S 64gb nu een paar dagen en ondanks dat ik mijn eerdere foons altijd van Jailbreak voorzien heb, besloot ik nu om meteen de update naar 9.1 te doen. Dit vanwege het batterij "probleem" en vanwege mijn verwachting dat er vast een jb komt voor deze versie. Tenminste, dat hoop ik...

Maar goed, gewoon om even te testen heb ik de foon gebruikt zoals ik op rustige dagen zou doen. Vannacht was ik vergeten de foon aan de lader te doen en vanmorgen zag ik, met vliegtuigstand in de nacht om niet gestoord te worden, dat er slechts drie procenten af waren gegaan. Toen besloot ik om maar eens te kijken hoe lang hij het vol zou houden.

En, echt waar, ik heb bijna twee dagen gedaan met een volle accu.
Hij is nu leeg, maar twee dagen heb ik nog nooit gehaald. Ik speel geen games, dus dat scheelt en heb slechts sporadisch een video gekeken. Verder foto's gemaakt, muziekje geluisterd, maar vooral email, agenda, whatsapp en andere basis stuff.
Ik ben tot nu toe bijzonder tevreden!

O ja, ik heb een goed exemplaar met de TSMC chip.

diebote 26-10-15 20:49

Morgen (uiteindelijk)ga ik mijn 6s zilver van kleur ophalen bij de apple store.
Hopelijk krijg ik wel een goede exemplaar met een TSMC chip.
Ik hou jullie over mijn bevindingen op de hoogte....:-)

apotheosis 26-10-15 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door diebote (Bericht 1010936)
Morgen (uiteindelijk)ga ik mijn 6s zilver van kleur ophalen bij de apple store.
Hopelijk krijg ik wel een goede exemplaar met een TSMC chip.
Ik hou jullie over mijn bevindingen op de hoogte....:-)

Dat gedoe van die chip daar zit nauwelijks verschil in ze dus het doet er gewoon niet toe.

Werner1963 26-10-15 21:07

Ik mag niet zeggen dat m'n batterij iPhone 6s nu veel langer meegaat dan die van m'n 2 jaar oude iPhone 5s

Op de 5s had ik 's avonds tussen de 5 en 10% over. Nu heb ik wel 's avonds ~5 % meer maar ik moet herladen want anders heb ik overdag een probleem :)

Ik moet hem dus elke dag opladen :)

markelo 26-10-15 21:21

Mijn Iphone 6s komt wat haperig over. De homeknop reageert niet altijd direct. Ook als men de actieve apps wil zien moet je meestal 2x drukken.
Vandaag alles nieuw geinstalleerd maar dit heeft ook niet geholpen. Zelfs de Gezondheid app werkt niet meer.

Ik denk dat deze maar eens terug moet.

CherylTB 27-10-15 13:18

Ik ben van de iPhone 6 plus zilver 64gb naar de 6S gegaan , rosé gold 64GB. Echt een top toestel, 3D touch is erg handig al vergeet ik het soms nog te gebruiken. Ook is er zeker een verschil te merken in de snelheid van het toestel (laden games, websites etc.) en in de vingerafdruk sensor. Je hoeft je vinger er maar op te drukken en je scherm is al geopend.

Ik vind het een goede vooruitgang, maar als de snelheid je niet zoveel interesseert en 3d touch ook niet , zou ik zeggen hou lekker je iPhone 6 :)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 oktober 2015 om 13:24 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyG (Bericht 1010298)
Idd, na 6 uur gewoon de iphone te laten liggen met alle internetverbingen uit, geef hij aan dat hij 1 uur is gebruikt.
En is mijn verbruik dus 8% gezakt.
Mijn iphone 6 verbruikte maar een 3 a 4% met internetverbinding aan staan tijdens een hele nacht.
Een herstel van het toestel heb ik al eens uitgevoerd en de apps allemaal los terug erop gezet. Maar dat had ik zo al gedaan toen ik het toestel net nieuw binnen had. Dus een backup heb ik nooit er opgezet.
Ik heb zojuist contact opgenomen met apple en ze hebben ff testen gedaan zodat ze bij hun allerlei dingen konden zien van mijn toestel en de batterij bleek 100% in orde te zijn.
Ik moest nu nog eens een dag opnieuw een herstel uitvoeren via itunes en het dan bekijken.
Als ik dan niet tevreden was, dan mocht ik contact opnemen met de apple store om het toestel terug in te leveren ivm niet tevreden binnen de 14 dagen.


Ik zou m zeker omruilen voor een nieuwe. Ik heb m elke dag eind van de avond 100% opgeladen en volgende ochtend nog steeds 100% en heel af en toe 99% . Dus lijkt me zeker niet goed...

Werner1963 27-10-15 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CherylTB (Bericht 1010987)
Ook is er zeker een verschil te merken in de snelheid van het toestel en in de vingerafdruk sensor. Je hoeft je vinger er maar op te drukken en je scherm is al geopend.

Zo snel dat de grote klok bijna niet meer te lezen is :)

CherylTB 27-10-15 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 1010989)
Zo snel dat de grote klok bijna niet meer te lezen is :)

Haha precies ja :)

iPhoneAlot 27-10-15 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 1010940)
Dat gedoe van die chip daar zit nauwelijks verschil in ze dus het doet er gewoon niet toe.

...aldus diegenen die een Samsungchip hebben; wij TSMC-ers weten wel beter! :P

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 oktober 2015 om 13:52 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 1010989)
Zo snel dat de grote klok bijna niet meer te lezen is :)

Dat voordeel heb ook ze nadeel; je dashboard flitst onleesbaar snel voorbij.

CherylTB 27-10-15 13:56

En hoezo weten jullie wel beter ? Zelf 2 iphones en het verschil gemerkt ??

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 1010993)
...aldus diegenen die een Samsungchip hebben; wij TSMC-ers weten wel beter! :P

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 oktober 2015 om 13:52 ----------



Dat voordeel heb ook ze nadeel; je dashboard flitst onleesbaar snel voorbij.


iPhoneAlot 27-10-15 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CherylTB (Bericht 1010997)
En hoezo weten jullie wel beter ? Zelf 2 iphones en het verschil gemerkt ??

Geintje CherylTB, geintje. Een beetje stoken onder de ongelukkige iPhonemetSamsungChippers kan geen kwaad. Heb al voorbeelden gelezen van hypernerveuze iPhonebezitters die 'm hebben teruggestuurd.
Jouw reactie is trouwens ook wat hyper: Samsungchipje?

En ja, 2 iPhones 6s, beide de echte met TSMC-chip.

CherylTB 27-10-15 14:14

Toevallig net ff gecheckt en indd samsung chipje . Maar ik haal ruim einde van de dag met de batterij dus ik maak er geen probleem van haha :p die 15 minuten verschil in batterij duur maakt me niet zoveel uit. Ik ben gelukkige iPhone 6S eigenaar en maakt die chip niks uit voor mij :)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 1010999)
Geintje CherylTB, geintje. Een beetje stoken onder de ongelukkige iPhonemetSamsungChippers kan geen kwaad. Heb al voorbeelden gelezen van hypernerveuze iPhonebezitters die 'm hebben teruggestuurd.
Jouw reactie is trouwens ook wat hyper: Samsungchipje?

En ja, 2 iPhones 6s, beide de echte met TSMC-chip.



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:09.